• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Hur var det nu, vit var en färg och rund var en form...Lurvig, det kanske kan bli modääääärnt egen, som på 70-talet?

Nenne, tjacka solbrillor, nu äré vår!

• fru AM

Angående dagis så ska barnet ställas i kö innan 6-månadersdagen eftersom kötiden räknas från just den dagen. (Förmodar att man kan försöka pricka in just rätt dag med ansökan men så cool var inte jag - anmälde Hektor när han var två månader eller så)

Den där "betyg för skolor-sajten" vet jag att jag varit inne på - ska se om jag hittar en länk bland favoriterna.

• nennesjuttioåtta

jaha, var det lurv! Jag trodde det var en nyponbuske

• passionsblomman

Nu måste jag undra: Nenne, sa du igår att ni varit ihop i 15 år? och att du är 32? Har ni då alltså varit ett par sedan du var 17?
    Det är isåfall underbart! Och har han hållit spänningn uppe med de där varselkläderna hela vägen eller?

Och AM har du varit gift en gång tidigere eller? och storsonen är från det förhållandet? -märk väl att nu kommer tusen indiskreta frågor här. Jag ligger ju åratal back i den här tråden och försöker få ihop saker och ting lite så här eftersom.
    Och hur gjorde du med festen du funderade över?

• Lapinette

pb - man kan ju nästan tro att du är lite onykter så här fredags lunchtid . Ser framför mig hur du sitter där naken vid ån och funderar ut hur saker och ting går ihop med alla här inne på tråden .

nenne - hmmm.. har precis ätit kycklingspett med jordnötssås och bulle på favvothairestaurangen ... ska jag verkligen klä av mig nu??!!!

• Lapinette

Det är låååååååångt kvar till den där Pink-magen .

• nennesjuttioåtta

PB
    Rätt uträknat. Varselkläderna kom dock senare in i bilden (han var väl så illa tvungen), så jag hade tur att han utbildade sig till något som krävde varselkläder. Fast nu sitter han oftast inomhus i vanliga kläder men ibland måste han ut på fältuppdrag och då *schwuiiiinnnng*
    Lunchade med honom och fick några sköna kyssar, IIIIHHHihihih!

• Lapinette

Skolan som ligger där du bor Telis hamnar på 16.e plats! Tänkte säga till dig tidigare att den hade åtminstone ett bra rykte för några år sedan (kände en av lärarna där).

• nennesjuttioåtta

Lappis
    är du kvar på restaurangen, eller? Nä, se så! Dressa! Mäh, man ser ju visst rutorna!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge