• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

just det, ÅÅÅÅÅÅHH vad jag tänkte å fru E med man i morse, hoppas att ÄP gick bra och att morfinet gjorde susen! Spännande att höra resultatet men jag är INTE avundsjuk på den väntan som kommer nu...

Snaily
    Vad skönt att Falun ringde! Nu är det guldvärpning på gång!!!!

PB
    vet inte vad jag ska skriva för det enda jag har i huvet nu är oouuuuuuggngnhhhhhppmmmpppBAAAHHH lycka till!!!

• Parnassia

Här är en till som tänkt på alla er IVF:are! Jag tom drömde om er i natt, drömde om äggblåsor, UL, läkare och annat som jag gissar hör till.

Är så spänd på att höra era rapporter framöver

Snart kanske vi kan få höra nåt från Fru E?

• fru AM
    Vännerfan skrev 2010-03-10 11:05:40 följande:
    AM, Vad tror du att jag får för kön? Cravings just nu är väl mest choklad. Har för första gången i livet tyckt att semlor är helt ok. I början av grav minns jag knappt vad jag hade för cravings. Minns bara att jag mådde så illa hela tiden.
    Enligt min cravingteori så blir det en flicka.

Enda gången jag haft fel hittills var när det gäller Trollet - men då hade jag ingen cravinginfo att gå på utan bara en okvalificerad gissning. Så hädanefter håller jag mig till cravingteorin ...

Snorkis: ni hade fått veta att det blir en flicka va? Vad har du för cravings?

Nenne: några cravings än?
  • Vännerfan

Oooo, spännnade! Alla inklusive min bm verkar annars tro på kille, utom maken min. Men de baserar det mest på min stora pliatesbollsmage. Enligt hjärtljudsteorin var det en pojke länge, men inte de senaste två gångerna.

• Snorkfröken77

PB - Isofix är färdiga öglor i bilens baksäte som man krokar fast barnstolen i. Ska underlätta monteringen, dels att undvika att den blir felmonterad och sk vara enklare än bälten.

AM - Troligtvis blir det en flicka. Apelsinjuice!!! Frukt! Saltlakrits. Finner inget nöje i att äta vanligt godis eller choklad längre. Apelsinjuicen är nog den värsta cravingen för den kan jag bli sådär galet sugen på så det är larvigt. Har hänt att jag köpt i affären när vi varit där och handlat och börjat dricka direkt ur paketet i bilen...
    Annars säger de väl om man generellt är mer sugen på surt än sött så ska det vara en flicka och det stämmer verkligen på mig.

• start september

Snorkis,

nej jag tycker nog inte det var värt de extra kronorna. Maxi cosis babkyskyddsbas hade bra indikatorer som visade hur det skulle sitta så där känndes det säkert ändå. Maxi cosi Mobi fick vi monterad och instruerad i affären, i Stockholm kan jag verkligen rekommendera www.sakerhetsbutiken.se/, de är kunniga och hyr även ut tror jag. Det finns bra fakta på hemsidan och man kan säkert ringa dit och få råd också.

Dessutom är Isofix maxvikt 18 kg, medan vissa stolar, typ Mobi tar 25 kg. Jag vet inte alls vad en 3.5 åring väger, det är väl helt individuellt. Vissa kompisar säger att det är rymligheten snarare än vikten som begränsat dem när barnen blivit större.

Vänner,

jag är också tveksam till att utrymmet i Be Safen håller hela vägen till 4 år.

Britax är väl den stol som har störst utrymme, men att köpa en till känns väl surt.

• Snorkfröken77

September - Tusen tack för all input, nu har allt ställts på ända Maken sliter sitt hår (det lilla han får tag i )
    Vi får ta omtag helt enkelt och åka tillbaks och bara fråga vad de rekommnderar och inte nämna isofix

• Parnassia

Min treåring väger ca 15 kg tror jag, 16 kanske, och hon är typ 97 cm lång.
    Vi har börjat fundera på att byta stol till henne, pga att det börjar bli trångt för hennes ben att sitta bakvänd i baksätet. Men det kommer troligen bli så att hon får sitta kvar åtminstone till hösten då bebisen kanske behöver den stol hon har nu och hon dessutom blivit större och tyngre och klarar att sitta framåtvänd bättre.
    Det blir ju extra trångt nu när hon har grova skor på sig, jämfört med sommarens sandaler och gympadojor.
    Stolen börjar också bli kort i ryggen, alltså huvudet har inte långt kvar innan det sticker över kanten. Axelbanden är inga problem med, inte ens nu med tjocka kläder på.

Jag tar gärna emot tips på framåtvända stolar, tänkte börja hålla ögonen öppna för bra erbjudanden.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge