• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Haiati

tack tjejer, jag gillar den enkla stilen:)

mrsya, Mitt namn är Lina..

temat har jag tänkt att det ska vara romantik:)mkt röda/vita rosor med massa levande ljus..

Chris, hur ska dina 2 bröllop vara? :)

• Chris24

Lina! Låter mysigt, akta er för ljusen bara Så ni inte bränner er eller gästerna, haha, i håret osv. hahaha, nej nu skojar jag mycket..

Jag planerar inte det i Marocko så mycket om jag ska va ärlig,där går vi rent av "kultur/tradition" bröllop, så 3 klänningsbyten på hela kvällen, ingång med guld & någon bär mig och Josef när vi har "blivit välsignade" så att säga, massa "meza" liknande mat med kyckling,kött & fisk. Vi betalar ju inte heller så hans pappa och en kvinna inom argenturen ska ordna allting också, han ringde idag och meddelade mig detta nämligen =) Jag trodde det skulle va en fest typ.. haha =)
    Men kul ska det bli! Jag är sååå för nya saker och pröva mig omkring förstår du så därför älskar jag nya kulturer osv. Spännande!

Libanon, hmm.. massor med tankar i huvudet =) DÄR är det däremot jag och Josef (kanske mest jag då.. haha) som planerar, vi ska ha all dekoration i lila,silver & vitt. Det kommer ske runt stolarna och även på marken in till kyrkans ingång, där prästen står så att säga o blommorna omkring.
    Såg du bilderna? Det ska va som den ena ingången med massa vita rosor omkring så ska jag slänga in lila & silver där i tänkte jag.
    Vi ska ha meza till mat med all sorts grillat & hummus/smårätter som finns o alkohol serverat på borden direkt eller öppen bar, Josef får bestämma det.
    Sen samma med dekorationen på restaurangen i lila,silver & vitt och även Zaffe med dem färgerna tänkte jag, inte något speciellt tema på Zaffe utan "tradionell" men med dem färgerna och sångerna ska jag o J bestämma. Ingång efter vigslen osv har vi inte riktigt bestämt med Zaffe än men något blir det ju..

vi åker ju ner nu den 28e mars och ska boka in allting som behövs absolut nu, då ska vi snacka med argenturen som fixar allt åt oss, vi gör ju som Mirey o Shabbe gör? Har någon som fixar nästan allt åt oss? Så man har mer "koll" härifrån så att säga, fast min kusin (huvudtärnan också) ska ha koll också.

Haha, hon tyckte jag kunde köpa klänningen och sen kunde hon ta den! Jag bara, snäckan.. kommer den inte o va liiiiite för kort för dig? hahahaha

• Mirey

Hello tjejer!

Jag e heeeelt slut! Kom just hem.

Lina, vilken kyrka o lokal hade ni tänkt er? Bor du i Sthlm? Klänningen e enkel o silren, har sett den förr! Hur länge har du vart tillsammans med din man o hur känns d o va "svensk" i en syrian familj hehe?! E de snälla mot dej?!!

Chris, skönt att d blev en hemmadag igen, ändå sista dan i v. Låter kul om Js farbror hehe. Hur länge ska de stanna hos er? Tycker ni alltid har gäster hehe?!

Meis, va kul med tiaran o halsbandet!! När ska vi få se bilder?!! Vart ska du göra inbjudningskorten o hur ska de se ut? Språk? Om du inte vet så körde vi assyriska/armeniska på ena sidan o svenska på den andra haha mkt text ja men gott o blandat precis som vi ;) Att dela ut korten... haha asså jag säger bara: STACKARS ER! D e as jobbigt... vi vill juh va "fina" o ge privat till de närmaste i släkten... borde vi inte gjort hahhahaha...

Jag blev supernöjd med sminket!! E så glad!
    Sen e soffan skitsnygg o stoooor som fan haha! Men tycker den är för hård, borde vart mjukare men men... too late!

Gick bra hos sångaren med... förutom att de bara snackade assyriska o jag fattade nada. Men vi ska dela upp d så d blir jämt mellan han o min kusin så d kommer bli grmt! Gick igenom hela tidsplanen för kvällen oxå, pauser, maten, tårta etc... d e mkt! D kommer gå snabbt asså...

När vi va i lägenheten på kvällen så plingar d på dörren. Vi ba vem faaan e detta? Så va d Luke, Shabbes kompis som bor snett under oss haha... d va trevligt. Vi gick igenom vår o hans lägenhet, snackade om felen o så haha. Kul o jämföra lite. Han har dock en trea o när jag såg den så glädjades jag åt att vi inte köpt en 3a utan vår lilla 2a ist, så mkt utrymme o jag vet inte vad jag skulle ha gjort med det! Men den va oxå fin.

Nää nu ska jag lägga mej! Natti tjejer.

• Chris24

Heeeelloooo brudar!!

Lång dag men ändå snabb? hehe =) Fixade mina naglar idag iaf, sååå fina, jag gjorde dem a la Mirey style Mir! =) Som vi snackade om? Dem blev fina, jag är nöjd! Sååå ovanligt o skriva på tangetbordet juuuu, hahaha, kommer du ihåg Mir?
    Men måste säga gelen är sååå mycket finare alltså än akryl nu när jag prövar det för första gången, så fräscht =)

Mir! Såg du mitt inlägg på fb? Jag önskade er all lycka ju
    Måste va skönt med grannen som kompis iaf, hehe. När kommer sängen förresten?

Vilka låtar bestämde ni med sångaren mir? Jag är nyfiken fortf på vad han sjunger hallå! Har ju inte fått låtarna skickade än? hahaha, assyriska är nog något vi lär höra imorgon, ska träffa Georgette & Jean, mammas kompisar från Libanon men dem kan arabiska och syrianska =) Duktiga!
    och med sminket är det ju såå superskönt o höra, äntligen är bridezilla happy!! hahaha, så söt du är Mir, jag svär

Känns som om allt blev om Mir? hahahaha.. hur gick det för Alex o Shabbe denna helgen? Tänkte smsa dig idag o kolla MEEEEN jag insåg att det var lönlöst för hon svarar aldrig ändå så =P

Va gjorde alla andra denna helgen? Jessika, åt du några tårtor? eller prövade menar jag? =)

Hahaha, vi har alltid gäster hos oss, det stämmer fan men va ska man göra? Släkt you know! Han är dock störtskön måste jag säga, vi har suttit och snackat ikväll (iom josef jobbar natt igen) hur länge som helst o han har berättat sååå många hemlisar om familjen, ni måste höra sen! WOW! säger jag bara.

Nu ska jag duscha o hoppa ner i sängen, imorgon blir det god mat hos mamsen, goooood libanesisk maaaaat, MUMS!!

Kände mig så luffig innan, Alex bjöd mig på öl och cigg, det var länge sen man liksom "drack" sådär bara, haha, med hans farbror!! men jag blev lite äcklad av ciggen för det va så länge sen, såg dock sexigt ut med cigg i ena handen i dina fiiina naglar, hahahahaha =)

Jalla, godnatt!

• Haiati

Mirey.. haha, ja dom är jätte snälla mot mig,det blir 4år nu tillsammans , och förlovade snart 1år, så nu är det dags att bli man och hustru:P

jag bor i sthlm, hornstull,

vi ska gå och kolla på en kyrka i solna och även lokalen, men jag vill ha massa olika altenativ så jag får den bästa:)

jag trodde att det skulle räcka att planera några måndaer innan men nu inser jag att jag måste börja tidigt så jag får allt jag vill ha, men lägger ni ut mycket pengar på erat bröllop?

Chris,ditt bröllop låter sagolikt:)

• Chris24

Herregud Lina, tänk inte bara "några månader" utan va ute i god tid, fråga Alex hur det är och kanske "slappa" till lite, man kan få det i rumpan sen =)
    Nej men va ute i god tid, vi gifter oss i Sep men åker ner nu i Mars o ska verkligen boka ALLT som behövs, småsaker kan fixas vid senare eller om min kusin fixar det, jag litar ju på henne o hennes smak faktiskt.

Hur träffades ni?
    Hahaha, är dem snälla mot dig.. Mir, du är för rolig Alla är inte fördomsfulla you know för man är libanes/syrian mot svenskarna!! hahaha =)

Idag ska vi hem till min älskade lilla mamma och äta god libanesisk maaaat, mums =) Båda sover just nu för josef jobba ju natt så jag ska duscha tänkte jag o va "halvklar" när dem vaknar =)

• Alexxxi

Hellooo tjejer!!

Hoppas ni haft en bra helg=)

Lina, grejen e att du kan planera några månader innan men saken är att det kan skita sig med vissa saker, som det gjort för oss och är man ute i god tid som vi ändå va så hinner man kolla upp nya alternativ=)

Är din kille engagerad då eller får du göra det mesta själv?

• Haiati

vi träffades genom en vän till mig:) klart dom är snälla mot mig, jag som är sååå gullig:P

ja han är är engagerad i det mesta, det måste han vara,haha

ja det är väl lika bra att sätta igång projektet så det inte blir något fel, men det är ju ganska mycket som man ska ordna och fixa men man har ju hjälp oxså så det är ju skönt...

• Mirey

Hello tjejer!

Chris, va kul att du blev nöjd med naglarna, visst e d mkt bättre o köra så?!!
    Ja d blir juh mkt assyriska som deras sångare ska sjunga. Jag kan skicka ngr låtar som min kusse sjunger på msn nästa gång ;)
    Hade ni d kul hos mamma? Alltid så gott o äta deras mat... när ska vi lära oss o laga samma?!!

Lina, hahaha va bra att de behandlar de väääl. Vadå Chris d finns forts fördomsfulla libaneser/syrianer!!
    Ja som du ser så måste du va ute i god tid med planerna men som Alex säger så kommer d altid finnas grejer som dyker upp fastän man har planerat allt väl!!
    Bor du med din kille lr sj?
    Vårt bröllop kommer gå på ca 200.000 exkl resa o ringar. O ert? Fan va mkt pengar asså =S Ångest... men men once in a lifetime!!
    Ska ni ha sångare lr dj?!

• Alexxxi

Haha skönt det Lina, min fästman är lite föööör engagerad tycker jag men det är skönt på ett sätt, haah.

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3