• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • mrsya

Bad news girls...kanske inte blir ngt bröllop. Jims systers man dog idag, bara 52 år gammal, i syrien. Svärmor åker till syrien imorn. Får se vad som händer.. Enligt tradition så måste man sörja i 40 dagar, när personen är ung brukar man sörja i 1 år. Vet inte hur det blir för vår del :( Orkar inte ens tänka...

• Alexxxi

Åhh My... beklagar verkligen!! Gud va tråkigt!! Va han sjuk sen länge?

Jag har hört att är bröllopet planerat så ska den fullföljas ändå men jag vet inte om det bara gäller om det är nära inpå bröllopet...

Hur som helst, riktigt tråkigt=( alla yerhamo!

• mrsya

Alex- Ne hjärtinfarkt, helt oväntat. Vet inte hur det blir..
    Yerham amwatek.. Jag hoppas att vi kan fullfölja det..kan inte låta bli att vara lite egoistisk. Har inte lust att betala hyra i ett år till för en tom lägenhet...dessutom kan ju fler dö (Gud förbjude).. Ja vettefan alltså..

• Mirey

Oooohhh myyyy goood Meis! Gud så tråkigt o höra! Beklagar sorgen. Vad har folk sagt då?!! Hoppas på d bästa.

• Mirey

Meis, förstår dej verkligen! Svår situation asså...

• mrsya

Mirey- Tack gumman,,,Svärmor bad mig hålla på inbjudningskorten till de är tillbaka från syrien.. Hon sa att även om vi fullföljer bröllopet så är såret färskt för alla, samtdigt som det är drygt att skjuta på det ett år..

• Mirey

Men ni behöver kanske inte skjuta upp d i ett helt år? När kommer hon tillbaka?

• Alexxxi

Klart inte... kolla, folk kommer snacka oavsett vad. Gör det som känns bäst för er. Haram, han har gått bort men vad kan ni göra åt saken nu?

1. ni kommer förmodligen inte ha kvar lägenheten och betala i 1 år.

2. Skitsvårt att få en lägenhet om ni säger upp den.

3. Ni har kommit väldigt långt redan...

Hoppas era nära förstår iafl...

• mrsya

Tack sötisar. Jag tänker också som er. Jag hoppas man vill fullfölja bröllopet. Vi kommer förlora så mkt, och det gör inte att han kommer tillbaka till livet.
    Jag vet inte hur länge hon blir borta, svärmor, men ca 1 vecka. Är det mer, då får vi ringa dit o kolla hur de vill ha det..Måste börja bjuda folk i sådant fall..
    Känner mig hemsk som tänker på mig själv.. :/

• Alexxxi

Ha inte dåligt samvete... Hoppas verkligen det löser sig. Som du sa...han kommer inte komma tillbaka till livet oavsett vad.

Vad säger dina föräldrar då?

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3