• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

just det, pratade med chefen idag. Vi kom väl inte direkt fram till en lösning, men känns bra att ha flaggat upp att jag inte hinner med.
    Han är en riktig politikersnackare som bara pratar, fast än han inte säger nånting. suck... Men han poängterade flera ggr att han var jättenöjd med mig och mitt jobb, så det är bara jag som känner att jag gör ett dåligt jobb...
    Så jag väntar ingen förbättring, samtidigt som jag nu vet att det är okej att jag inte hinner med ALLT!

• porchez

haha, vilka puckon det finns, man kan knappt tro det är sant

• sweetstreet

Hej tjejer!
    Har inte hunnit in på rätt länge och har ingen tid att läsa vad som hänt. Kanske ngn kan uppdatera mig lite kort??

Själv mår jag bra! Oförskämt bra den senaste tiden. Efter att jag tillfrisknat från alla div sjukdomar. Sedna har det varit full fräs! Både på jobbet och "hemma" så jag har helt enkelt inte hunnit in här. Sorry!

Lill-Skruttan pratar mer oc mer och det är SKITKUL!!!! En underbar period just nu tycker jag och jag niuuter av varje dag!
    Så härligt.

Fast just idag är jag trött som fasen. Sov dåligt inatt för Lill-Skruttan sov i vår säng och hon for runt som en elitgymnast! Fattar inte men jag vaknade minst 4-5 ggr av att hon låg mer eller indre på mitt huvud tvärs över min kudde! Så jag fick flytta henne till sidan. Men likst förbaskat vaknar jag igen med henne på min kudde!!!! Grrr! Nu MÅSTE vi få tag på en säng till henne snart!!!!!!! Har hittat en för ett par veckor sedan men då var den slut så vi väntar på att de ska få in den igen. Men tålamodet börjar tryta så kanske blir det en annan säng ändå....?

Jaja detta är ändå små saker.
    I stort är livet skönt just nu tycker jag.
    Kanske gör det återkommande ljuset sitt till också??
    Här har det vekrligen börjat bli lie årigt nu. De senaste dagarna ca 10-12 grader och sol!
    Lökarna börjar spira (ja alltså inte MINA lökar då utan de som man kan se i rabatterna utomhus! Mina egna spriar inte så mycetllll

Förresten.
    En konstig grej är att jag inte fått ngn mens än! Den borde kommit för en vecka sedan eller så! Skitskumt!!!!
    Och NEJ det är inga plus på g för i har banne mig inte sexat till det på DET viset den senaste månaden. Alldeles för mycket annat på g för detta. Så på den fronten har det varit lite knapert så plus är helt uteslutet! Men man undrar ju lite vöer varför kroppen är så skum?
    Jag kan väl ändå inte kommit in i klimaktieriet redan??????

• viktualia

Sweetan - egen säng låter som en projekt... det gäller väl att hon ska övertygas om att sova där också... Trollet sover i sin spjälsäng på nätterna och BVC-sköterskan såg mest förvånad ut.. tydligen är det inte så vanligt med principfasta typer som inför egen säng från början...

För våran del är ju dock inte ytan nåt större problem... är djupt impad över hur många funktioner ni får in på liten yta!!

• Lapinette

Sweet - nej, jag tror inte du har kommit in i klimakteriet och vad trist att ni inte har sexat till det så man kunde få hålla en tumme (den andra hålls för att snailys makes simmare ska gilla snailys ägg).

• nennesjuttioåtta

god morgon! Härlig fredag! Saknar Muggles och hoppas hon ska in och fuldansa lite!!!!

Hopas Snaily får ett bra besked från Falun idag! Och är det idag du ska på ET, Fru E?

• nennesjuttioåtta

hej sweetiepajsaren, jag har mailat dig en kort sammanfattning av läget i tråden och lite annat.

näe, dags att sätta fart. Thank god it's friiiidaaaaayy!!!

• Telis

EA, inga nyheter är goda nyheter har jag bestämt!

snaily, åh vad jag hoppas att dina ägg har haft en mysig natt!

sweet, vad härligt att du mår bra igen! Det låter verkligen som om Skruttan behöver en egen säng - då kanske vi kan få hålla tummarna för ett plus nästa månad? (Äsch, jag skojar bara, jag vet ju att ni inte ens bestämt er för om det blir fler barnförsök. )

Vickan, Televinken ligger också i spjälsängen på nätterna. Fast ibland tar jag upp honom i vår säng på morgonen bara för att det är så mysigt. Principer är till för att brytas.

Nu kan vi förresten prata skorv om ni vill det?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge