• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

TACK era sötnosar

Vickan
    Akta, då får du kanske inte tillbaka honom igen

När nöden är som störst är hjälpen som närmast! NU ringde de äntligen från Falun! Ska dit redan nu på torsdag!? Jag är skeptisk! Blåsorna var ju verkligen inte stora igår men får väl försöka lita på att de vet vad de gör...

*andas ut ett jätteandetag av lättnad*

• passionsblomman

Åh vad bra att de ringde Snaily! och att du får komma dit och kolla. Då kan du ju bomba dem med alla frågor och så också.

Alltså plockar EA ägg imorgonbitti, jag får undersökning och sprutplan imorgon eftermiddag och du får follikelkoll på torsdag. Ea får tillbakasättning på fredag...vilken grävande vecka!

• viktualia

Snaily - fniss... näe han är ju fortfarande för liten för att vara odräglig.. men den tiden kommer väl också... dessutom håller jag alla tummar för att du och de andra IVFarna snart ska få plus på stickan och så småningom egna små troll!!!! *KRAM*

• porchez

Stor kram till Snaily samt att jag håller alla mina tummar både för dig, PB och EA. händer mycket i tråden nu...!

Men inte hos Liten vad jag förstår? inget på gång än?

Önskar jag bodde mer nära Stockholm så jag kunde få träffa er på brunchen och få lite positiv energi från er!
    Fick idag ett psykbryt på jobbet, vilket iaf slutade i att jag mailade chefen (som är på tjänsteresa) att när han kommer tillbaka så måste vi ha en samtal om min arbetssituation. Jag vet helt enkelt inte vad som förväntas utav mig längre. Han har inte svarat på mailet så ska bli intressant och se, kanske är arbetslös i slutet av veckan... Men det känns SKÖNT att äntligen sagt till att det inte är hållbart längre, nånting jag har känt sen innan jul. Frågan är: kan man under samma samtal ta upp löneförhöjning? eller ska jag vänta med det tills det har stabiliserat sig på jobbet? Mugglan, vart är du när jag behöver dig??! Behöver dina goda råd och lite pepp!

Så nu kan jag nog iaf förklara gårdagens tårar med att jag förmodligen bara vara helt slutkörd...

• Liten med Mindre

Snaily - kramisar! Vad skönt att de hörde av sig! Hoppas de har rätt i sina prognoser!

Ore - vilken jobbig granne! Här räcker det med lappmaffian, de ringer inte på direkt o knorrar. Och med nya systemet går det ju inte att ta sig in på någon annans tid heller längre, eller utnyttja den tid som någon glömt. På gott och ont...

Här är det fortfarande inget spännande. Grynet ligger nog mer högt än lågt, flyter väl på alla gaser... Mindre ligger och låter som jag vet inte vad i sängen, blandning av ambulans, fågel och "Bro och bro och breja" - eller nåt sånt.

FruE - massor med lycka till imorgon!!!

Ska nog fixa med lite bilder, fika och sova om det nu går.

• Liten med Mindre

Vickan - sticker ut hakan lite och säger att vår vagn som egentligen hade 2-4 veckors leveranstid råkade finnas en hemma i lager...

Funderar fortfarande på hur man ska bädda en sån där liten liggdel dock. Förut hade vi ju en stor åkpåse ovanpå madrassen i mjuka liggdelen. Men nu finns vaken lös madrass (inbyggd mjuk botten) eller plats för dunåkpåsen. Någon med tips för bäddning av liten liggdel??? Finns tunna bra åkpåsar?

• viktualia

Liten - bara att gratulera till uteblivet vagnkrångel

Och angående bäddningen - min plan är att lägga dit en kudde och att Trollet får åka i sin fleeceoverall.. men jag kanske har missat nåt väsentligt?!? *ytterst nyfiken på tips och råd*

• snaily

FruE - lycka till med ÄP imorgon! Kom ihåg - det är bara skönt när de gräver lite extra efter äggblåsorna

PB - lycka till på undersökning imorgon! Det närmar sig!
    Det jag gör på torsdag är alltså själva äggplocket.

Liten
    Hoppas Grynet behagar titta ut snart innan du ledsnar totalt på att vänta!

Laddar nu för kvällens otäcka Pregnylspruta och hejar på maken som snart ska börja sy på vår nyinköpta symaskin.

• Parnassia

Jag har aldrig haft åkpåse. Den första tiden när E var liten (född 9/4)körde vi med filtar o overall. Sedan blev det sommar och när hösten kom gick vi på ett litet fårskinn,overall och filtar igen (då i sittdelen).

Vår liggdel har heller ingen lös madrass, jag bäddade med en handduk som jag vek lakan om vill jag minnas. Eller lade jag bara lakanet på botten? De ligger ju ganska still när de är små, och särskilt när de har full yttermundering på.
    Det funkade jättebra och var lätt att tvätta, när hon kräktes som värst lade jag plastad frotte under lakanet också.

Ikväll blir det tidig kväll här, är helt slut efter dagens strapatser. Har bla slipat en tv-bänk som ska målas i morgon hoppas jag, städat, torkat kissolycka och tvättat efter densamma. Det får räcka för idag. Alldeles för många aktiviteter som utspelar sig på golvnivå på en och samma dag för att vara bra för mig för tillfället...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge