• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

HA!!! Bara för att jag nyss ringde gyn så fick jag precis kalrt för mig att min blödning kommit! På dag 12 i sprayandet. Det hade jag inte räknat med.

Nu har jag ringt sonens skola och meddelat vad vi håller på med och att det innebär att min son kommer att försvinna några dagar på väldigt kort varsel framöver.

• Liten med Mindre

Lappis hellre ont i benen av pump denna vecka, än under skidåkningen nästa vecka. Beroende på hur i form benen är förstås...

• Lapinette

pb - skönt att blödningen kommit som planerat!

• Lapinette

Liten - jag får jättelätt träningsvärk oavsett hur mycket jag har tränat innan! :-0 Fast numera åker jag mycket lugnare eftersom maken annars inte hänger med.

• Lapinette

I know ... pumpen låter vettigare men dancestepen är sssssssåååååååååå mycket roligare.

• Ore

Hiiinnner inte kommentera allt (ska vara medåkande terapeut till en förälder som ska till Ikea) men skickar en KRAM till Snaily!

Det räcker som sagt med ETT ägg som är ett guldägg. Och för dig som gillar hemmasnickrade teorier så kanske det är bättre att det bara kommer ett ägg - mer "naturligt" eftersom det är så det vanligtvis funkar i kroppen? (Ok, mycket hemmasnickrad teori, men man ska hitta ett grässtrå man gillar att klamra sig fast vid...)

• Liten med Mindre

Lappis - du kanske hinner pump någon annan dag?

• Lapinette

Liten - ja, nästa måndag!!! för då har jag för mig att Lina är på semester. Det är ett problem ... jag tycker det är så mycket roligare att gå på dansklasser men har samtidigt lovat mig själv att gå på pump minst 1 gång varannan vecka ... vilket var i förra veckan/helgen som precis var men då hade jag ju träningsförbud.

• Fru E

Nej nu ska jag masa mig hemåt och baka lite inför vår mini invigning på torsdag av vårt nya kontor

KRAM

• fru AM

Kram till Snaily!

Idag har jag haft den stora äran att få träffa underbare lille herrr Televinken (och hans mamma förstås! )

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge