• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Här har maken varit i Saluhallen och handlat något gott till kvällens middag. Förra fredagen blev det vildsvinsfilé och potatisgratäng; får väl se vad det blir för gott idag.

• Lapinette

Tinga - vildsvin skulle vi prova någon gång i höstas men när vi skulle tillaga den insåg vi att datumet hade gått ut . Gick tillbaks till affären och fick pengarna tillbaka. Annars brukar svärmor laga gott vildsvin.

• Lapinette

Ikväll blir det entrecote och ratatouille. Inget speciellt men enkelt och gott en fredagkväll. Kanske ska jag testa några baconlindade dadlar också som vi kan ta innan maten är klar. Maken går på spinning ... jag vågar inte träna än (läkaren sa en vecka).

• viktualia

Själv har jag just busat och jobbat lite... fick lite skojig info på mail från en kollega och kunde inte låta bli att göra en liten insats... hihihi...

Här blir det f ö köttfärspaj ikväll... utsvävningar får vänta till imorgon.. hm.. men jag måste säga att fredagskänslan är sådär... skillnaden mellan vardag och helgdag är ju inte jättestor just nu... mer än möjligen att maken frivilligt tar hand om Trollets nattgnäll mer på helgnätter..

• Parnassia

Kastar mig in med en fråga om vildsvin.
    Har en karrébit och ett ytterlår i frysen.
    Vad ska vi hitta på med dem tycker ni??

• viktualia

Parnassia - kunde inte låta bli att konsultera AlltomMat....

Svampfylld vildsvinskarré www.alltommat.se/recept/svampfylld-vildsvinskarr-med-linsragu-och-bearnaises%C3%A5s-med-trumpetsvamp-4667/ lät vrålgott.... kommer nog skuttandes över till er, lagar till det åt oss och så får vi njuta av en pangmiddag hela gänget!!!

Passionsblomman - om inte annat är det där ett skäl till att ALDRIG jobba i vården.. maaaj gaaad... mina jobbmässiga misstag får förvisso konsekvenser men verkligen INTE på liv och död...

• passionsblomman

Vickan, nä precis. Det kan bli otroligt jobbiga saker om det blir fel med mitt jobb också, begrvningar etc är känsliga saker. men inte ens i närheten av det som kan hända i vården.

• porchez

liten - vad spännande nu är det snart dags!!

Lappis - dreglar nästan vid datorn när du pratar mat, själv ska jag äta blodpudding ikväll, men festar till den med ett glas vin till

läste innan träningen ni när jag kommer hem minns jag inte alls vad jag skulle kommentera, som vanligt

Ha en trevlig helg allihopa, själv ska jag till Relax-avdelningen på badhuset här hela dagen imorgon, jag och två par till, hoppas det blir kul ändå

• fru AM

Nu passar jag på att försöka läsa ikapp lite smått - medan alla firar fredag och inte hänger i tråden ...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge