• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

EA och Lappis, fy fan! *bävar*

Åh herreguuuud vad läskigt detta är!

Men...det KAN ju visa sig vara värt det!

Eller inte.

• Lapinette

pb - det är ju därför man går igenom det! För att det kan vara värt klimakteriet, sprutor och all vånda. Som sagt, det värsta är väntan mellan ÄP och TD.

• passionsblomman

Lappis, I know...usch, jag avskydde väntan redan varje vanlig månad ialla åren vi försökte och sa "blir det så blir det" det blev ännu tristare att vänta och bli besviken efter alla inseminationerna, så det här vill jag helst inte ens tänka på. Men nu dök visst tanken upp iallafall.

Det känns som att jag tillbringat för många dagar med att nervöst kika i trosorna...

• nennesjuttioåtta

jag hade TD 14 dagar efter ET, och då var ju mina långtidsodlade. men räkna ÄP som ÄL + 14 dagar så är det ungefär vad man kan förvänta sig. jag minns att jag blev så himla besviken för jag var inte beredd på att mensen skulle komma så snart efter ET (8 dagar) andra gången. Men går man förbi det så ...

• nennesjuttioåtta

men väntan är horribel, verkligen. Fast jag tyckte det var skönt att man "tjänade" några dagar av vånda iom att ET var några dagar senare.

• nennesjuttioåtta

lappis
    oj, vad fort det går för vissa! Tjopp tjopp!

• Ore

Hej hej Danicalifornia!

Lappis: Folk förvånar en ibland...

Fru E: 16 dagar ÄR lång tid. Var inte lappis tips att plöja några DVD-boxar???

• nennesjuttioåtta

åter till IVF
    som sagt, om man inte skulle stressa och "tänka för mycket på det "så vore det ju totalt lönlöst att göra IVF eftersom det är det enda som snurrar i huvudet då.

Men det KAN ju faktiskt funka. Och det känns som en ärlig chans eftersom man är med och hör hur det går med befruktning och kvalitet und so weiter. Det har man ju ingen aning om när man väntar på BIM efter vanligt juffs.

• passionsblomman

Sambon kom lommandes häromdagen och undrade hur jag ställde mig till att få besök av två svägerskor och deras tre småflickor under påskhelgen.

Nu i efterhand påstår han att han fått för sig att påsken skulle infalla ca två veckor senare än den gör.

Vi har ju nu fått klart att vi hinner vår ÄP och ET innan påsk. Men att ha huset fullt av folk under de där dagarna som jag väntar och kankse får ett bryt.... njaääääe. Särskilt inte en massa barn. Och kvinnor som dessutom blir gravida utan att det är meningen knappt. Och som är experter på hurtiga kommentarer som "ett barn är bra det också"

Och vara värdinna och planera mat och sådär.

Visst, man kan ju tänka att det vore bra att sysselsätta sig med något så man har fullt upp, men då åker jag nog hellre bort och är gäst isåfall.

Nä. Dvd-boxar låter bra. Och smågodis.

• Lapinette

Jag tyckte det var bra (men jäklig onödigt) att få blödningen innan dag 14 istället för att våndas ändå längre. Helst ska man ju inte få någon blödning alls.

Ja jösses, det verkar som de ska gifta sig i sommar! Har bokat in en lunch med henne imorgon ... måste höra mer.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge