• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Snorkfröken77

Äggkartong skulle det ju stå

• Lapinette

Vickan - redan löst ! Tänkte stänga den dörren och öppna upp mot det mindre sovrummet som ligger utanför, för där ska vi ändå bara ha kontor. Som du märker har jag redan flyttat in .

Snaily - då vann ju jag vadslagningen som tippade på 4 ägg!! Håller tummar och tår fram till lördag. Du får sms oss som sitter på brunchen och håller tummar.

• Tinga

AM - Hektor verkar sikta på att bli lång och slank som sin mamma.

Oupsie - ojdå, 950 ansökningar! Det förklarar ju varför du inte fick jobbet, men det är ju trist att veta i allmänhet att det är så många som konkurrerar om ett ynka litet jobb. Kram!

Snaily - men 6 ägg var väl inte så illa! Visst, sen är det förstås det där med om de är mogna eller ej, men första steget är ju att få ut dem. Kram!

• Snorkfröken77

Oupsie - 950 ansökningar, det låter ju nästa som ett skämt, vem orkar ens gå igenom det??? Sen när man vet att det är en myndighet och alla ansökningar måste diarierföras, då förstår man att det tar tid, herregud...Men supertrist såklart för dig *kram*

• Telis

snaily, åh vad skönt att det blev ett litet gäng iallafall. Inget fotbollslag men väl ett curlinglag med reserv. Hoppas hoppas att åtminstone ett par var mogna och blir befruktade om inte alla! Kraaam!

Lappis, köp! Det var ju klart i din smak. Själv skulle jag aldrig stå ut med att bo så kallt, inte färg någonstans utom i badrummen, och så kalt, inte en gardin. *brr*

• viktualia

Lappis - fniss!!

Ego - i natt bytte jag strategi när Trollet vaknade. Såg till att rå om honom och ge honom mat längre tid än minsta möjliga. Effekten blev att han genast sov bättre, vilket gav mig lugnare sömn. Inte vet jag om det var mitt strategibyte som gjorde susen, men det känns genast bättre när man får sova mer ostört.

Nu har jag f ö tagit tag i mitt sociala liv. Ska på utflykt imorgon och sen blir det nog nån utflykt nästa vecka också. Pratade med en (A) av två kollegor som också är föräldrarledig. Hon har haft mer kontakt med den andra tjejen (B) än jag. Tydligen var Bs förlossning en riktig mardröm där B nästan förlorade medvetandet en sväng... Tur att A förvarnat mig.. risken är ju stor att jag trampar B på tårna genom osmidiga frågor... Själv framstår jag som vanligt som sanslöst äppelkäck med mitt geléhallonmumsande under krystningen.. hm.. Hur som, ska bli najs att träffa FOLK igen!!!!

• snaily

Lappis
    Vilket hus! Fyra badrum om jag inte räknar fel i mitt morfinsnurr. Köpa?

KRAM till Cicci!!
    Och en till Oupsie! Och Muggles! Äh, va fasen - till alla som behöver en!

Nu ska vi packa och åka hemåt. Tittar kanske in ikväll.

• Telis

Oupsie & Cicci, men det ju så självklart att ni ska komma hit även när ni inte mår bra!! Vi är ju världsbäst på virtuella kramar!! *grrrrrrrrrrooooooouuuuummmpf på er bägge två*

• passionsblomman

Snigel, jamen sedär! Det fanns ju ägg då iallafall! Jag förstår att det ju är en galet jobbig väntan nu på att få veta hur de är i mognad och så ska de ju befruktas också coh hela raddan av "Och så" som ska klaffa. Men SKÖNT att få höra att det inte var tomt på ägg iallafall! HEJJA äggkartogen!!!

Oupsie, jösses vad många ansökningar!
    Och jag håller med, visst ligger man gärna lite lågt när mn är låg. Det behöver man kanske också.

• Snorkfröken77

Ett helt ego inlägg - Gud vad den lilla börjat kännas!!! Det började förra lördagen och sedan dess känner jag den varje dag, speciellt när jag ätit då bumpas det på inifrån. Så himla skum känsla...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge