• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

lappis
    precis. Om man nu ska få den så vill man ju ha den innan TD men jag trodde den skulle komma senare än dag 8 för det hade den gjort första IVFen (men då var det ju begynnande missfall som kom)

Oj, gifta sig också! Ja, men varför vänta om man träffat rätt. 11 år var lite i längsta laget att vänta, om du frågar mig, *harkel*

• Lapinette

Visst, varför vänta! Det är bara att denna tjej för ett år sedan hade flera älskare och inget förhållande och har alltid satt sitt jobb före allt annat. Det är därför jag blir chockad men samtidigt glad om hon kan lugna ned sig och stadga sig.

• Fru E

Hörrni när brukar de ringa för att berätta hur det går för äggen har än så länge inte hört vare sig bu eller bä och börjar bli otålig!

• viktualia

Nenne- ja 11 år var ju en stund.. fniss.. för oss blev det fem år... däremot dröjde Trollet till strax efter vår 9 års dag och det finns det ju trötta typer som ids kommentera...

• Lapinette

Efter 3 år friade maken... 4 år gifte vi oss och nu har vi snart varit tillsammans i 8 år.

• Lapinette

Det hinner nog bli 10 år tillsammans innan vi får någon liten knodd .

• passionsblomman

Hm, vi har varit ett par i elva år. Föräldrar i nio år (plus en graviditet) och förlovade i..oj vad blir det? När förlovade vi oss egentligen..2002? *går och kollar ringen* ja, 2002 var det visst. Det blir åtta år.(nej jag använder inte min ring, för mina exem blir värre då)

Inget bröllop i sikte. och inga syskon heller. Jag har väntat ungefär lika länge på bådadera.

• Lapinette

pb - varför inte planera in ett bröllop i ert härliga hus med fest ute i trädgården till sommaren? Inflyttningfest + bröllop i ett.

• Parnassia

*läser ikapp*

Snaily! En äggkartong är ju inte helt fel, jag håller mina tummar. Kram!

Lappis, superfint hus! Ska ni gå på visning?

Oupsie. Jag har haft det likadant med jobbansökningar som du beskriver. Det är deppigt, men det kommer ordna sig! Kram!

• nennesjuttioåtta

närmare 15 år innan vi blir föräldrar, yeiks!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge