• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Lite mer om bilstolarna...

Menar alltså att det blir lite trångt i framsätet pga att stolen står i baksätet.

Och vill också tillägga att vi hyrde vårt babyskydd, typ 600kr för 6 mån, det var jättebra, eftersom vi använde det så kort tid som sagt. Den här gången har vi köpt ett likadant, begagnat, av min syster.
    Lån eller begagnat köp av babyskydd kan ju vara nåt att fundera över. Men man ska ju förstås låna eller köpa av någon man tycker man kan lita på eftersom det måste ju vara helt, fräcsht och "okrockat".

• Tinga

GRATTIS Liten! Här gick det verkligen undan i svängarna! Grattiskramar i mängd!

• Tinga

Angående babyskydd så köpte vi en utgående färg, så det kostade 700 kr. Sen sålde vi det efteråt för 500 kr, så det kostade alltså oss inte mer än 200 kr att köpa ett helt nytt babyskydd.

• fru AM

Grattis Liten!!!! Racerföderskan tar över stafettpinnen från Cicci!

Och en son ... vad var det jag sa!

• start september

Röstar också för bas att klicka i samt kan rekommendera Maxi Cosi Mobi som andrastol. Vi bytte först efter 11 månader dock. Eftersom vi har två bilar nu har vi en Be safe med Isofix i den nyare bilen, den stolen var svindyr just för att det var Isofix och den är inte väsentligt bättre än Maxi Cosi Mobin.

Alla nya bilar har inte Isofix - det är lagkrav på att man ska erbjuda detta som tillval inom EU på nya bilar, men om man inte tänker på detta när man köper ny bil är det vad jag förstått ibland nästan omöjligt eller jättedyrt att eftermontera.

• Snorkfröken77

Grattis Liten! Gud vad snabbt det gick

Parnassia - Tack för input! Ja, de vi har tittat på är bara att klicka ur och gå iväg. Men du har nog rätt att man ska testa i sin egen bil först, vi har ju inte en Volvo V70...
    Tycker att det känns säkrare med isofix istället för att juckla med bälten, men jag kanske har fel? Isofix kan man ju aldrig felmontera vilket är en klar fördel. Båda skydden kan man även sätta fast med bälte om det skulle behövas.
    Var hyrde ni babyskyddet? Vill ju inte köpa ett begaganat på blocket eftersom man inte vet vad som hänt och jag har tyvärr inga kompisar som sitter på något babyskydd heller...

• Vännerfan

Gällande bilstolar har jag nog inte så mycket att tillföra. Vi har en Besafe nu och den har varit jättebra, men börjar redan bli lite liten. Tror vi började ha den efter ett halvår ungefär. Helst ska de ju inte vändas förrän de är 4 år, men han kommer aldrig få plats i den nästa vinter då det redan nu är svårt att knäppa bältet när han har overall. Babyskydd får man låna gratis här och det till Prinsen lånade vi av min bror, så jag behövde aldrig fundera så mycket på det.

AM, Vad tror du att jag får för kön? Cravings just nu är väl mest choklad. Har för första gången i livet tyckt att semlor är helt ok. I början av grav minns jag knappt vad jag hade för cravings. Minns bara att jag mådde så illa hela tiden.

• Snorkfröken77

September - Ok, så du tycker inte det är värt de extra slantarna för ett med Isofix?
    Jag tror inte heller det går att eftermontera, känns ju så dumt att inte använda det nu när vi ändå har det...

• Parnassia

Snorkis - Jag kan inget om isofix men jag kan säga att jag tycker inte att någon av våra stolar varit svår att montera eller att det känts osäkert.
    Vi fick dessutom demonstration av båda stolarna i vår bil vid affären.
    Affären i det här fallet, med båda stolarna, är babyproffsen i en stor stad nära mig. Vet inte var du bor dock... Jag vet att det finns fler ställen att hyra stolar på, bla via vissa försäkringsbolag, andra babyaffärer och trafiksäkerhetsorganisationer, typ NTF. Min syster hyrde sina första genom IF, som de har försäkringar hos. Tror även volvo har bilstolar... *spånar*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge