• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Guten Morgen! I casa Tinga har maken fått vinterkräksjuka samtidigt som han ska vara ledig med barnen idag, så jag räknar med en kort arbetsdag. Har jag tur överlever han förmiddagen, så att jag åtminstone får några timmar på jobbet.

Fru E - hoppas att allt går bra idag!

Snaily - håller tummarna för dig också!

• Tinga

Sweet - härligt med ett så sprudlande inlägg ifrån dig!

• nennesjuttioåtta

Telis
    Borago! Sen om det ska smörjas, petas in någonstans eller blandas med havregryn och grävas ner i trädgården och mässas indianska rytmer över ? har jag ingen aning om. Men jag vill vara med i disskusionen!

Tinga
    huuuuu, stackars maken! Hoppas ni klarar er!!!

• Lapinette

tinga - usch för kräkningar, hoppas övriga familjen klarar sig.

vad härligt med ffffffffrrrrrreeeeeeeeeeeddddddddaaaaaaaaaaaaag!!!

• Lapinette

Och inte fasen blev det stora bokstäver!

• nennesjuttioåtta

hoppas alla små pytteägg har börjat dela sig fint och att Fru Es är taggade som fan att få boa in sig!

Snaily
    vafan, har de slängt tidningen med Audin eller har någon snott den med sig?

• nennesjuttioåtta

god morgon favoritkaninen!

• Lapinette

nenne - morning, morning! Är allt väl? Sovit gott, drömt sött?

• Ore

Borago ska kladdas ner i hårbotten, och ger en härligt flottig look i hela håret (tillåter också viss formning av håret - det är litet kul!)

Hoppas, hoppas att alla ägg har haft en riktig romantisk och produktiv natt Håller tummarna!

Sweet: Fru E (EA) har varit på ÄP i onsdags - 14 ägg var resultatet vill jag minnas, skall sättas tillbaka idag. Snaily fick ut en liten äggkartong med 6 ägg igår, nu håller vi tummarna för att det finns ägg att sätta tillbaka på lördag. PB har börjat spruta, så där blir det också ÄP så småningom...

Start september har startat vad vi hoppas blir en plusvåg!

Ciccis lillskorpa matkrånglar litet, trodde det var pga uvi men efter antibiotikakur krånglar det ff.

Liten har fött en son, i raketfart.

BS lilla Astrid har haft RS-virus, otäckt värre med adrenalin och liknande... Även Frullans Roffe har haft RS, men han är ju äldre och verkar ha klarat det bra.

Hmm, har säkert missat något viktigt...

• Lapinette

Oj! Det har verkligen hänt massor här i tråden på sistone.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge