• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Telis - fondvägg och gardiner blir det självklart! och sen lite möbler, kuddar och en massa tavlor på väggarna.

• viktualia

Snorkis - grattis till action i magen.. och japp. jag håller med.. råskum känsla var det!!

• Lapinette

snaily - trevlig hemresa! Ja, det är nog lätt att vara kissnödig i det huset .

• passionsblomman

Lappis, jättefint hus! Det enda som får mig att dra öronen åt mig är att de lagt in golvvärme i hela källrplanet. Anledningen till det är at jag bestämt vet att två besiktningsmän stått både här och i ett anna hus vi nästan köpte och sagt
    "akta er för att tror att ni ska lägga in värme i källaren via golvet och passa er noga om andra gjort det"

Det är visst ingé bra för vare sig energiåtgång eller fuktsituation i hus när man gör sådana ingrepp om det inte är en isolerad betongplatta, viket man visst inte hade förr.
    Kolla hur det där är gjort ifall ni tänker köpa!

• _koko_

Har smygläst hela förmiddagen samtidigt som jag tittat på tyger. Någon som kan tipsa om var man kan titta på "dramatiska" tyger på nätet (utöver designers guild)? Gråter just nu lite för att sambon hatar randigt för det finns så mycket snygga randiga tyger!!!

Härligt snaily att det iaf blev några ägg!! Nu hoppas jag så det nästan gör ont att de är mogna och fina så det blir ett litet swingerskalas i falun över natten.

Lappis - Tänkte först är det ett hyreshus hon ska köpa? Sen tänkte jag lite som telis, vitt och kalt, såg väldigt stylat ut. Men stort och härligt och det som är dyrt att göra om var ju väldigt snyggt gjort.

Kram till oupsie, vad jobbigt att få 950 ansökningar slängda i ansiktet, förstår att det känns tungt!!

Nu måste jag klä på mig och dra till dagis, tidig hämtning idag eftersom vi fick en timme extra när jag var sjuk före sportlovet.

Puss å Kram!

• Telis

Snorkis, myyyyys! Åh, jag saknar det där buffandet.

• Lapinette

kokisen - de hade ju väldigt tomt men det är ju sånt som är så vanligt numera när man tittar på lägenhet/hus. Det är därför jag tänker in våra möbler och ser om det passar och funderar på hur det skulle se ut.

Nu, dags för att möta upp maken för lite lunch!

• nennesjuttioåtta

snaaailyyyyyy wohoo en äggkartong!!! Staffan är världens bäste! Håller tummarna att de släpper till nu!

Oupsie
    groumpfh!! 950 ansökningar ? helt sjukt!!

snorkis
    vad mysigt! Här småputtrar det på kvällen bara när jag verkligen ligger platt och känner efter. Hoppas på mer action (japp, det kommer kanske att bli för mycket av den varan men just nu vill jag ha ALLT PUFF! )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge