• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Godmorgon! Ännu en strålande dag. Mindre fikar bulle efter en stor laddning välling o risgrynsgröt. Trodde julen var över, men den lär fortsätta om det är något hon gillar. Tomtegröt till midsommar?

Inget skoj på gång än, får väl masa oss ut i solen och motionera familjen innan svärfar med fru dyker upp.

Ha en solig skön dag!

• Lapinette

Vilken härlig dag!!! Maken (som blivit tokig) stegade direkt iväg till SATS för att springa i 55 minuter medan jag låg kvar och drog mig i sängen. När han är hemma igen blir det frukost och sen packa matsäck för en promenad i Hagaparken med medhavda brie och salamismörgåsar .

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Ingen minst än????? Tror det blir i helgen så jag håller tummarna och säger lycka till!

AM: Välkommen hem och det låter som ni hade det trevligt i fjällen. Trist bara att stackars lille Hector varit risiog i magen.

Cicci: Skönt att ni fått penecillin! Hoppas att det vänder fort nu och att hon snabbt blir bättre.
    Hur mår ni? har ni landat lite efter dödsbeskedet och all jota?
    KRAM!

Fy vad mycket sjuka barn det är just nu.

Själv så tror jag det börjat vända för lille Roffe nu. han har börjat äta lite igen den lille sparrisen och det brukar ju vara ett tydligt tecken på att det vänt.

Har lite dåligt samvete för att jag släpade iväg honom tilkl fotografen igår
    Men jag hade redan bokat om tiden en gång... och jag ville göra det. men det gick jätte bra och vi fick super många super bilder. Vete sjutton hur vi ska kunna välja.

har bokat in att vi ska fotografera både killarna samt hela familjen tillsammans i maj. Kan va kul att ha.

Ni som snackar om Mollipect.
    Vad har ni det för? och har ni fått det av läkare?
    bara av intresse...

BS: Stackars lilla astrid! Hoppas att hon piggar på sig snart och att ni får lite lugn och ro!

Näe har sväronen här så jag ska vel försöka vara lite social....
    Och snart kommer mina päron också.
    Fy vilken invasion.
    Är det inte söndag kväll snart

Fler sparkar nenne?

• Fru FruLLan

hej
    Lappis
    Skönt att ligga och dra sig i sängen. Fy vad mysigt! verkligen en perfekt dag för promenad!

• viktualia

FruLlis - Mollipect är väl hederlig hostmedicin.. det har jag konsumerat i vuxen ålder i alla fall.. smakar RÖV men funkar.. hoppas att det finns i barnversion som smakar något annat...

FruLlis igen - oj vilken invasion! Hoppas att alla håller sig på mattan och är trevliga mot dig!!!

Fotograf - hm.. jaaa det ska vi släpa oss iväg till nån gång också. Frågan är bara när - alltså hur mycket ska Trollet ha växt till sig innan man drar iväg?? Sen borde jag fixa med några tidningsannonser.. ehum.. det vet jag inte heller när jag tycker att det borde ske...

• fru AM

Vickan: jag tänkte låta fotografera Hektor och kanske övriga barnaskaran snart. Har väntat tills Hektor kan sitta upp är lite med i matchen osv. Blir lite roligare bilder då - men du kanske menade en sån där fin familjebild som BS har på FB - då kan ju Trollet vara hur liten som helst.

Har du bestämt hur du ska göra med din kompis disputation och Trollet?

• viktualia

AM - just det... det är frågan om man ska ta bilderna före eller efter han har lärt sig sitta.. hm.. funderar vidare...

Ang utflykten till kompisens disp - mjaaa jag har inte bestämt mig men det lutar nog åt att jag begår utmaningen att rådda ett Troll och mig själv i offentligheten under mindre dramatiska former.. men jag grubblar vidare..

• fru AM

Alternativt vänta med proffsfoto tills han kan ligga på mage och trycka upp överkroppen med armarna.

Det där med disputationen: det kan ju bara du avgöra - du känner ditt Troll bäst och känner själv vad du orkar med.

viktualia skrev 2010-03-06 15:21:36 följande:
    AM - just det... det är frågan om man ska ta bilderna före eller efter han har lärt sig sitta.. hm.. funderar vidare...Ang utflykten till kompisens disp - mjaaa jag har inte bestämt mig men det lutar nog åt att jag begår utmaningen att rådda ett Troll och mig själv i offentligheten under mindre dramatiska former.. men jag grubblar vidare..
  • Fru E

En till som gillar vildsvin här mums att grilla och göra köttbullar på!

Liten-så inget litet gryn än spänningen fortsätter!

BS-stackars liten Astrid som råkar ut för så mycket

Här är det fart på äggen verkar det som, kan hittils räkna till 3 stora aladåber hoppas bara att kroppen fattar att den ska behålla äggen till på onsdag. Svullen mage och ömma bröst är det som märks så här långt, spännande att se vad som hänt till på måndag!

Var på loppis idag och fyndade nytt kak/frukt/vad som helst fat i två våningar samt en ny duk (fast den var på outleten för Höganäs Keramik), inte så mycket men ändå nöjd.

Nu väntar middag och melodifestivalen nere hos grannen i all enkelhet.

• porchez

tittar in för att se om Liten är kvar hemma, håller tummarna var hon än är, nu måste det vara nära

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge