• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • start september

Tänker på Snaily och hoppas på ägg...

PB, nej inga IVF:er här. Däremot började vi utredning hos syster M mfl innan vi fick dottern så jag känner mycket väl igen dina beskrivningar därifrån. Vi hann inte börja med inseminarier då, de var vårt nästa steg.

• nennesjuttioåtta

hejhej!
    RUL är nästa vecka, så hold your horses!

• nennesjuttioåtta

oooh tänker på Snaily, hon borde vara plockad nu!!!! Och sover ruset av sig. :.)

Cicci
    kram på dig! Klart du måste ösa ur dig när det är jobbigt!!! Hoppas vi ses på lördag, om du kan!

• passionsblomman

September-javisstja! Ni började utredning och sedan lyckades det ändå!

Syster M...jag saknar henne faktiskt, jag gillade henne. Från början verkade hon helt virrig men sedan fick jag jättefin kontakt med henne, och sambon med. Jag försöker tänka på hennes "ja, men ett IVF bör ha goda chanser att lyckas hos dignär allt ser så bra ut."

• passionsblomman

Lilla Snigel, kruper du lite vingligt nu eller sussar du lite än?

Åååååh berätta berätta berätta hur det har gått!

• Lapinette

Cicci - kl 11.00 på Elverket på lördag!

• BrudSommar2006

Cicci, tänk vad mycket som kan strula i den här barnkarusellen och gör det uppenbarligen också när man minst anar det. Urinvägsinfektioner är ju tyvärr rätt vanligt på småtjejer har jag förstått.

Har inte koll på tid och plats för brunchen eftersom jag inte får ta ut Astrid bland folk.

• FruCicci

lappis, det var ju nära mig iaf Jag hoppas jag kan slinka förbi, om inget annat dyker upp.

håller tummarna för snaily då!

• BrudSommar2006

Lapinette hann före, vad bra.

Vill så gärna att Snigeln ska titta in nu.

• Lapinette

pb - vi gick också på SH och hos M och gjorde inseminationer.

Cicci - hoppas du kan komma förbi om inte annat för att få en kram!

Sitter själv på jobbet och arbetsmotivationen är lååååååg. Tjejerna är sjuka och killarna är på något seminarium som håller på hela dagen. Försöker få maken över hit så jag slipper äta lunch själv IGEN. Har suttit i köket och ätit varje dag och har nu börjat tröttna på det.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge