• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Helluuuu girls...

Stort grattis till Liten! Och till hela familjen också så klart. En liten kille . Typiskt att jag gissade på tjej dårå .

Grattis September, till ett skakigt plus .

Håller tummarna så de blir blå för Fru E och Snaily och PB. Måtte det här bli en plussitiv vår .

Stora stora kramen till alla som känner sig nere, jag känner också att jag behöver kramas lite .

Angående det där med att hålla sig undan eller ej när man inte mår så bra... Egentligen tror jag att det i många fall är bättre att fortsätta vara social i den mån man kan, men det är inte alltid så lätt. Jag väljer ofta själv att inte skriva här när jag inte känner mig så bra. Men ibland får man ju göra ett undantag när det kommit både bebisar och plus i tråden.

Egognäll: Kommer ni ihåg att jag sökte ett jobb för ett tag sedan, som jag sa att jag så gärna skulle vilja ha. Hmm, insåg ju att jag inte skulle blivit kallad till intervju eftersom det gått så pass lång tid. Hursomhelst kände jag att jag behövde veta varför jag inte blev kallad, eller snarare vad som krävdes för att bli kallad på intervju. Så jag ringde. De hade fått 950 ansökningar, 950! Hejsanhoppsan, och eftersom det var en myndighet så måste de ju gå på de som har bäst kvalifikationer. Så, vissa hade ju jobbat med relevant verksamhet i 10-15 år. Vad har man för chans då som nyutexaminerad? Ingen j*vla chans alls . Bläääääääääääääää

Men men, det är ju världsliga problem, och tack och lov har jag en man som har en inkomst så jag svälter inte, och jag tak över huvudet. Men just nu så känns det inte så lätt att vara glad ändå .

• Oupsie

PB, fy vad trist med sådana arbetskamrater. Hoppas att han hittar något bättre snart.

Lappis, jättefint hus .

• nennesjuttioåtta

Fru E
    jag tror att de i Falun har som så att de som ska plockas kommer dit på morgonen (typ 8)och de som ska ha ET kommer dit från 11 och de som gör FET kommer dit kl 14. Fast jag kan ha fel.

• Lapinette

Oupsie - 950 ansökningar! Ja, då har man ju lite konkurrens. Trist men jag hoppas du hittar något jobb som inte är lika "populärt" dvs hård konkurrens.

• Lapinette

nenne - CvL kör med ungefär samma upplägg.

• fru AM

Lappis: vilket fullständigt supersnyggt hus (kanske allra est invändigt som sagt). KÖP för bövelen!

(tror de har samma kakel i vindsbadrummet som vi har i köket)

• snaily

Hej!
    Vad gulliga ni är som ropar på mig!

PB
    Vilken vidrig jobbsituation för din sambo! Tror min man skulle känna igen sig rätt mycket om han läste det där, han är också en jäkla 08, mycket tack vare (på grund av) sin tydliga dialekt tror jag, själv är jag lite kameleont och kan låta lite norrländsk rätt vad det är.

EA
    HUr har det gått för dina ägg idag?????? Ska ni på ET imorgon?

Nenne
    Tack för infon - OM vi ska tillbaka på lördag är det alltså någon gång mitt på dagen!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge