• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Lappis-okej då kan jag tolka det som om att vi kanske har några gynnare som blivit bekanta med varandra *hoppas*

• viktualia
    passionsblomman skrev 2010-03-11 16:37:04 följande:
    EA, men VA! jag trodde man fick höra lite telefonledes hur det artat sig...nähä! Vickan, jojo, de där minisnopparna har viss propellereffekt ibland...
    Propellereffekt var ordet sa Bull!!! *garvar*

Ego - har just räknat ut att jag har 15 kilo till ett BMI på 25.. hm.. alla de kilona lär inte rasa av mig av amningen... undrar bara när och hur jag ska ta tag i det där..
  • Fru E

Vickan-hur mycket gick du upp av lilla Trollet?

• nennesjuttioåtta

Fru E
    näj, vad tråkigt fast bra om de inte ringer om de inte ska.
    De ringde vid 10 tror jag dagen efter för att meddela hur många som blev befruktade. Men det är nog för att de ju långtidsodlar om det är fler än 6 som är befruktade, så då får man ju veta när man ska dit. De kanske bara kör korttids hos er och då är det ju liksom bara att komma dagen de sagt.

• viktualia

Fru E - bra fråga.. jag ballade ur matmässigt några månader innan jag blev gravid och började lägga på mig en del redan då. Så därför har jag lite dålig koll på vad jag hade för utgångsvikt...

Efter min tokbantning som gick i mål strax före jul 2007 vägde jag 71. Men jag skulle nog gissa att jag började graviditeten på 77 eller så. Skrevs in på förlossningen på 94 kg (med kläder dock) och nu väger jag 84.

• BrudSommar2006

Vickan, va, vägde de på förlossningen? Varför då?

• porchez

hallå!

här var det lugnt ikväll... fru E och snaily jag håller mina tummar här så knogarna bli blåa

annars kommer jag som vanligt inte ihåg vad jag ska kommentera...

Jo en kram till cicci! jobbigt att inte bli trodd, man känner väl sitt barn bäst? eller? Du är alltid välkommen här, både ledsen som glad eller frustrerad..

• passionsblomman

Ja här var det stillsamt.

Men jag ska också gå, för sambon LOVADE lite massage på stela nacken när han kom hem, och det har han ju gjort nu. Jag tänker inte låta honom glömma bort det och somna i soffan....

porchez, kolla artikeln jag länkade till

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge