• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Snaily! Tjohoo!!! Underbart!! Grattis! Kram!

Snorkis - fy vad hemskt med badkaret, det låter ju som en riktigt mardröm. Kan någon av hantverkarna hållas ansvariga och bli skyldiga att stå för demontering, remontering och nyinköp av material? Några garantier borde väl finnas??

• BrudSommar2006

Vickan, jag kund äntligen sluta med trosskydd efter sex veckor tror jag.

AM, hurra för Hektor!

• fru AM

Det borde de ju vara - men ni kan ju låna dem och testa! Inboxa mig din adress så skickar jag.
    Kram din gamla fuldansare

muggles skrev 2010-03-12 10:40:06 följande:
    fru AM skrev 2010-03-12 10:31:56 följande:Ja i princip är jag det men hon har varit 98 ett tag - hur länge tror du hon kan ha dem? Om Livia precis växt ur dem så borde de vara lite stora i storlekarna eller?Snaily: men gud vad bra!!!
  • BrudSommar2006

Snorkis, jag undrar också vad som blivit fel med badkaret?

Snigeln, tjohooooo!!!

• BrudSommar2006

Har Livia precis vuxit ur 98?!

Snigeln, så de långtidsodlar i alla fall? Att tvinga ihop dem var tydligen lösningen!

• Telis

Åh, jag kan inte bestämma mig för om Televinken ska följa med på brunchen eller inte. Läste just att RS-viruset slår alla rekord just nu. Det är ju sååå onödigt att han ska få det som så liten men å andra sidan kan han ju inte sitta hemma jämt.

• BrudSommar2006

Sorkis, jag fattar fortfarande inte *totalt oteknisk* (kanske också lätt okoncentrerad pga viss irritation över Broder Jakob), är badkaret felvinklat så att vattnet inte rinner ut?

Snigeln, det kanske finns många som gillar Elvis Presley-looken på sina bebisar, det kanske är jag som är lite kinkig vad det gäller Astrid...

• FruCicci

BS, tänk Victor har just vuxit i stl 92 i byxor. Stlk 98 kan han bara ha om vi viker upp ärmarna
    barn är ju väldigt olika alltså.

AM; vilken storlek köpte du i dina superfit till Hektor?
    Jag har köpt ett par till Louise, vita dock (vet, inte så praktiskt), men det var 18, jag tänkte att jag måste nog byta dem till 19 eller 20, hennes fötter växer massa nu.

Telis, har Televinken fått något namn än?
    Kollade just på bilder på Fb på honom, vilken liten goding!

Hej Mugglan, snygg dans!

Håller med om apotekslistan, bra där!
    jag klippte från början naglarna på mikn lilla Skorpa, säkert med Victor kmed, komme rinte ihåg. Jag använde samma sax som vi har själva. Klippte en gång i veckan. Gör fortfarande.

Skorpan - efter egen diagnos, har något magproblem. Det kommer som små svarta trådar när hon gjorde nr 2, det har det gjort 4-5 gånger nu. Tänk att jag har tagit KORT på detta med kameran, i närbild, så grooooooose! Ha ha ha. Måste visa läkaren. Mask kan det ju inte vara för den är ju vit. Som svarta fibrer/sytråd, 0,5 cm i längd. Märkligt. Hon åt för första gången idag, en halv decileter gröt SÅåååå glag!!!!!!
    Nu har hon sovit i 2 h, så hon är helt utmattad efter denna "fastan"....

• BrudSommar2006

Telis, du vill INTE att han ska få RS! Om ett par veckor har det ju lugnat sig. Åka och handla kan man fortfarande, man får inte RS på Ica sade vår läkare men inga nära kontakter med andra och tvätta händerna så fort man varit ute och innan man tar i bebisen är det som gäller. Gäller väl även kräksjukan som härjar som värst i Stockholm nu.

Var har ni förresten läst om RS?

• Vännerfan

AM, Bastu mot mjölkstockning!! Gud, så bra tips!
    Jag har bastat som gravid, men bara korta stunder. Man ska nog helst inte bli för varm.

Muggles, Kul att se dig tillbaka! Ringde du mig igår? Jag stod med händerna fulla av jord (planterade om växter) och försökte ringa tillbaka imorse.

Snaily, Superdundergrattis!!!!

Vickan, Ang. detta med avslaget måste jag bara säga att min bm sagt att jag blödde på tok för mycket sist. Gjorde över med 8 förpackningar bindor innan jag kunde övergå till trosskydd. Man ska säga till om man upplever att man blöder mycket, för då finns det några tabletter man kan få. Bara så ni vet det, ni som inte fött än också. För det är bara onödigt att blöda för mycket. Min bm nu har svar och förklaringar på en massa saker som ingen berättat för mig förut. En annan sak var att jag nämnde att det som gjorde ondast under förlossningen var när en bm skulle in och känna under värken hur den kändes. Fick då veta att det förmodligen inte bara var kände hon gjorde. Hon förökte även göra värkarna starkare genom att sära på två tappar eller vad det var. Det hade varit väldigt nice med en förklaring då när det skedde, för då hade jag kunnat hantera det. Nu kändes jag mest bara att "Sådär kommer du inte få göra en gång till, bara så du vet det, *£$@+

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge