• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Snorkis - japp, det var så gott som jag mindes och hoppades!! Ljuuvligt!

Och mysbyxor - joo på BB när jag hade rejält ont i underlivet, men annars nej. fniss fniss...

Ego - rörig sömn i natt.. Trollet var pigg.. hm... nu Vasaloppet!

• fru AM

Heja Liten och minstingen! Hoppas det drar igång snart. Segt att gå och vänta - jag vet!

Kram

• MuffinsTönt

Hej tjejer!

Vad tänker ni göra under påskhelgen? Själv är jag sugen på att åka bort. Har inte frågat vad mina kompisar gör men jag gissar på att de har planer med familjen. Finns det något kul att göra på egen hand?

• viktualia

Muffins - årets påsk: ska fira hemma hos mina päron, Trollets första längre resa.

om inte Trollet hade funnits: hade jag nog åkt och hälsat på nån kompis som bor utomlands... har både lagom nära och sådana som bor långt bort... dessutom råkar jag fylla år, men inget som behöver firas något extra...

• MuffinsTönt

Vickan
    Där sa du ngt, får kolla igenom min facebook vilka som bor utomlands nu eller om de har kommit hem igen.

• fru AM

Ska fira påsk hemma eller hos svärisarna tror jag. Har tidigare rest under påsken men det är faktiskt ingen hit alltid - tycker jag - eftersom mycket (många sevärdheter och bra restauranger) är stängda under påskhelgen. Men ska man hälsa på en kompis eller bara lapa sol så spelar det ju ingen roll vilken helg man reser. Kör på det, Muffins!

Helgen efter påsk reser jag till Florens - ska bli helt fantastiskt att få sova tre hela nätter utan störande moment i form av småbarn

• MuffinsTönt

AM
    Lapa sol... fan va gött det låter!

• Tinga

Liten - nähä, ingen bebis på gång än. Det är spännande varje gång man loggar in, att se om du är kvar hemma eller ej.

Här har vi haft en lugn helg; hade kompisar på besök igår kväll och avnjöt ankbröst med körsbärssås. Nu har vi precis lagt de små för att sova middag och följer med spänning avslutningen av Vasaloppet. Sen blir det till att hålla koll via internet resten av dagen, för de jag känner ligger inte direkt i tätgruppen.

Ikväll kommer svärmor hit, för imorgon är det studiedag på dagis, så hon ska passa Piff & Puff då. Då lär väl farmor få märka att hon lever. Suveränt med engagerade far- och morföräldrar, som ställer upp för sina barn och barnbarn. Maken ska dessutom på kurs med övernattning, så det blir skönt att få hjälp med Piff & Puff både imorgon kväll och på tisdag morgon också.

• porchez

Muffins - har du tillfällighet så åk! Själv älskar jag att ta minisemestrar, bara lite miljöombyte för en helg. Själv har jag inte hunnit tänka så långt som påsk, blir en helg till sälen först =) Men nog bra att vara inställd på det som AM säger, mycket kan bara stängt, så det beror ju på vad man vill göra..

Jag tycker mycket om påsken, man är långledig och en stor helg utan krav. Jul och midsommar och annat är det så mycket man "ska" göra. Även om jag ÄLSKAR dessa högtider också, men påsk så är man bara ledig!

Själv håller jag på och bakar matbröd just nu, blev inspirerad av ert baksnack här. Så nu har jag dessa:

www.dn.se/mat-dryck/recept/matbrod-med-aprikos-och-notter-1.135077

och sorts bröd till på jäsning!

• porchez

Tinga - ankbröst tror jag aldrig jag har ätit? men det lät som en spännande kombination med körsbärssås till
    Kul med svärmor som ställer upp! måste vara guld värt, med den avlastningen ibland

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge