• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Frejis

Jättestort grattis till sonen Liten!

EA - grattis till de fjorton! Hoppas att de också vill "para sig" och uppför sig som de ska

Snaily - håller tummarna jättehårt!

Telis - tack för sms:et imorse, vi kommer så klart på lördag.

Kram till alla och det ska bli kul med brunch!

• FruCicci

Sorry, vet inte vad jag gjorde... onödigt med 2 inlägg, ha ha, I know, men BT kanske tyckte jag lyst med min frånvaro .... eller inte......

• _koko_

Minns hur stressigt jag tyckte det var med conny som inte ville äta, men han åt iaf alltid gröt och ersättning/välling! Jag känner att han fick dåliga associationer till mat eftersom jag hela tiden trugade och försökte. Kan det vara något sånt hon också åkt på, dvs att hon associerar uvin och ont med mat på nåt sätt?

• FruCicci

KOKO, jag har varit inne på det med... är säkert någon jäkla kombo....
    Hon äter ju inte ens gröt, inte välling heller. Hennes favvo burk ratar hon.
    Jag hel ammar nu, men hon äter mindre än en 2 veckors bebis misstänker jag, om hon nu inte suger i sig för en hel dag vid morgon amningen!
    Märkligt iaf!
    Känns som amningen var lite avslutad, så händer detta och man tok ammar, jag är nog trött pga det med, inte van.

Hur som, inga barn i Sverige svälter säger de ju. Det finns ju sond om det inte vänder.
    Hon har gått upp 400 gram på 2-3 månader, inte så mycket, men det är ju uppåt.
    Fast efter uvi nu så tror jag att hon tappat en hel del.... gahhhh

Ni andra - SKROLLA!!!!!!

• passionsblomman

Mäh Cicci! Klart du ska vara här -SÄRSKILT när allt inte är toppen!

Koko, jaså jaha, hon har "start" med i namnet också ja...det har jag fullständigt förbisett. Bara lööööv och September i min värld.

Mugglan, var är du och gör du och hur är det? Jag saknar dig!
    *ropar i megafon*

• BrudSommar2006

Cicci, stor kram vännen! Har de tagit nytt prov så att de sett att infektionen är borta i alla fall? Jäkligt trist med usel läkare, vi har själv haft det problemet med Iris och hennes vikt/längd. Nästan så att man behövde psykologhjälp efter det besöket.

• BrudSommar2006

Vickan, han växer i storlek 62 fortare än kvickt!

Lapinette, det var inte någon mindre släng av kräksjuka du åkte på? Du stannade inte hemma i alla fall, jag tror aldrig att jag skulle åkt hemifrån, man vet ju aldrig om man kommer att kräkas igen!

• BrudSommar2006

Hej Frejis också, det var längesedan!

• start september

Jag fattar Koko

PB, nicket är faktiskt skapat när jag skulle in i tråden, det var i september 2006 vi startade försöken. Jag har nog hetat både start och september om vartannat hela vägen.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge