• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Jag har för mig att en kollega pratade någon lunch om en sajt på nätet där man kunde få info om olika stadsdelar i Stockholm inkl betyg på och recensioner av skolor, förskolor och sånt. Jag la aldrig sajten på minnet eftersom det inte var intressant då. Nu hittar jag ingen sån sajt, är det någon som känner till något liknande? Jag skulle vilja se vad andra säger om förskolorna här i området.

• BrudSommar2006

Telis, Astrid blev ju smittad av Iris, det borde räcka med att undvika närkontakt med andra barn tycker jag. Läste i artikeln du länkade till att man skulle hålla syskonen undan från bebisen men det är ju helt omöjligt!

Synd att du inte hittar sajten, det låter intressant. När får man ställa sig i kö? Här är det ju från födseln så vi ställde Astrid i kö så fort hennes personnummer kommit in i rullorna. På Danderyd får man ju numera persnnumret direkt vid födseln men det verkar ändå ta lite tid sedan innan det finns med överallt.

• BrudSommar2006

Vid halv fem imorse gick vattnet för min släkting och eftersom hon skulle snittas så blev det att åka in, sedan fick de höra att hon hade högt blodtryck så att de inte kunde lägga epidural men nu fick jag meddelande om längd och vikt på bebisen så jag antar att det gått bra. Är nyfiken att få höra hur det går till om man inte kan lägga epidural. Hursom så har mitt gudbarn fått en lillasyster nu så det kan ju bli en lekkamrat till Astrid förhoppningsvis.

• Telis

BS, hm, jag vet faktiskt inte men jag tror att man kan ställa dom i kö med en gång, en av mammorna i föräldragruppen sa att hon hade ställt sitt barn i kö redan. Fast nu när du säger det så undrar jag om inte AM nämnde något om 6-månadersdagen? Jag har iallafall skickat in en ansökan, vi får väl se om den kommer i retur. Jag satte upp dom förskolor som ligger närmast men jag skulle gärna vilja höra lite mer om dom.

• passionsblomman

*ikapp* Guuuud vad ni har skrivit idag! Jag har försökt läsa ikapp i en evighet!

Snigel : HURRAAAAAAAAAAA för alla fem!!! Åh vad glad jag blir!!!

Vad är det egentligen som avgör om man långtidsodlar och vad är skillnaden och varför???

Snorkis, bra artikellänk där, det var precis allt det där som våra besiktningsmän tjatade om med källare.
    Och FYYYYYY vad gräsligt med ert badkar!!!
    Hoppas hoppas det går att ordna.

Vickan, utöver eminenta tips i blöjochsmörjfrågan fick vi rådet att lufta lufta lufta. Vår pojk var ibland alldeles skinnflådd då han åt och sket i ungefär samma takt i början och följdaktligen blev rätt röd ibland. Och prickig. Han har ju visat sig ha känslig hud (precis som jag stackars barn) så fuktigt och tätt är en usel kombo än idag-benskydd under en heldags fotbollscup tex...
    Så full fräs i vedspisen, filt med plastad frotté och fritt sprattlande utan blöja var något vi försökte med, utöver smörj.

Lappis, visst tänker ni väl åka och kolla huset va?
    Vilka fina bilder du länkade till! Jag blev plötsligt lite glad av att jag har ett hus fullt av rum som småningom ska få tavlor/foton/bilder på sina väggar.

Sweet, vad underbart med prat och nya ord! Mindre underbart med trångt...det vet jag mer om än jag vil tänka på. Hoppas ni hittar en bra säng.

Mugglan, Hej hej! Hur ä läget?

Nenne, jag hade gärna haft en liten bastu precis vid ån, fast basta ska man ju göra näck tycker jag och eftersom vårt hus verkligen ligger liksom mitt i byn med vägar runtomkring så blir det kanske lite väl om man som redan misstänkt nollåttaidiot börjar flasha sin blekfeta lekamen för hela grannskapet på fredagkvällarna..

..men jag skulle väldigt gärna ha ett sådant där utomhusbubbelbadkar med VAAAAAARMT vatten i. Där kan man också dricka öl. Eller vin. Eller bubbel.

• passionsblomman

Oj, vilket inläggsnummer jag fick där, 6666. The number of the fridaybeast and hormondevil.

Cicci, vad skönt att höra att lillskruttan åt lite nu iallafall. Vad konstigt med bajset...
    (är det ungefär NU alla eventuella män lägger ner tråden och väljer att läsa om något annat? )

Tinga, kräksjukan! Hu vale! Min sambo skulle rusat iväg till jobbet i re skräck för att vara kvar hemma med mig ifall jag fick det. Han hade antagligen kräkts lite i en buske påväg till bilen också. I hans familj behöver någon bara säga "kräkas" innan hela bunten ulkar och sjöjs som om de hade hårbollar i magen allihop.

• Ore

Tjohoo för snailys ägg! Håller tummarna för att de trivs bra under långtidsodlingen!!!

Åååååhhh vad trevligt med litet fuldans såhär på fredagen. *skakar på rumpan och inser att den är tillräckligt otränad för att det ska dallra litet lagom fult*

Härligt att lillskorpan har fått i sig mat, Cicci!

• Ore

Snorkis: Meeeen vad klantigt om de inte monterat in badkaret rätt. Men det måste ju gå att reklamera, och så får de fixa till det (även om det blir dyrt för dem )

• passionsblomman

Stekhett skvaller ifrån andra bebistråden: Det har messats med EA och tydligen är det åtminstone ett Guldägg som alldeles snart ska sättas tillbaka! De är på väg till kliniken nu!

*håller allt som går att hålla*

EA; hoppas det är OK att jag för skvallret vidare såhä, det går ju inte att hålla sig när vi alla undrar sååååååååååå mycket!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge