• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Hejsan,

Har tagit en lunch ute på stan och shoppat en lastline flik till mina böcker. Supersmart grej faktiskt. Även en burk kokosolja slank ner i väskan. Sen tog jag en promenad till slottskogen och matade ankorna där.

Måste fråga er, jag försöker boka flygbiljetter från Hong Kong resp Vietnam men jag kan inte googla fram nåt vettigt biljettställe alls. Vet ni vilka sökord man ska ha? Jag har bara fått tram turistbyrån i resp land.

• Lapinette

Hur hade du tänkt att åka dit? (du skriver från .. så därför undrar jag hur du ska ta dig TILL). Vi åkte med KLM till Hong kong men flög sedan med Pacific eller något liknande inom Kina. Om du går till flygplatsens hemsida brukar man kunna se vilka flygbolag som trafikerar just den flygplatsen.

• Lapinette

Var inne och kollade och vi flög med Dragon air mellan HK och Hainan.

• MuffinsTönt

Smart Lappis. Jag är nybörjare på det här med att åka runt o så. Man brukar ju ta sig till ett ställe (där en bekant bor) o så fixar hon/han resten. *bortskämd*

Om ni inte har ngt emot att jag bollar mina reseplaner här så funderar jag på några alternativ. 1. Åka flyg mellan Saigon -Hong Kong(tur&retur) 2. Åka till HK(enkel biljet), ta tåget eller flyg till Hanoi och sen därifrån ta tåg ner till Saigon. Jag har hört att det är en riktig upplevelse (bra sådan då).

• Lapinette

Låter superhärligt! Vi har alltid åkt t&r när vi har bokat flygbiljett och sedan rest omkring i landet med bil/flyg och sedan åkt hem från samma ställe. Kolla alla stora flygbolag men jag tror de flesta flyger till Hong kong (Saigon vet jag mindre om).

• Lapinette

Såg att SAS har två byten om du flyger från Göteborg till HK medan KLM bara har byte i Paris eller Amsterdam. Sånt är viktigt (tycker jag) att slippa byta allt för ofta och under obekväma tider.

• MuffinsTönt

Jag har inte bestämt mig om jag ska börja med att åka ner till Saigon eller HK. Fördelen med Saigon är att jag vet jag kan ta flyg till alla ställen (inkl guide,hotell). Å andra sidan vill jag ta lite andra vägar och se så mkt så möjligt. Min slutdestination blir Saigon oavsett eftersom jag ska stanna där x antal månader.

KLM är dyrare iom de har inga byten. Fast det är oftast inga problem. Förra gången fick vi bara vänta max 1 timme.

• Lapinette

Ett byte är ok men att gå ned fler gånger under en resa är tröttsamt (tycker jag). Vi är vana att byta i Amsterdam (gjorde det både till Kapstaden, HK och San Francisco).

• Lapinette

På de datum jag kollade låg KLM inte mycket högra än SAS i pris. Fast det finns säkert billigare flygbolag än så. Vi har åkt med KLM så mycket pga att maken kan lägga över sina poäng från American Express dit dvs vi har bara betalat flygskatt när vi har rest.

• MuffinsTönt

Lappis
    Oj, åker ni så mkt att ni i princip åker gratis? Fan va gött!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge