• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Stort grattis Familjen Liten!!! Tänk att det blev en kille, och håller med om raketförlossning! Vad härligt det verkar att föda barn nummer två (jag fick ju aldrig chansen), de kommer ut av bara farten.

Sen tror jag att jag glömde något väldigt viktigt sist jag skrev: GRATTIS START!!!!! Åh, vad jag håller tummarna för att det går vägen den här gången!

Grattis också till EA för kanonskörd! Hoppas nu de gillar varandra riktigt ordentligt.

nenne - När har du UL?? Var inte det den här veckan?

snaily - Mina tummar hålls just nu så hårt så hårt så hårt för snigeläggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har isofix på connys stol och tycker det är smidigt men inte oundbärligt, den (Akta Graco Duologic2) var dock dessutom den som passade bäst i vår bil. Maxi Cosin tog en hel dm större plats i baksätet där vi vill ha våra stolar. MEN, vi har också problem med längden på säkerhetsbältet i stolen. Förklaringen löd att bilarna inte tillverkas för våra breddgrader där man måste ha overall på barnen... Nån bältesförlängare finns inte heller, så när vi köper stol till Lillebror blir det hög prio på bälteslängd... Den här gången tittade vi mest efter en stol som gick att tilta eftersom den vi hade först (akta graco duoflex xtp) inte kan det och conny därför inte kunde sova alls i den.

Sitter och mumsar päron och en ljuvlig cambozola, ska snart gå och lägga mig. Funderar på om jag måste lägga ut en förmögenhet på tyg till ett nytt överkast (det skulle bli så snyggt!). Vågar inte ens tala om för sambon vad det kostar...

• _koko_

Conny har förresten fortfarande inte vuxit ur babyskyddet (har varken öronen över kanten eller väger mer än 13kg)!

porchez - Lycka till med chefen!

• viktualia

porchez - önskar dig all lycka till med chefen imorgon!!! stå på dig, annars gör nån annan det.... KRAM!!!

• viktualia

Brudsommar - jag köpte overallen i stl 62 och Trollet drunknar nästan i den.. fniss fniss...

• FruCicci

Hej BS (o alla adnra)....

bra kan jag ju inte påstå att det är, jag är helt slut! Fatta att jag är det, som inte brukar bli trött alls.
    Men det har varit så mycket sista tiden, allt på en gång, sen är minsta lilla grej nu världens strösta.

Hur som helst, min dotter har ätit antibiotika klart MEN hon äter inte iaf. De sa till mig att hon skulle bli bättre nu och börja äta igen, men det har hon ej gjort.
    Blev idiotförklarad idag på vc, läkaren var mer orolig för mig än henne sa han!!!!!!!!!!!! Jävla toppnolla.
    Jag tycker det är skit jobbigt att hon inte äter alls (Förstår TINGA och tänker mkt på henne nu).
    Idag har jag ammat henne 2 gånger, that is is!
    På morgonen och på kvällen!
    Är, igår åt hon totalt 2 dl mat under en hel dag.
    Det är ngt som är fel, men bara för att hon ler och gaggar till alla så tycker de flesta att hon är en frisk, jollrande fin lite unge!
    ´Jag blir jätte ledsen och stressad av detta. Nu har jag fått för mig att det är gluten hon är känslig mot...
    Hon har ju inte ätit bra på evigheter, hon gråter när vi kommer med mat. Även när jag ger henne smörgår eller avocado eller så så tar hon inte det i munnen och sen spottar hon gnälligt ut...
    Hur som, vi ska till läkare igen på måndag och sen ska vi få en remiss.

FÖRLÅT tjejer, att jag drar ner stämningen, jag har valt att vara "borta"... samla mig och komma tillbaka med mitt glada jag...

Kan ju inte låta bli att kolla vad som händer på IVF fronten och även flrlossningsfronten!

Nu ska jag strax lägga mig, slö kolla tv.

Hoppas ni alla har det fint!

• _koko_

PB - Ja, blandar vilt vad jag kallar henne, undrar om hon fattar själv hälften av gångerna?

vickan - Jättefin overall! Svårt med storlekarna i början, upplever dessutom att lillebror växer mycket fortare på längden än conny, men jag tror att han har längre överkropp och att det beror på det, för de är lika långa enligt hälsokorten.

• FruCicci

Just det Start September har plussat GRATTIS!!!

ÅÅÅ Kokosen.... HEJ!!!!
    Fick mail av ngn idag, lät trevlig!! Det var så roligt skrivet som vanligt!

Babyskydd, Victor kunde sitta i sitt till han var 20 månader (fast det gjorde han inte, han fick nytt när han var 1 år), men han vägde inte heller över 13 och hade inte öronen eller knappt huvudet över den där gränsen. Så det åkte med förra året i Dubai, praktiskt!

• FruCicci

Just det Start September har plussat GRATTIS!!!

ÅÅÅ Kokosen.... HEJ!!!!
    Fick mail av ngn idag, lät trevlig!! Det var så roligt skrivet som vanligt!

Babyskydd, Victor kunde sitta i sitt till han var 20 månader (fast det gjorde han inte, han fick nytt när han var 1 år), men han vägde inte heller över 13 och hade inte öronen eller knappt huvudet över den där gränsen. Så det åkte med förra året i Dubai, praktiskt!

• _koko_

JÄTTEKRAM, cicci, och snälla håll dig inte borta, du måste väl få bryta ihop och gå vidare som alla andra här??
    Hoppas ni får en remiss till någon bra läkare som kan lösa knuten.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge