• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Vänner - jag gillade Snabba cash lika mycket som jag ogillade Aldrig fucka upp, så jag tycker att du ska avsluta Snabba cash.

Koko - krya på dig!

I helgen hörde vi Puff gå runt och sjunga för sig själv. Först hörde vi inte vad det var, men sen kom jag på att det var Lilla snigel med rätt melodi fast med egna ord. De måste ha sjungit den på dagis, för det är ingen sång vi sjungit hemma (förrän nu).

• _koko_

Tinga - Tack! Vad charmigt med sjungande puff! Conny är enligt dagis väldigt musikalisk (sambon tror inte på det eftersom conny inte kan spela trummor ännu och ratar Maiden till förmån för barnvisor ), men han sjunger ingenting. Fram tills häromdagen, då han plötsligt började med "la-la-laaa". Inte direkt någon sång, men det första som kommit ur hans mun som ej varit tal.

• fru AM

Tack för råd tjejer - angående tjejmiddagen. Faktum är dock att jag skulle vilja "sluta fred" med henne. Det är en av hennes bättre vänner som bjudit in till middagen så jag misstänker att exfrun nästan är tillfrågad om det var ok att bjuda mig ... Ska fundera en vända till.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Ännu en bökig natt till ända - även om helger är slitiga så är ändå bökiga nätter med ständiga uppvak värre. Och det är jag själv som står för eländet... Skäms på mig! Men idag kan jag ju vila middag efter behag, så det löser sig.

Vänner - skoj att ni kom iväg på bio. Avatar hade varit skoj att se, men det blev aldrig läge med våra sjukdomar.
    Förresten - jag är lite nyfiken på hur ert utedagis hanterat vinterns myckna snö och kyla. Eller har det kanske inte varit så kallt hos er?

koko - krya på huvudet! Solen var verkligen skön idag. vad gäller musik så är Mindre en sångfågel med. Eller i alla fall sjunger hon texten till en väldig massa sånger. Ibland hänger man inte med vad det är och får leta i minnet efter något jag trallat. I fredags kom det ut "wimbad wimbade" på väg till dagmmamman. Det dröjde innan jag kom på "the lion sleeps tonight". Värsta Singing Bee...

MSW - skönt att ni satt en tidpunkt gemensamt. Tar bort en massa frustration.

AM - kan inte råda ang tjejträff. Hoppas det löser sig till det bästa.

Häpp - ska hitta på nåt annat konstruktivt ett tag. Jobbmejl kanske?

• Vännerfan

AM, Aha. Då kommer ju saken i ett lite annat läge. Förstår om du skulle vilja sluta fred. Vill du gå och känner värdinnan väl skulle jag dock nog fråga lite i förbigående om exfrun skulle tycka det var ok att du kom. Men jag är kanske överdrivet hänsynstagande i sådana lägen.

Liten, Det har varit/är jättekallt här också och de har inte riktigt kunnat ha sin vanliga verksamhet igång på dagis med alla utflykter etc. Beroende på temperaturen har de gått ut en timme senare än vanligt ibland (de går ut efter frukost 8.15 i vanliga fall) och ibland gått in en stund under eftermiddagen. (Deras utrymmen inne är lika stora som de andra avdelningarnas.) De har åkt mer skridskor, åkt mer pulka och varit mer på olika lekplatser runt om i områdena här, för vissa ställen de brukar vara på har haft för mycket snö och det blir för svårt för de minsta att gå för mycket i det. Sen äter de alltid lunchen inne om det är så kallt att barnen måste ha vantar på sig, och det har det ju varit många dagar nu. Sovit har de alltid gjort ute för de har ju sina fleeceställ och sovsäckar. Fröknarna är oerhört flexibla vad gäller allt så man har aldrig behövt vara orolig för att barnen ska frysa eller inte ha det bra där.

• viktualia

vännerfan - Det är klart att jag är på FL och härjar också.. fniss.. och ett napp har jag fått i form av en tjej som är på väg att flytta till ett hus i samma område som jag. Ska lyckas sammanstråla med henne så snart deras flyttkaos lagt sig. Annars är det lite dåligt med hålanfolk på FL, jag gissar att de gömmer sig i dolda trådar av olika skäl.

AM - lurigt med tjejmiddagen. Jag hade nog gått dit om jag hade haft möjlighet. Låter ju som ett bra tillfälle att gräva ner stridsyxan och visa att du inte är hemskt/farlig...

• Vännerfan

Koko, Usch så jobbigt med migrän!! Vet precis hur det känns... Hoppas det går över snart! Skönt med värktablett som funkar!
    I mitt fall blev jag mest lite orolig när bm sa som hon gjorde eftersom jag är lite bakvänd och inte vill att bebben ska komma riktigt än. Just nu känns det ok att gå över tiden också.

Tinga, Men jag gillade inte de första ca 2 timmarna. Blir det annat stuk på boken sen? Gillade du den från början?

Vickan, Låter bra! Hoppas du kommer klicka med den tjejen då! Du kan ju starta en egen tråd annars och försöka locka dem med att komma på en fika.

Nu ska jag iväg på diverse ärenden!

• start september

Hej i tråden!

Här kommer en fortfarande bihålesjuk September in. Mitt i all sjuka och annat elände (även vi har vår mer än lovlig andel av dödsfall) fick vi igår se ett litet darrigt plus. Vet fortfarande inte om det var plusset eller min hand som darrade, men det är minnesbilden. Vi vågar knappt hoppas, i vår värld är sannolikheten 5/6 för att det är något fel, så ser ju våra erfarenheter ut. Men nu är det prog två gånger om dagen och barnalbyl och så hoppas vi kunna upprepa det mirakel som en lyckad gång blev en liten tjej.

Hoppas så att detta (om det nu är ett plus som stannar) smittar av sig på alla som vill och behöver plus. Otäckheterna sparar jag helst för oss själva

• start september

Koko, migrän är ett elände som även jag får ibland. Får man fråga vilken tablett som hjälper dig Jag lyckas inte få något att funka, det är bara att vänta ut det hela.

• viktualia

September - näääemn OJ vad spännande!!! *grattiskramar* Håller ALLA tummar för att det ska gå strålande den här gången!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge