• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Roligt att höra vilken information ni fått från era makar. Själv har jag faktiskt inte en aning om det fanns något skåp eller om maken lämnade över "varan" till någon syster? Själv var jag ju vid det laget ganska så härligt lullig. Som sagt, det och frukosten är nog det enda jag saknar.

• Lapinette

Nej, nu drar jag iväg och pumpar ... vågar/orkar inte gå på dansklassen ikväll . Ha det !

• MSW

Lappis:

Något att skicka till maken kanske? A's youtube favorit för tillfället..

• nennesjuttioåtta

telis
    nu blev jag väldigt osäker, hahahah! Jag vet att jag frågat men ibland tror jag att jag vet vad han ska svara och då tar jag det som jag redan tänkt som hans svar. Blir lätt fel ibland då. Missade han tidningen med Audin??!!

• viktualia

Ore - jag testade att låta Trollet ha vanliga kläder och fleeceoverall när vi tog oss ut. Från bilen till BVC bar jag honom i famnen och på Ica fick han åka babyskydd. Konstaterade när vi kom hem att han var lite kall om händer och fötter.. För övrigt är jag impad över hur roliga barnkläder det finns... www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx - är Trollets fleeceoverall!

Tyngden på babyskyddet - är förvisso en viktig fråga.. Jag tycker att vårt är i tyngsta laget att kånka runt på... därav lösningen med kundvagnen... och då väger ju Trollet i sig själv inte ens fyra kilo än..

• fru AM

Vantar och tossor kanske löser det problemet?

viktualia skrev 2010-03-10 17:04:31 följande:
    Ore - jag testade att låta Trollet ha vanliga kläder och fleeceoverall när vi tog oss ut. Från bilen till BVC bar jag honom i famnen och på Ica fick han åka babyskydd. Konstaterade när vi kom hem att han var lite kall om händer och fötter..
  • viktualia

AM - fniss jaaa hm.. det blir lite rumphuggna inlägg när man har Trollet i famnen.. fniss fniss...

• Ore

Vickan: Den ser ut att vara ungefär lika tjock som den overallen som Lillkillen har nu... Lillkillen löser numera det där med kalla händer ganska bra själv, genom att vifta ivrigt med dem om han är vaken, och tillåta mig att stoppa ner dem bra om han inte är det

Men innan han viftade så mycket med dem var det ett par tunna stickade vantar som gällde. (Det hade varit önskvärt att hitta ett par utan tummar, men eftersom jag inte hittade det annat än i rosa, vilket inte är min favoritfärg, i någon av de tre affärer jag var i så blev det vantar med tummar på - man behöver ju inte krångla in tummarna bara för att de finns där.

• viktualia

Ore - händerna blev kalla även om jag "stängt" ärmhålen.. men men.. jag får väl skaffa minivantar... Och vad gäller fötterna så hade han pyjamas på sig och därför tänkte inte jag på att han borde haft strumpor också...

• MuffinsTönt

Söt fleeceoverall Vickan. Jag har en omlottliknande tröja med EXAKT såna äppelmönster fast i röd.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge