• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • mrsya

Mirey- Jag har två slöjor, en fransk som jag ska ha på hela frisyren, så bara luggen syns, om du förstår. Sen efter kyrkan o första dansen byter jag till den kortare, och den ska sitta i början av bullen..så lite olika har vi. Tycker allt är fint, därför det är så svårt att välja :)
    Ska du ha tiara eller diadem? Jahni är den hög eller låg?

• Mirey

Meis, menar du en spansk slöja? Förstår inte hur den andra ska sitta, på bullen lr över den?
    Jag vill ha under så frisyren syns, sen ska jag ta bort den under fiestan haha!
    Jag har ett tunnt, diskret strass diadem, inte alls hög. Tycker inte d e fint, men alla e juh olika! Jag e så himla liten o smal, (nätt o elegant som en gammal gullig tant som va min kund sa till mej häromdagen!) så jag vill inte ha överdrivna saker plus tycker d e finast med diskreta saker. D e jag som brud som ska va vacker o synas, inte mina accecoarer. Haha värsta föredraget d blev.
    Hur ska du ha?!

• Alexxxi

Hahahah Mirey du e så söt!! =P "nätt och elegant som en gammal gullig tant". Men du har rätt för du hade inte passat i för mkt blingbling och grejer! Du kommer va så sööööööööt!!

Japp det blir nog Cerazette för min del, biverkningarna enligt henne ska inte va sååå farliga det värsta va oregelbunden mens men jag har fan läst på flera forum och ganska många har varit missnöjda med just den här. Allt från viktuppgång till finnar. Hon sa till mig tvärtom att man får bättre hy och att det inte va lätt att gå upp av tabletterna om man inte åt mer. Usch får panik!

Men ska väl testa och se=) Hoppas på det bästa!

• JG x 2

Haiati: berätta mer om ert bröllop. Var gifter ni er??? Storlek?? mm mm mm vi vill veta allt!!! :D

Vem mer än jag var det som skulle gifta sig utanför sverige??? Jag ringde till skv och de sa inget om hindersprövning om man skall gifta sig utanför sverige, däremot skall man ha äktenskapscertifikat! Bara så ni tänker på att ha rätt papper! Liksom hindersprövning är även äktenskapscertifikatet giltligt i 4 månader!!!

Kram till er alla!!!

• mrsya

Mirey- ja den första är en spansk slöja..Den andra är en kortare med två lager o diskret satinkant runt. Den andra ska sitta precis där uppsättningen börjar..precis mellan själva bullen på huvet o uppsättningen..Svårt att förklara :/
    Jag har också ett diskret diadem..det är pärlor med små strasstenar runt vArje pärla..typ 1 cm bred...gillar inte heller överdrivenhet :)

Shit så trött..nattiii!

• Alexxxi

Tja!! =P

Jessica det e Chris som ska gifta sig i Libanon.

Meis, varför kör du inte bara helt utan slöja under festen?

• Mirey

Gomorron!

Meis, ok svårt att fatta haha! Kan inte du ta bild o skicka på slöja diadem o så?! Skulle va kul o se...

Jessica, registreras ni som gift par i Sverige utan hindersprövning?

Flickor jag ska snart åka o kvitta ut nycklarna till lägenheten! Så spännande, sen e den VÅR lixom!! Min nya lägenhet, vuxenlägenhet haha känns konstigt. Ska redan börja lasta garderoben men kläder!!

Vad händer idag då?

• JG x 2

Ja när vi kommer tillbaka från grekland så har vi ju vårt vigselbevis med oss. Lämnar in det på skatteverket och reggas därmed som gift i sverige åsså!

• Chris24

godmorgon alla!

Jag är hemma idag också, jag tror jag har nåt virus i kroppen för jag är trött heeeela tiden och jag blir yr konstant, samt att jag vill spy? hmm, väldigt skumt men jag måste dammsuga alltså! Här är SÅ äckligt enligt mig, josef bara skakar på huvudet.. haha, städfreaken =)

Jessika, du behöver inte hindersprövningen om du gifter dig utomlands nej, vi skaffade personbevis och byte av namn/efternamn och äktenskapslicens för att vi ska ta med dem till Libanon, sen får vi med oss bevis för giftermål när vi kommer hem Mir så skatteverket kan regga oss och vi är giltigt gifta i Sverige också.

Mirey! Grattis till lägenheten! Jag vet känslan, sååå underbart =) Din lilla söta tant!! haha, som alex sa, du kommer o va såååå sööööt =) Nu får du ännu mer och stressa för snäckan! haha, nää men snart är det dags, inflyttning, bröllop och det stoooora livet för Mirey o Shabbe =) SÅ KUL!!
    Vad snackar du om med slöjan? Och diadem? jag har väl sett dem eller hur?

Är inne på msn nu om någon har tid, ska småstäda lite men kommer va inloggad idag, Josef jobbar snart också så jag blir uttråkad själv, haha =)

Meis! Skicka bilder? Har du inte msn? Adda så jag kan visa dig bilderna från oss också, kyrkan o så =)

Du alex, frågade du din kompis om hon skulle sälja sin brudklänning? Du vet hon den korta tjejen?

• Alexxxi

Chris
    Jag känner inte själva tjejen så, har bara träffat henne en gång. Men väntar ff på svar från Sharbel's kusin, det är ju hennes svägerska eller vad man kallar det.

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3