• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

Liten med Mindre skrev 2010-03-10 10:45:51 följande:

Liten uppdatering från bb Vi kom in halv sex och 06:47 kom vår lille SON ut!Bråttom hade han, från 6cm öppen till född tog 12 minuter...Han har massor med mörkt hår och är helt ljuvligt söt...Alla mår bra, men är lite trötta
    STORT GRATTIS LITEN!!! hipp hurra för er lilla son!
    Skönt att höra att allt går bra! har varit på bra humör idag, nu vet jag varför

Läser ikapp resten efter träningen ikväll...
  • Telis

Om ni har TV4 Film så kan jag tipsa om filmen 2 Dagar i Paris som börjar kl 19.20. Den tyckte jag var jättebra, fast då är jag ju en Paris-lover av stora mått som älskar att se filmer därifrån.

• passionsblomman

Jag har alldeles just tagit min första spruta! Skönt!
    Alltså, inte att ta sprutan utan att det inte var mer väntan när det gäller sprayandet utan det momentet är klart.
    Det är nu VUL igen på tisdag och beräknat ÄP och hela killivitten under v 12 någon gång.

Åsså har jag köpt varselbrallor på värsta extrapriset.
    Nenne, de är till mig själv. (hade kostat nästan 1700 spänn och de hade flyttutförsäljning så de kostade inte ens 400.)

• passionsblomman

Hahaha EA, näää lägg aaaaav nu, aldrig att ní FYLLDE burken! . Tur min sambo inte läser här så han slipper komplex! Han brukar säga "ja där står man och anstränger sig och vet att utanför dörren står hon (sköterskan) och väntar, och vad har man att komma ut med? Jo en liten droppe i vänsterkanten på burkeländet....

När vi skulle utredas och fick lämna prov i Huddinge fanns det ett evskilt rum med tidningar. På Sophiahemmet fanns bara toan-utan tidningar. Och en gång drog ngn i dörren flera ggr så sambon fick panik och kom ut helt spattig och hojtade "jag KAN inte!!!" Men M är cool och lugn och sa åt honom att ta det lugnt och vänta en stund. Han drog iväg i korridorerna och letade upp en annan toa den gången. Burken fick man lämna mitt i väntrummet. Han säger att det inte finns någraord för hur gränslöst pinsamt det hela är.

Det förstår jag till fullo. Men jag brukar påminna om att somliga andra ligger gång på gång med hela underredet på vid gavel , och någon annan har ansiktet typ ett par dec ifrån dessutom Och det grävs och grävs. Det är heller inte det naturliaste läget att prata väder och vind i. Ändå är det just precis vad man gör-pratar lite om vädret och verkar heeeeelt obekymrad.

Han får sköta sitt burkande ensam. Med eller utan dragkrok.

Hejja hejja i skålen nu! 14 ägg, det är väl skitbra? Sa de något om hur äggen verkade? Alltså kvalité och så? Eller kan man inte se det förrän senare?

• Fru E

Va fyllde inte ni heeeeeela burken nä lite trevligare att göra det tillsammans än med tidningar kanske.....

PB-jag hade inte en tanke på att det var någon som grävde i mitt underrede, var fullt upptagen med att försöka fokusera på skärmarna
    Jag vet inte om man kan se kvaliten redan nu eller först imorgon....

Vaggar just nu fram som en äggasjuk höna

• passionsblomman

EA, nä, faktiskt vänjer man sig ju barmhärtigt nog unde den här resans gång. Och gyn har vi ju varit hos de flesta av oss redan innan utredningar och så. Men i perspetivet vad som är pnsamt, så säger sambon att han hellre burkar än skrevar när han tänker efter. Han får ju ändå vara ganska privat med det privata även om det sedan bliren viss offfentlighet av det hela.

Du verkar ju må rätt bra iallafall...

• Ore

Är hönor äggsjuka när de nyss har värpt...?

PB: Skönt att sprutproceduren är igång!

• viktualia

Det där med skrevar funderade jag lite över under förlossningen.. hm.. När Trollet var ute så ägnade barnmorskan sisådär en halvtimme åt att sy ihop mitt trasiga underliv... grymt skum situation måste jag säga.. klart värre än gynundersökningar.. hm... BM var jättetrevlig men ändå...

• snaily

PB - grattis till sprutstart! Vad sprutar du med? Dos? /Nyfiken snigel som har tråkigt i bilen

• snaily

Förresten hälsar maken att det inte fanns några tidningar i faluns herrum, men en film satt i dvd-spelaren.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge