• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Vickan - var glad så länge kräkningarna är i storleken att det räcker med sådana där små tvättlappar. Här har det krävts badhanddukar i princip sen vi kom hem från Neo.

• fru AM

www.zack.eu/index1.html kolla i kökssortimentet

Parnassia skrev 2010-03-09 11:24:35 följande:
    Sådana trasor kan man inte ha för många. Får man ge en utmaning till trådens googledrottningar?Jag söker en hushållsrullehållare att sätta på väggen vid diskbänken, men hittar ingen... Hittar bara sådana som står på bänken eller bordet. Helst ska den vara i matt stål.
  • viktualia

Tinga - japp det är jag verkligen! Trollet får gärna hålla sig på den här kräknivån... hm...

• Liten med Mindre

Tinga/Vickan - vi tyckte också det funkade så bra med pyttiga lappar tills Mindre blev 3-4 veckor... Inte för att skrämmas Vickan, de behöver inte bli större heller. Men vi blev riktigt rädda första gången det sa plask på golvet och allt kom upp. Nu är man lite luttrad. Inträffar ju vid varje högre feber eller slemmig hosta o magsjuka.

Brunch - avstår troligen, av storleks eller bb-skäl. Ni kan ju fundera över hotellfrukost också om andra alternativ inte funkar? Scandic vid Stureplan ha vi ju varit till någon gång. Öppet tidigt i alla fall, fast mycket folk.

• Snorkfröken77

Tack för alla goda råd! Jag ska ta tag i det och prata med mina chefer, får se vad de säger...

Parnassia - Vi har en sådan här: www.pomstockholm.se/
    finns längst ner på sidan, tyvärr verkar den bara finnas i krom eller vit numera, när vi köpte vår fanns de i matt oxå.

• Snorkfröken77

Apropå brunch så kanske jag vågar mig med någon gång

• Parnassia

Tack för tipsen! Det ska helst finnas en avrivare om det inte är för mycket begärt.

• Parnassia

Vitt skulle också funka Snorkis. Tack!

• BrudSommar2006

Hej, jag är här och läser allt men med en Astrid som inte sover mer än tre minuter i sträck och en Iris som vill ha uppmärksamhet fast det inte går så blir det knepigt att skriva. Är lite trött på pekfingervalsen med ena handen som nu också.

Var hos mina föräldrar igår och ska tacksamt nog dit imorgon och torsdag också. I eftermiddag kommer maken hem tidigt eftersom jag och Astrid ska på tvåmånaderskontroll så det blir en kort dag tack och lov. Tänkte skippa först men på Astrid Lindgren tyckte de att vi skulle gå.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge