• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

dull = full

(ligger väldigt nära varandra på tangentbordet...)

Nu har jag en trött lillkille som sitter med benen i grodposition vid höften/magen, med huvudet lutat mot bröstet och armarna hängande... Ögonlocken blir bara tyngre och tyngre... Såååå mysigt!

• Tinga

Cicci - åh, vad jag lider med dig! Det är verkligen jättejobbigt när ens barn inte vill äta, och hur jobbigt det är kan man inte riktigt förstå förrän man själv varit där med sitt eget barn. En av mina bästa kompisar fick sitt första barn för någon månad sedan och där var det stora problem med att få igång amningen, så dottern gick ner ganska mycket i vikt i början. Min kompis sa sen efteråt att även om deras problem bara varade i några dagar så förstod hon mig mycket bättre sen, och vad vi gått igenom i princip sen Piff & Puff föddes.

Att läkare inte tar en på allvar är verkligen irriterande. Det är lätt att bli avfärdad som varandes en hönsig mamma, för det har jag också blivit. Jag signalerade tidigt (redan i november 2008) till Piff & Puffs neodoktor att det var problem med maten, men hon menade att det var något som skulle lösa sig av sig själv och inget som man skulle göra något särskilt åt. Nähä, nu sitter vi här 1.5 år senare med sond! Förlåt; inte meningen att komma in på mina problem, men vad jag vill ha sagt är att du ska stå på dig. Som förälder känner man sitt barn på ett helt annat sätt än vad en läkare gör, och det är så irriterande när de inte tar en på allvar bara för att man inte har en medicinsk utbildning. (Man behöver ju inte vara korkad bara för att man inte är läkare. )

Sen behöver du absolut inte vara rädd för att sänka stämningen i tråden och därför hålla dig härifrån. I tråden gäller vigsellöftena i nöd och lust, så du får gärna gråta ut och kräka av dig här. Herregud, det hade inte blivit mycket till tråd om man inte fick vara ledsen här! Våga sänka garden och skit i fasaden! Många kramar!

• Lapinette

Cicci ? du får faktiskt komma in här och beklaga dig och vara deppig. Alla kan inte vara solstrålar jämnt, inte ens du! KRAM!

• Fru E

Mugglan-saknar dig här inne, hoppas att du vill komma tillbaka till oss

Är på jobbet idag men attans vad lång tid det tar att gå
    Förresten hur "farligt" är det att ta ett glas vin eller en öl ikväll när vi har partaj på jobbet kommer att vara svårt att smussla med att inte dricka

• Fru E

Cicci-det är bara att komma in och kräka av sig när du känner för det

• FruCicci

Tack gulliga ni för alla kommentarer.... jag som inte ens orkar jubla över någonting nu eller ens kommenter er fantastiska människor.

Tinga, hon har strulat av olika anledningar med mat sedan jul... det är ju inte i närheten av er, men som du skriver om din värninna och som man känner igen sig i, att man förstår dig och andra mammor mer nu. Jag satt och grät i går vid lunchen för jag kände att jag var helt maktlös o att det var jobbigt ju....

Hon måste varit mycket hungrig idag.
    En majskrok, 3 bett på ett rån och hela 6 teskedar fruktpuré - HURRA

Spännande EA med äggen
    PB och Snaily med, kör ni samtidigt nu då eller så ni kanske får samma BF tid ungefär om det går vägen?

Har inte läst i kapp, men ni får ursäkta, jag orkar inte det.
    Var är brunschen på lördag? Kanske kan haka på Snappade upp genom Frejjans inlägg att det var på g?

Måste passa på att duscha nu innan min princessa vaknar.

kramar till er alla fina juveler

• passionsblomman

Ore, mamma kläckte nog mest den spontana reaktionen på att jag förklarade att man nu ska ha fram många ägg istället för bara ett, syftet med sprutorna alltså. Och hon - som så väldigt många andra verkar mest ha en massa historier om hur galet många barn en massa kvinnor fått.
    Hon har ingen detaljkunskap alls på området och låtsas inte ha det heller. Men att det är en jäkla hormonresa, det fattar hon och som tur är att jag inte vill älta och babbla om det så mycket med henne.

Min pappa babblade och garvade högt åt att "ja det här slutar nog med att du blir med fyrlingar eller nå´t"
    Tills jag mycket beskt bet av med att "Det här är nen förtvivlad situatio, HELT utan utrymme för lustigheter och det är ETT barn som vore miraklet." Detta var när vi började med inseminarierna.

Jag tror att folk har med sig tidningsrubrikerna från några årtionden sedan, när man faktiskt inte jobbade likadant i Sverige heller, utan det blev fler graviditeter med "massor" av barn.

• passionsblomman

Cicci, Snaily är på ÄP idag medan jag just har börjat med sprutorna. Så EA och Snaily hamnar ju väldigt lika i tid ifall allt går som vi håller tummarna blå för. Jag skulle isåfall vara några veckor efter.

• Fru E

Nu borde Snaily blivit plockad undra hur många små påskägg som det blev *tur jag kan hålla tankarna sysselsatta med något annat*

• Fru E

Min akupunktör propsade på att vi skulle "kräva" att få två ägg insatta eftersom det skulle "öka" chanserna som jag förstod det men det är väl inte så troligt att de sätter in två som jag fattat det

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge