• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Zozo

Babyskydd! Det var det mest faniga *muttrar*

• Zozo

Later ju snarare som nagon slags preventivmedel ...

• Zozo

Vi köpte aldrig isofix-systemet till var MaxiCosy.. det funkade definitivt lika bra utan. Lättare att flytta mellan bilar ocksa. Även utan fixen är det ju en säker stol. Den du talar om känner jag dock inte till.. har inte koll pa svenska marknaden.

• Liten med Mindre

Liten uppdatering från bb

Vi kom in halv sex och 06:47 kom vår lille SON ut!
    Bråttom hade han, från 6cm öppen till född tog 12 minuter...

Han har massor med mörkt hår och är helt ljuvligt söt...
    Alla mår bra, men är lite trötta

• Vännerfan

Ja var är Liten???

AM, Aha. Ska spara undan det tipset, för jag får nog inte köpa fler saker själv nu kom jag på. Närmaste släktingarna kommer ju också vilja köpa något.

Vickan, Tusen tack för fiskgratängsreceptet (med fetaost och spenatmos)! Alla familjemedlemmar åt med god aptit! Toppen! Och håller med om att det är synd att vi inte bort närmare. Ni hade kunnat låna vår vagn tills vår bebis kommer, för jag kan inte ens minnas när vi senast använde den. Måste varit flera månader sen. Vilket får mig att bli tveksam till om jag ens ska köpa en ståbräda till den. Fast det kanske är bra ur psykologisk synvinkel för Prinsen är väldigt inställd på att det är HANS vagn fortfarande och inte bebisens. Så han kanske skulle tycka det var kul att få stå på ståbräda. Jag får väl vänta och se.

Jobbigt att du inte fått sova, Vickan. Jag törs knappt skriva detta här men jag fick en smärre chock imorse när Prinsen ropade på mig. Han brukar vakna runt 7 och jag ställer ingen klocka då vi inte har någon direkt tid att passa. Men imorse var hon 8.52 och jag fick direkt ringa till dagis och be dem gå iväg utan oss. Så mötte vi upp lite senare. Väldigt skönt att få sova! Jag har svårt att somna om kvällarna fast jag är trött, så det var välbehövligt.

Ha så kul på brunchen! Inte alls avis...

• Lapinette

GRATTIS Liten!!!! Attans vad snabbt det gick.

• Parnassia

Vi har acta babyskydd och en bilstol - maxi cosi mobi, som nästa steg.
    Jag tror att det viktigaste är att prova i sin egen bil. Det verkar skilja väldigt mycket hur de olika stolarna passar i olika bilar. Och också på om man vill ha barnstolen fram eller bak.
    Vi har alltid haft E bak och det har funkat jättebra med båda stolarna (i kombination med en backspegel så att vi kan se henne).
    Nu med den stora stolen blir det trångt i framsätet men det fungerar (vi har en 9-5:a).

Har babyskydden du tittar på "separat" bas, alltså man kan ta i och ur själva babyskyddet utan att hålla på med bältet varenda gång? Det är enligt mig ett måste. Så himla smidigt att bara klicka i och ur stolen.

Sedan funderar jag på om man verkligen använder babyskydd i ett helt år? Vi bytte efter ca 6 mån och det var underbart för E. Hon kom upp högre och såg ut lite och blev en mycket nöjdare bilåkare. Och dessutom hade hon faktiskt vuxit ur babyskyddet, så det var dags att byta pga det också.

Ang nästa stol så går vår maxi cosi mobi att "tippa", så att barnet kan åka lite mer liggande, superbra när de somnar på längre resor. Det vill jag inte heller vara utan.

Var detta egentligen svar på någon av dina frågor? *svamlar*

• Vännerfan

Åh, GRATTIS Liten!!!!!!

En liten son, precis som jag trodde!
    Oj, oj, oj, vad fort det gick! Hur lång tid tog det förra gången?

Stor, stor kram!! Vad härligt!!

• Parnassia

Grattis liten!!! Och välkommen sonen!!
    Vilken racerslutspurt!
    Ohh, vad underbart! Kram!

• Vännerfan

Vad glad man blir, gråter glädjetårar här!
    Och är så nyfiken på att få höra hela storyn.

Tralalala! Det här ska bli en BRA dag även för övriga trådisar har jag bestämt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge