• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Lappis: vad är det för hus ni hittat? Kan man få en länk inboxad??

• Parnassia

*läser ikapp*

Lappis - Vi körde med vanlig matolja eller olivolja på E:s lindriga skorv. Behövde aldrig nåt annat.

Vickan - Inotyol är bäst! Till mycket! Bebisrumpor, torra fläckar och självsprickor, små brännskador mm mm.
    Och apotekets nagelsax för barn. Som AM också tyckte. Och suppar förstås.

Här har det också drömts inatt. HETT! Vaknade genomsvett och med rusande hjärta. Men nu kan jag inte ens minnas vem det var som var huvudperson mer än jag...

• nennesjuttioåtta

ÅÅÅH fan mina fingrar bara skakar
    GRATTIS SNAILYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAHH!!! *ryser* NU läl!

Mugglan
    Vad tjusigt, WOHOOO!

• muggles

fru AM skrev 2010-03-12 10:31:56 följande:

Hej mugglan!Fortfarande intresserad av lite Liviakläder till Moa? Har två fina och olika jeansklänningar i stl 98 som Livia nu definitivt växt ur ...
    Ja i princip är jag det men hon har varit 98 ett tag - hur länge tror du hon kan ha dem? Om Livia precis växt ur dem så borde de vara lite stora i storlekarna eller?

Snaily: men gud vad bra!!!
  • BrudSommar2006

Hopplöst att riva av bebisnaglar tycker jag, har ingen aning om hur Apotekets sax ser ut men vår från Babyland är fantastisk.

Lapinette, jag verkligen gillar huset invändigt men även om det är svårt att se med snön så känns det som att det blir svårt att få den tomten mysig?

• Snorkfröken77

Snaily - GRATTIS! gud vad bra!!!!

Den charmige rörisen har inte testat funktionaliteten på badkaret innan det blev inkaklat, så jag kan inte tappa ur badvattnet själv, maken får hänga sig på vridgrejen som sitter på sidan för att få upp avloppet (och han är inte klen...)
    Troligtvis är något felmonterat under badkaret, blä....
    Har pratat med tillverkaren och de säger att det är jättestor risk att det blir skador på karet om man försöker lyfta upp det igen. Sen är ju karet är fastsatt i sin frigolitform där vårat specialbeställda svindyra mosaik sitter på *mår dåligt när jag tänker på det*

Är det så illa som vi tror kommer de behöva montera ner allt i badrummet igen för att ens ha en chans att få ut badkaret sen kommer vi säkert få byta form och mosaiken på formen Sen är det bara att hoppas att karet klarar sig utan att ta stryk...

• snaily

Tack för alla grattis!
    Nu hoppas jag bara att personalen är snälla mot våra små yngel ända tills på tisdag, och hoppas hoppas hoppas att åtminstone ett kan överleva tills dess!

BrudSommar2006 skrev 2010-03-12 10:37:29 följande:
    fast badolja i vattnet fungerar nog bättre på bebisar som inte har så mycket hår än om man inte vill att bebisen ska se ut som Elvis Presley.
    Vadå, vill man inte det??
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge