• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Mirey

God morgon brudar!

Meis, hoppas d känns bättre o att du får svar snart, kan tänka mej hur jobbigt d måste va för dej att va ovetandes... hoppas på d bästa!! Hur mkt kommer ert bröllop att gå på om man får fråga? Asså Pascal, så jävla dryyyyyyyyyg. Vi ringde honom oxå men han va så kaxig o ba mm vi får se... fuck u lixom!

Lina, jaha va bra att de inte e hårda hehe. Så ni ska ha dj?! Ja d e dyrt med sångare, våran vill ha 20lax men han ska dela tiden med min kusin som oxå ska sjunga så vet inte om han fortf vill ha 20... Vad skönt att familjerna hjälper till! D gör våra med. Hur mkt kommer ert att hamna på tro? Jag trodde 160000 i början men ack så fel!

Alex, hur går uppsättningen gumman?! Jag ska juh oxå prova idag, ska åka om ngr timmar.
    Juste du vet den låten "zeffoul 3aros zeffoula", jag sjöng den för sångaren o han fatta vilken jag mena haha så vi ska ha den o en assyrisk låt när vi går in.

Chris, mår du bättre nu e du frisk? Haha fan så irriterande när en nagel e konstig, hatar sånt! Vad bra att man har 1v garanti, super juh så då e d ba o gå tillbaka. Jag brukar oxå gå om nån nagel har släppt lr gått sönder, hon brukar inte ta betalt. Men om jag går ofta så tvingar jag henne o ta betalt... pinsamt juh. Iaf, hon e gravid nu så hon lär juh ta mammaledigt snart =( WHAT TO DOOO?!! Hur va helgen hos din mamma?!

• mrsya

Jag först¨år gumman. Jag gör också bara gele, mkt finare och skonsammare. Brukar också ta lite vit gele på tipparna, ser mest naturligt ut.

Jag är på jobbet ja..Har noll koncentrationsförmåga...
    Funderar på att dra hem eller ngt..

Vad har du för dig?

• mrsya

Mirey- Ja jag hoppas också på svar snart *suck*. Ang. Pascal, han är lite dryg faktiskt men han var snäll mot oss, kanske för att Jims storebror Elias känner honom, de bodde på samma flyktigförläggning och brukade småsjunga ihop
    Vad blir det för sångare då? Vårat bröllop går på typ 320..

• Chris24

Vad gör han Pascal? Jag trodde det var en tjej hela tiden förresten.. sorry =)

Haha, den låten hörde jag igår Mirey?! Hur kom du på den? Vi var hos mamma och käkade men sen åkte vi hem till Sylvania & Ghazie med hela arabiska vännersläkte, hahaha, vi åt lite till där UFT! och sen efterrätt med kaffe och vi körde ifrån K-stad vid 10 typ, jag somna nästan direkt i bilen =) När vi ska lära oss o laga mammas mat? hmm, aldrig. Mammas mat är alltid mammas mat! Sylvania berätta att Jojo ska föda snart Alex? Det stämmer eller? Va kul med fler barn! Vi hade Amira den lilla igår, hon så såååå söt alltså =) Jag är barnsugen! hehe..

Meis, gå hem snäckan om det känns för jobbigt, du kommer inte kunna att jobba om du inte kan tänka klart liksom, tro mig. Dem kommer och förstå på jobbet. hur är det med din man?

Oooh, provuppsättning låter så spännande! Hur ska du ha det Mir? Bra att din frisör förstod man måste prova innan till slut, hahaha =) Tar du din moster med dig eller? hehe.
    Igår kolla vi på klänningar i Libanon och där vi bor, hyrning ligger omkrin 1000-1500 DOLLAR tjejer, förstår ni hur mycket pengar det är för hyrning av klänning??

Jag ska kolla exakt vad som ingår i vårt paket dock innan, om jag finner samma pris så tänker jag satsa på att köpa klänning faktiskt, hallå, om det inte skiljer sig i pris liksom?

Jag ska snart till jobbet iaf!

• Haiati

ja det får bli dj och så ska en vän till mig sjunga i kyrkan coh ev på festen.
    ja du jag vet faktiskt inte hur mkt det kommer att kosta just nu, det beror ju på vad vi väljer får saker och så. vi kanske hamnar på 200.000 det vet man ju inte

• Haiati

nehe tjejer nu är det dags att träna så man blir snygg till sommaren och bröllopet:) ha en bra allihoppa

• mrsya

Chris- Pascal sjunger jävligt bra, han har utstrålning och röst. Men inte värt över 20 tusen kr. Men vad gör man..
    Barnsugen va Kul!!

Jag ska försöka dra hemåt, vet inte om det går. Slutar kl.15 men har nu fått ett uppdrag. Avhysning av barnfamilj..de betalar inte hyran och har massa skulder, de drar hellre utomlands än o betalar, ska höra om de har några lösningar på sin situation.. Är verkligen laddad, NOT

Jalla tjejer, ska luncha nu. Take care!

• Chris24

All lycka med den familjen Meis! Jag hoppas du får gå hem sen ändå, du får ladda om batterierna hemma gumman =)
    Tänker på dig.

Jalla, ska dra mot jobbet, tillbaka till verkligheten, jag hade min lilla ledighet förra veckan väl.. SUCK. Inte alls laddad själv. Jag blev deppig när jag läste ni i STHLM & Halmstad hade snö, vi har regn o jag är SÅ glad för det, all snö är borta men nu tycks väl minus & snö va tillbaka.. snyft.. snyft.. snyft..

Hörs ikväll kanske, bye!

• Alexxxi

Sitter ff med curler i huvvet, V vill äta emellan... hatar vänta, haha och jag ser ut som en gammal kärring just nu.

Mirey, fan va bra att han ska sjunga den!! Måste ni ha en assyrisk låt med eller är det för Shabbes skull?

• Mirey

Meis, ja han e bra faktskt... asså Pascal. Hoppas du får gå hem tidigare gumman så du kan tänka på annat...

Lina, ha en bra dag du med!

Chris, jag får se hur d blir med håret. Ha en bra dag på jobbet, förvänta dej snööö!! =(

Alex, nää spelar ingen roll för mej för jag ska juh ändå få en på arabiska =)

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3