• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Kram till Cicci, klart det blir för mycket för dig också nu. Men gluten och andra allergier eller intoleranser är väl jättesmart att kolla. Sen kanske minnet av att må illa sitter kvar så att hon därför inte vågar?

• start september

Ore, Britax Hi way har fått bra betyg och det verkar ofta vara kampanjer på den. Den är rymlig och ska räcka länge. Det går dock inte att luta/tilta den, vilket avgjorde för oss. Vi kör längre sträckor till familj och bra sovställning var viktigt för oss.

• start september

Läggdags, någon liten vaknade 5.45 i morse. Jag som dessutom dragit ner till två koppar kaffe om dagen efter plusset är lagom sänkt...

• passionsblomman

September, jag måste vara BLIND som inte ens sett det där startet. Eller bara korkad när jag läste kokos inlägg...

Har förresten du också ivf:at? Förut menar jag? Just nu blandar jag verkligen ihop precis allt märker jag!

• passionsblomman

Förut idag pratade vi i andra bebistråden om hur öppen man ska vara gentemot omgivningen. Föga förvånande antar jag för er som känner mig, förespråkar jag öppenhet.
    Men så skulle jag berätta lite informativt för mamma alldeles nu. och jag märker att jag inte tål en enda fråga knappt från henne! Skitirriterad blirjag!

sSom "men Passion, hur ska du förhålla dig till det DÄR då att det blir så många ägg och tänk om du får sex bebisar"

"MAMMA, man får vara JÄVLIGT glad om det blir EN bebis, och man får inte ens välja att sätta sig i situationen där man riskerar att det blir sex bebisar. Och sannolikheten är väldigt mycket större att det INTE blir något"

Ändå undrade jag själv bara häromsistens hur många ägg de egentligen sätter tillbaka ochifall man får delta i det beslutet.

Man är ju helt dum i huvet!
    Fast jag sa till mamma att jag märker att jag egentligen inte alls vill prata om denh här saken med dig. Jag vill bara delge informatoion så du vet vad som händer. (för hon hade sms:at idag och undrat hur vi har det)
    Detaljsnacket och alla mina nojjor tar jag på nätet med mina vänner är som också är i de här berg-och-dalbanan.
    Hon fattade det som tur var.

• MuffinsTönt

PB
    Jag blir alltid så när folk inte förstår vad jag menar. Vilket är svårt när man är med i Läxhjälp,men där har jag inga problem, iaf. Ibland kan man inte resonera vissa saker med vissa personer. Det har jag lärt mig genom en stor släkt. Jag har väldigt svårt att prata känslor med min egen mamma,vilket är sorgligt men sant. Vi är för olika för det. Jag går till mina mostrar istället o det är ganska skönt. Att mamman inte behöver veta allt.

• Ore

PB: Det kan ju möjligvis bli sex embryon, men det är ju inte samma sak som sex bebisar. Och eftersom alla embryon absolut inte sätts tillbaka, även om de är befruktade, så är ju det inget problem... Om första embryot fäster, så skulle jag nog inte se det som att man har fem "bebisar" i frysen, med tanke på att det är mycket som ska gå vägen för att embryona ska fästa i livmodern och börja växa. Så där har din mamma väldigt fel, tycker jag...

September: Det låter väldigt praktiskt med att man kan tilta stolen lätt, om den får plats i vår bil får det kanske bli en sådan. Inte för att vi ofta åker jättelånga sträckor, men det händer ju att det blir uppåt två timmar i bil iaf...

Cicci: Jobbigt med matvägran... Och vad irriterande att läkarna inte verkar ta dig på allvar! (Tänk om de visste att det är lika bra att ta tag i det direkt, för du lär ju inte ge upp förrän du har ett svar på vad som är fel och en åtgärd...)

Jag har för övrigt haft ett matdilemma här hemma, fast inte alls så allvarligt. Lillkillen har ätit som vanligt, enligt vad jag upplevt det, men hade inte bajsat på ver fem dagar. Ovanligt för honom. Igår verkade han dock vara hungrig, när det bara var två timmar sedan han senast ätit. Så då plockade jag fram litet fryst mjölk och värmde. Han fick i sig över 150 ml... Så han har nog varit hungrig. (Och imorses kom en proppdull bajsblöja)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge