• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Varsågod även om det inte var något tydligt svar på din fråga ... forskarna är oense! Men basturna finns ju kvar i höst också. (Och är bra att ha om man får mjölkstockning)

nennesjuttioåtta skrev 2010-03-12 10:00:38 följande:
    AMTack!
  • Telis

Nässug röstar jag för, tycker den är suverän. Men Apotekets nagelsax skänker jag gärna bort, helt oduglig. För mig fungar det mycket bättre med en liten nageltång.

• fru AM

Ja det har du rätt i Telis, Apotekets nagelsax för barn är värdelös - men jag använder en för vuxna, med böjd och vass klo.

• viktualia

nagelsaxfrågan - jag har hittills använt min vanliga nagelsax och det har gått bra!

en rätt närliggande fråga... eller snarare förhoppning.. jag ser framemot när mitt underrede läkt helt och när jag slipper använda binda.. hm....

• fru AM

Vickan hjälp mig - nu har jag glömt exakt hur gammalt Trollet är?

JAg blödde efter storsonen i tre månader (inte normalt), efter Livia 6 veckor, efter Hektor kanske 8 veckor. CIRKA!

• nennesjuttioåtta

jag trodde man rev av naglarna när de är så små men det kanske är farligt, hahahah!

• fru AM

Förresten: Hektor lärde sig idag att hasa på rumpan (en längre planerad sträcka alltså)! Allt är mycket spännande!

• BrudSommar2006

Vickan, imponerande att ni kör egen säng fast du ammar, det hade jag aldrig pallat! Kör man med flaska som Telis kanske det är lika bra.

Telis, skorv redan, dit har vi inte hunnit än men jag förutsätter att det kommer.

Nenne, jag såg också Notting Hill när den gick nu senast, vet inte för vilken gång i ordningen. Imponerande dröm hursom!

Jäklar vad det vräker ner snö här, jag är så otroligt trött på eländet. Maken tog en bild från centrala Stockholm igår på väg hem från jobbet, bara för att visa, och där är det barmark och inte en gnutta snö i sikte, det är som en annan värld!

• Telis

Ja, precis, det är den för barn som är så himla dålig!

nenne, jo i början river man, eller biter.

• fru AM

Det kan man göra också, fast det kan vara lätt att riva lite fel om barnet rycker åt sig handen ... Tånaglarna är svårare att riva.

nennesjuttioåtta skrev 2010-03-12 10:15:35 följande:
    jag trodde man rev av naglarna när de är så små men det kanske är farligt, hahahah!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge