• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Grattis september!! Nu håller jag tummarna för dig också!

Och alla IVF:are. Vad ni kämpar, jag hejar på så mycket jag orkar. Hoppas så att det ska gå bra för er allihop!

Och alla sjuklingar, vuxna och barn, krya på er! Det har varit mycket skit ett tag nu tycker jag. Hur är det med Ciccis lillskrutta och Astrid och Roffe? Vem var det mer?

Här bakar och tvättar vi idag, borde gå ut en sväng, solen skiner och fåglarna vrålar. Men jag kan "knappt gå", korven håller på och gräver sig ner (fixerar sig?) så det ilar och strålar så att det blixtrar "där nere". Mina steg är inte längre än att en fot kommer förbi den andra drygt.

• passionsblomman

Snigel: KRAM från en deppare till en annan!
    Och vad konstigt det låter att det ena gången kanblirsådär många ägg och nästa bara en massa pytte?

Pratade just med gyn själv. De ska ringa tillbaka till mig för sköterskan ville bolla lite med läkaren om att ev öka min spraydos eller så.

Det där med skrumpna tuttar förresten, borde väl vara rätt logiskt egentligen, då naturen avvecklar det som inte längre behövs liksom. Bröstkörtlarna minskar för att man lämnat den fasen ilivet där de är till nytta. Fast SJUK känsla att sättas i det stadiet när det är det sista världen man vill ska hända!

• Fru E

Snaily-*skäller på dina äggstockar* att de inte fattar att de ska växa nu när de får så mycket hormoner . Kan det vara så att de är lite "trötta" efter förra omgångens skörd

Liten-har du några känningar alls än

• start september

Kram till Snaily, hoppas så det är ett guldägg där som Lipps skrev.

PB, barnalbyl är den recpetfria varianten av trombyl eller acitylsalicylsyra som enligt vissa i lågdos kan hindra uppkomsten av små, små blodproppar som kan påverka infästningen av ägget eller leda till tidiga MF. Jag började ju min karriär med några sådana och blev därför rekommenderat detta. Funkade med dottern, med det som blev MA nu sist tog jag det inte så just nu tror jag mycket på det, men vem vet. Skadligt lär det inte vara för mig iallafall.

Är det inte något av IVF-ställena som ger Trombyl? Falun?

• Lapinette

September - trombyl ges i Falun fast jag har ett litet paket därhemma som jag tjatade till mig (fast vad fasen hjälpte det mig!!!).

• Lapinette

Lipps var en ny variant på Lapinette !

• Liten med Mindre

FruE - skoj att det närmar sig för dig.

Snaily - kram till dig och äggisarna. De kanske inte hann hämta sig sen förra gången?

PB - trist med ledsna bröst. Hoppas att de kommer igen!

September - till dig kan jag rekommendera Salomons goretex skor (gå-skor) som vi haft uppe i tråden förut. Till lilltjejen vet jag inte. Måste lista ut vad Mindre ska ha på fötterna med när snön väl smält. Men det kan ju ta ett tag förstås. Blir säkert gummistövlar o gympaskor.

FruE igen - inga känningar alls. Magen min är ju konstig jämt - så den är inget säkert tecken. Ont i bäckenet blir värre för var dag, o trångt i magen med. annars bökar bebisen runt i godan ro och verkar inte vantrivas.

• Lapinette

Jag har bestämt för att jag får träna ikväll och har beslutsångest
    - pump (bra inför kommande skidåkning i nästa vecka)
    - dancestep (såååå skoj + kompisar som brukar vara där)

• Lapinette

Insåg när jag kollade i kalendern att denna vecka är den sista fulla veckan jag jobbar på ett tag . F'n vad gott!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge