• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

vickan
    14 veckor, och ni beställde i januari? Hoppsan hejsan, kanske dags att boka in ett besök för seriös barnvagnskörning redan nu då

• Parnassia

Håller med Nenne om att rund också är en form!
    Dessutom måste jag påstå att jag har färg. Vit är ju en färg det med.

Oj vad fit och fräsch man kan känna sig i eländet ändå!
    (Maken kom nyss hem och skulle haft med sig mat hem, men det hade han GLÖMT! Här går E o jag ASHUNGRIGA och får nu börja med nåt själva. SKIT.)

• viktualia

Nenne - jaaa alltså den här tröttsamma vagnhistorien har lärt mig att det är läge att ha ordentlig framförhållning.. en sak som spökar för oss är att vi beställde vagn precis efter ett årskifte = nya årsmodeller.. Det problemet drabbar ju inte er.. Men om jag var du skulle jag nog göra en marknadsundersökning om vilken ni vill ha och sedan kolla hur lång leveranstid en sådan har. Spana tex via kopbarnvagn.se där leveranstiderna står utsatta...

Parnassia - eeeelände med bortglömd mat!! *stackars*

Sushi - hm... där sa ni något!! Dags att sikta mot närmaste vettiga sushiställe.. hm.... finns ett inom promenadavstånd.. men attans.. vagnbristen.. äsch.. ni fattar..

• Lapinette

bye, bye alla sushi, runda och vitfärgade. Ska nu bege mig ut på presentjakt med AM's hjälp (som vanligt! ).

• passionsblomman

Vickan, du får skaffa en skrinda som du stoppar bolster och fårskinn i medan du drar på sushijakt. Den kan du ju använda sedan när trollet blivit ite större och ni ska gå på utflykt. Jag ska köpa en själv för då kan jag gå och handla utan att behöva bära armarna ur ledpå hemvägen.

Parnassia, sådana misstag är kännbara i den här familjen. Jag skulle bli helt GALEN ifall jag redan var vrålhungrig och sambon stod med ett "ojdå jag glömde..."
    Han skulle få åka och köpa pizza eller vad om helst.

• snaily

Vinkar till alla och har läst engagerat allt ni skrivit idag... men nu tänker jag vara så fräck att jag tar upp en massa plats med enbart gnälligt deppigt ego-gnäll... (= tips: scrolla!)

Känner mig fortfarande asdeppig. Vet att det räcker med ett ägg men det känns ju något svajigt när man kanske inte har så många, om några alls, i reserv. Det är ju fysiskt omöjligt för äggblåsorna att växa mer än några mm per dag, så det lär nog inte bli fler än max ett par stycken. MEN, det som stör mig ännu mer är att jag inte fått något provsvar idag, mailat och ringt min hemortsläkare utan svar (förstås) och Falun har inte hört av sig. Gaaaaah! Känner mig så jäkla bortglömd - varför är det alltid JAG som måste ligga på och ringa som en galning för att få veta något? Nu vet jag inte om det blir ÄP på fredag eller någon annan gång eller om det blir alls, eller ens vilken dos medicin jag ska ta ikväll.
    Vet att det fortfarande finns hopp och att jag borde tänka positivt men jag ORKAR fasen inte. Kanske är vårtröttheten som slagit till även här.

• viktualia

Snaily - MYCKET mer relevant att få utbrott över det än min vagnhistoria!!! *lånar ut Trollet en stund*

• Ore

Snaily: KRAM! Håller med om att du borde servas med litet information om hur det fortskrider utan att behöva ringa stup i kvarten... Hoppas att det funnits några "gömda" blåsor eller vad det nu är som gör att en del av er som ivf:at har fått ut fler ägg än det verkat finnas blåsor för...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge