• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

MAn KAN ju säga att man är tio och sedan att 4 fick förhinder (kräksjuka) det gjorde i all fall jag de senaste gångerna vi BT-are varit där ... Så någon annan får gärna sticka ut hakan denna gång ...

• fru AM

Babygym is the shit! Håller fullständigt med!

Telis skrev 2010-03-10 10:14:32 följande:
    BS förresten, har ni ett babygym till Astrid?! Det är helt klart det bäst vi har köpt, bättre än vagnen! Bättre än blöjor (nästan)! Televinken kan ligga där ensam i säkert en halvtimme och bara klucka av förnöjsamhet.
  • Lapinette

Trodde vi var uppe i 10 stycken ... kändes som så många sagt att de ska komma. Är vi där 11.00 när de öppnar lär vi nog kunna få bord.

• viktualia

tjoooo

Babygym - jopp, ett inhandlat på IKEA ovh med ett fårskinn under så har faktiskt Trollet haft lite skoj där... även om han är lite för liten för sånt än...

Ego - dags för Trollets och min första utflykt. Först ska vi till BVC och sedan till affärn. Spännande! Minns att Parnassia skrev att babyskyddet Acta Graco (eller vad det nu heter) går att ställa på tvärs över kundvagnar - ska testa!

Annars har natten varit ganska sömnbefriad.. och maken lär nog bädda extra sängen ikväll... känner mig dock som Telis - det här med sömnlösa nätter är inte min starka sida...

• Zozo

Vad sjutton är ett babyskydd????? *har varit hemifran för länge*

Vi har en vagn som heter Quinny, som bestar i hjuldel och sittdel. Pa denna kan man anpassa en vanlig liggdel, som Lea nu är för stor för. När hon var riktigt liten var det den och i stor utsträckning var Maxi-Cosy bilstol som vi använde. Bilstolen sätts direkt pa vagnsdelen - funkar jättebra! Den tar ju dessutom mindre plats i bilen.

• viktualia

fru AM skrev 2010-03-10 10:38:17 följande:

Babyskydd = bilbarnstol för baby
    Zozo - det är ett SÅÅÅ puckat ord enligt mig.. så till ickeinvigda brukar jag säga bilbarnstol i alla fall *busar*
  • Zozo

Aha Vickan - det är det som ÄR babyskyddet?? I sa fall funkar MaxiCosyn ocksa pa tvärs över iaf franska kundvagnar

• Snorkfröken77

Nu måste jag tillfråga trådens expertis igen: Vi har kollat på babayskydd och de alternativ vi har är ett Brio babyskydd eller en Akta Graco Duo. Tyvärr blev urvalet inte så stort då vi ville ha med isofixfästen, mycket märkligt förresten, trodde alla nya bilar hade isofix??
    Köper vi Brio babyskyddet räcker det bara ca ett år och kostar ca 17-1800:- sen måste vi byta till ett nytt för samma prislapp. Fördelen med det skyddet var att det tog mindre plats.
    Köper vi Akta Graco Duo får vi punga ut med 3000:- nu, men å andra sidan ska det räcka upp i 3-4 års åldern istället. Nackdelen där är att den verkar ta väldigt stor plats.
    Är det någon som har någon praktisk erfarenhet av de två? Någon annan matnyttig input?

• Snorkfröken77

Noterar att babygym är bra att ha.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge