• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Vännerfan

Åhhh, har hon ätit lite nu Skorpan! Så bra!

• BrudSommar2006

Cicci, ja det är verkligen otroligt olika hur de växer! När var det du skulle träffa läkaren igen?

Vet någon hur man får bort järnfläckar eller om det ens går? Alltså, när man ger Astrid järndropparna är det så lätt att man spiller, eller så dreglar hon, eller så kräks hon långt senare och galltvålen tar det inte. Däremot lyckades jag bleka färgen på en pyamas från Lindex genom att gnugga med galltvål!

• Vännerfan

Hmmm, en massa av mitt näst senaste inlägg kom bort. Typiskt. Men det var nog ändå inget viktigt!

Ska handla idag och måste köpa mer choklad igen. Maken menade att det inte var någon mening att jag började köpa stora chokladkakor flera veckor innan förlossningen för att ha med till bb. Att jag ändå skulle gå och plocka upp dem ur väskan. Och kanske hade han lite rätt i det... Det låg Ballerinakex där också, men de är också borta nu. Konstigt... *visslar*

• nennesjuttioåtta

Vänner
    har du testat de nya ballerina kladdkaka?

• fru AM

Cicci: det kan inte bara bananfibrer i Skorpans bajs? Har hon ätit banan?

Hektor har stl 19 (de är 1,3cm längre än hans fot - utprovade av expediten på Kiddies)

BS: Livia har vissa plagg i stl 98 (men just dessa i Jeans är ju inte så töjbara på varken längd eller bredd). I byxor har hon 98 eller 104 beroende på modell och jag köper 110 när jag köper nytt (hon är 104 lång)

Telis: det är klart att alla vill träffa Televinken på brunchen - MEN vi vill ju inte att han ska få RS på kuppen! Dessutom så får du en lugnare brunch utan bebis - men jag förstår om du lite grann vill att han ska vara med en stund så att alla får njuta av honom ... Vilket dilemma.

• fru AM

Vanish kanske?

BrudSommar2006 skrev 2010-03-12 11:16:37 följande:
    Cicci, ja det är verkligen otroligt olika hur de växer! När var det du skulle träffa läkaren igen?Vet någon hur man får bort järnfläckar eller om det ens går? Alltså, när man ger Astrid järndropparna är det så lätt att man spiller, eller så dreglar hon, eller så kräks hon långt senare och galltvålen tar det inte. Däremot lyckades jag bleka färgen på en pyamas från Lindex genom att gnugga med galltvål!
  • nennesjuttioåtta

åh jag vill träffa Televinken men inte om han riskerar att få RS.

• fru AM

JAg köpte två rullar ballerina kladdkaka dagen innan jag började med min LCHF-diet. Inte så smart. Nu ligger de och lurar i skafferiet och väntar på att jag ska känna mig svag ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge