• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Säkert ingen fara men köp en kall läsk och lägg intill om du är orolig.

• Fru E

Tack för alla tips, vattenflaska har jag så det borde fungera bra

Okej så om de plockar på onsdag så för de åter på fredag. Kan man återgå till jobbet efter de fört tillbaka embryot har en kick off på fredag som jag bör vara med på....

• Fru E

Lappis-ahhhh då får jag köpa en kall cola med gott samvete eller två för en får jag dricka på tåget

• Lapinette

Fru E - det gör inte ont eller så efter ET utan det är snarare efter ÄP som du kommer att vara drogad och ha som lite mensvärk. Själv har jag valt att jobba hemifrån dessa dagar förutom vid ÄP då jag tagit semesterdag. Men har du kickoff som du inte kan/vill missa så kan du säkert gå.

• Liten med Mindre

Vilken sprutt på äggen FruE. Du kanske får gnugga av dig lite på snigelns äggisar så de blir med i matchen oxå...

Håller på med fotobok till Mindre. Eller - har kommit sida 1. Skoj med lätt att bli fast i detaljer.
    Bäddade klart Grynets korg efter middagsluren, och väntar nu på maken o vagnen. Spännande att se om den blir bra. Lite fredagsgodis har slunkit ner med - för visst finns det sånt??

Låter bli att skaka mage o rumpa med övriga partyprissar, lite obekvämt. men är med er i tanken. Tar mig en virtuell bit ost och balja med ostvänligt vin när maken inte ser. *slurp*

• Lapinette

Liten - shake it, shake it ... det kanske sätter lite fart på grynet där inne.

• Liten med Mindre

Äh - vill ha skoj med!

*skumpa skumpa skaka*

Kände ni svallvågorna i etern när rumpan skakade??

• BrudSommar2006

September, ja fasta hjul drar bara iväg dit man inte vill om man är ute och går i ojämn terräng och så får man hålla på och lyfta framvagnen hela tiden, jag fick jätteont i armarna, man det kanske är bra att de går att låsa i alla fall, har du behövt låsa dem någon gång?

Vi köpte Iris Emmaljunga Cangaroo just för att den skulle gå så bra i terräng och det stämmer verkligen (en trehjuling med svängbart framhjul). Såg att den fick dåligt betyg i Råd & Röns barnvagnstest nu i veckan för att bromsen inte höll om man parkerade i lutning. Tror aldrig att jag gjort det så det har jag ännu inte märkt.

• Lapinette

Liten - vi vill inte ha jordbävningar och tsunamivarning i Stockholm !

• Fru E

Lappis-min plan var att jobba hemifrån de dagarna med men kick offen är vi bjudna på av en av dem som har paprikorna för att starta upp ett nytt samarbete så det vore bra om jag är med. Men får se hur jag känner det i veckan helt enkelt.

Liten-visst finns det fredagsgodis! Funderar själv på att ta lite sådant men samtidigt har det gått så bra att låta bli att äta alltför mycket sött så frågan är om jag ska fresta det hmmmm

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge