• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Lappis, ett alternativ vi har till tavla till vardagsrummet är att göra egna canvas-tavlor från foton. Maken tog ett jättesnyggt på en öde beach på bröllopsresan t.ex.
    Det är är inte så svårt att minnas den tavlan från Vänner, för den är jätteofta i bild. De har den ovanför tv:n och den är rätt stor och syns tydligt mot den lila väggen.

Nenne, Länken du visade hade precis hur många tavlor som helst av den varan jag söker til köket! Kollade igenom ett hundratal innan jag insåg att det fanns långt över 1000 på temat vintage, mat och dryck. Kommer definitivt hitta vad jag söker där. Tack!! Men nu ska jag nog sätta mig lite med alla foton en stund. Det är ju inte så länge kvar tills det är onsdag igen!

• nennesjuttioåtta

lappis
    NEJJJ inte bastun! Eller är det bara jag som vill ha bastu? Du behöve rju inte spara den för min skull i så fall. Men vi har känt när vi haft besök som bott kvar över helgen nu på vintern att det vore trevligt med bastu för att "fördriva tiden" på ett trevligt sätt, och efter en dag i spåret eller promenad eller vad man nu gjort ute så är det skönt med lite uppvärmning och öl. Fast ni dricker ju bara vin. Vin i bastu, kanske ingen bra kombo? Vinkeller it is!

• nennesjuttioåtta

vänner
    Jag vet, man kan fastna där hur länge som helst! Mycket fina vintageaffischer på t ex gamla reseaffischer från rivieran, reklam för teaterföreställningar mm

• Telis

nenne, vi har också en bastu som vi planerar att riva ut. Vilket totalt onödigt rum.

AM, Canoderm har jag hemma, det kanske funkar trots att det inte är för bebisar.

• Lapinette

nenne - det var ett skämt för jag har noterat att du gillar att basta så den måste vi ju behålla tills ni kommer på besök . Jag gillar det faktiskt också medan maken inte alls förstår sig på det där med bastu så han skulle säkert komma upp med idén om att göra vinkällare där.

Ja, en jättebra sida med affischer. Sitter också och kollar!

• Lapinette

Min brorsa verkar använda bastun typ varje fredag. Efter jobb och träning så bastar han + flickvännen innan de tar en drink och börjar fixa mat. Låter superhärligt!

• nennesjuttioåtta

telis
    hädare!

Lappis

Piuh! Trevlig fredagstradition din brorsa har!

För att inte tala om sexigt när man ser svettdropparna rinna nerför ryggen på dem samtidigt som de

• nennesjuttioåtta

nu pratar jag inte om din bror med fru men det är säkert också trevligt att titta på, va vet jag.

• Vännerfan

Vi har en bastu och den vill jag inte riva ut. Även om den säkert inte kommer bli så mycket använd så är den ändå skön att ha. Man borde basta mer! (Dock inte när man är gravid kanske.)

Men vad gör jag här, fotona var det ju! Men Nenne, sajten var ju helt beroendeframkallande! Jag vill kolla igenom alla 2873 objekt innan jag bestämmer mig!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge