• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Lappis, åk och titta på det! Det kan väl inte skada? Och dessutom har i alla fall jag varit med om att hus som ser jättefina ut och som man tycker hade varit helt perfekt, inte alls visar sig vara så bra när man väl kommer dit. Då kan det vara bättre att ha sett det i verkligheten och känna att huset inte var så bra som man trodde än att sitta hemma och känna att det perfekta huset blev sålt till någon annan . Fast det kan ju vara så bra som det ser ut också, det vet man ju inte förren man har sett det... .

Ja, jag söker det som jag hittar. Och förhoppningsvis så hittar jag väl något till slut, men just nu känns det lite hopplöst.

Nu måste jag gå. Ha det bra allihopa och kram på er!

• Ore

Groumphhhh! till Oupsie! 950 ansökningar är inte lätt, men NÅGON kommer ju få jobb, och det KAN bli du. Förstår att det inte känns så optimistiskt, men det är bara att fortsätta söka för förr eller senare kommer du vara heeeelt rätt person!

Snaily: En äggkartong är ju inte så illa alls!!! Nu håller jag tummarna stenhårt för att personen med pipett/nål som gör ICSI inte är fumlig, och att simmarna fattar hur lattjo det är med dina ägg!

Ska gå tillbaka och kolla lappis huslänk, råkade klicka ner det fönstret innan jag kollat på huset

• FruCicci

Snaily, en äggkartong - 6 packs, det var ju helt ok!
    Grattis till det så länge....

• passionsblomman

Apropå det här dyrbara sexpacket: hur många ägg har ni andra egentligen fått de olika tillfällena? Jag minns att Nenne hade någon helt sanslös siffra och Blivande också väl? men vad ska man hooppas på? Allt mellan ett och förtitvå eller?

Och igen-efter hur många dagar testar man?

Jag är så rädd för de där vänta-dagarna då jag antagligen blir ett mental-case big time...

• FruCicci

Oupsie, det var värst, 950 stycken. Ja då är chansen inte så stor, undrar vem som får tjänsten till slut och hur den personens cv ser ut!

LAppis, min kompis bor på den gatan
    Det är tydligen en helt fantastiskt område. De köpte ett liknande hus, och sa att de skulle fixa det med vitputs o lite tjaffs utanpå, så blir det en dallas dröm
    Jag har varit där och promenerat en hel del, det är fint och nära till kommunikationen den där pendeln heter det va?

• Lapinette

Cicci - det är Högdalen som är närmast och inte direkt mitt favoritområde. Skulle hellre bo i Älvsjö men huset är himla fint.

• Lapinette

Jösses, en kompis som jag har tröttnat på för att hon är så dålig på att höra av sig sitter och messar med mig just nu. Hon har köpt hus ute i Hässelby med en karl jag bara har hört nämnas (en i mängden) och de har förlovat sig. Tur att jag har armstöd på kontorsstolen för annars hade jag ta mig f'n trillat ned på golvet.

• danicalifornia

ja men hej!! tänkte hoppa på här!!!
    skor 37(i en skön sko 36 i en oskön)
    favvo chokladen är nog helnöt från marabou
    har 2 barn Gustav 5år och Emma 6 månader!
    bor i en sunkig förort till sthlm
    och ska äntligen få gifta mig med mitt livs kärlek nästa sommar!!
    så här har ni mig!!!

• Fru E

PB-på vårt papper står det att TD är 16 dagar efter insättandet vilket är en lååååååååååååååååååååååång tid

• Lapinette

Fru E - japp, sånt är livet! En jäääkla lång väntan med mardrömmar om nätterna. Usch! Men sen får du säkert något gott i slutänden.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge