• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Mirey

Hej tjejer!

Läget?

Alex, vad drömde du oooom?!

Chris, ja vi e så förtryckta så d inte e sant =P

Meis, va kul med lägenheten... lr? Haha fyfan jag spyyyr när jag tänker på allt vi behöver handla! Får nycklarna på ons... längtar INTE! Åh va kul för dej på mån! Inga ideér då? Jag ska träffa floristen på mån... får se vad d blir =)
    Ja d blir möhippa, de har börjat planera! Hahaha kryssning e väl kuuuul!
    Vrf jobbar du så sent? Jobbar inte du på kontor lr har jag missuppfattat allt?!!

Vi delade ut 2 kort idag, vädret tillät inte oss forts så att säga. Har 3 kvar typ.

Natti tjejeer!

• Chris24

Gokväll tjejer!

Igår var jag ute och körde i varning 2 vädret, jajamen! Skitskoj verkligen.. NEJ. körde i 60 hela vägen till Växjö på motorvägarna liksom! Skit äckligt må jag säga.

Alex, jag försökte försvara dig i tråden som du säkert såg men sen var det den gamla vanliga förklaringen man fick tillbaka och jag orkar inte, alla resonerar olika som sagt men dock så är det drygt och argumentera/diskutera med någon som måste alltid ha rätt. Give up =)

Jag o mamma satt sen uppe i 2h och snackade på (kom hem vid halv 3 på natten) och det var mysigt, spenderade hela eftermiddagen hos mamma också, josef jobbade natt på fred så han soooov hela lörd o sen kollade OS så han kunde gott va hemma! =) haha.

Jag fick äta min tabouli och hummus så jag var superduper nöjd!

Hahaha, mir! Jag vill också höra Alex dröm =) Jalla, ou3ele ya beinet!

Meis, jag vet inte ännu om jag ska få någon möhippa iom vi ska ner dit liksom, vi kommer ju o ha det gamla vanliga tradionella libanesiska där nere dock med 3-4dgrs firande innan med både tjejer och familjen osv osv. Kryssning hade jag nog inte gillat, personligen. Jag är inte ett stort fan av kryssningar om jag ska va ärlig men jag tror visst det kan bli skitskoj för dig och alla! Vem är din tärna?

Vad ska ni göra Mir på möhippan? Och du Alex? Jessika om du ska ha någon?

Nu ska jag sova, jobba imorgon! Suck, känns som om jag alltid gör det.. godnatt!

• mrsya

Mirey- Spännande med lägenhet :) Lycka till med allt inhandlade, sånt tar tid! *pust*
    Så du ska också träffa floristen på måndag, nice..Vilken florist ska ni ha?
    Jag har några ideér, men inget färdigt än..kanske lika bra..får bli inspirerad där..
    Så du får också en möhippa, skoj! Har du någon aning om vad det blir? :) Jag jobbar som fältande socialsekreterare. Jobbar med ungdomar på fältet men också på kontor. Iom att det är sportlovs helg denna och kommande helg så jobbar vi..man tänker att det hänger en del ungdomar ute då..Du har inte missuppfattat :)

Chris- Jag vet det är snorhalt ute, och aaaasmkt snö. Lär fan aldrig försvinna, arg man blir!
    Jag är inte heller så mkt för kryssningar, men jag har förstått att det är en spakryssning, lite finare sådan. Inte finlandskryssning med fulla gubbar o tanter :) De vet nog vad jag gillar tjejerna..
    Min tärna är ju min svägerska, hur har du missat det :P Men hon är inte med i möhippesnacket som tur är :)
    Att fira flera dagar i rad som enligt våra traditioner låter också nice faktiskt..

Jalla sov gott

• JG x 2

Chris: Det är ju inte jag som skall ordna min möhippa, det skall ju min tärna göra. Jag har dock framfört att jag vill ha möhippan i sverige innan vi åker ner, så även de som inte kommer komma ner till grekland har möjlighet att lyckönska mig och ha en sista kväll med tjejerna :D

• Alexxxi

Hejj tjejer!!

Mirey jag minns verkligen inte drömmen, haha =P

Möhippa blir det för min del, hoppas bara för guds skull att dem inte spökar ut mig allt för mycket.

Chris, jag läste allt i fredags men som jag sa till dig orkar inte bry mig att folk som inte har ett liv ska tro att jag skickade dig till mitt försvar, vilket båda vi vet att jag inte gjorde. I dont give a fuck! Men en grej vet jag att när jag gifter mig, eller möjligtvis ett tag innan så kommer jag avsluta mitt medlemskap här på bt.

Hur pallar vissa liksom??

• Chris24

Heeej flicks!

Kom nyss hem nästan från jobbet, segt men det blev ett bra avslut på veckan må jag säga.. =) Ny dag, nya tag imorgon!

Fööörlåt Meis, jag missade ju helt med din svägerska, haha, glömde bort det. men nu minns jag! Hon som inte kan sminka sig eller hur? hahaha =) Jag vet faktiskt inte om min tärna ska ha en möhippa här i Sverige för mig faktiskt, hon har inte typ "luskat" ut något för den delen heller, vad jag vet, haha.
    Men annars vet dem väl min smak =)

Ja, en lyxspa låter fint Meis, det hade jag också gått med på!
    Josef fyller år nästa vecka och hans bästa kompis dagen efter honom och dem vill åka på en kryssning, antigen alla eller grabbarna men saken är att alla hans kompisar är singlar, klart jag inte vill följa med som ensam tjej då, känner jag. Så jag sa att han fick åka själv så kunde dem göra det till en grabbkryssning liksom, han sa, "njae, dem kommer ju fan bara o ragga och jag kommer va ensam!" haha, det är nog sant.. =)

Hur va allas helg? Alex, skit i det som sagt, jag säger som dig, orkar inte. Jag funderade idag på att lägga ner BT faktiskt.. ni har ju min msn, mobnr och allt om ni vill ha kontk med mig, right? Men sen är det ju kul och gå in och läsa när ni har skrivit =) hmm, we shall see.

Alex! Hur gick helgen? Man hör ju aldrig ifrån dig längre så jag får väl snällt fråga här =) Träffade du floristen eller blir det när Sharbel kommer? Hur va allting i helgen?
    Jag får nog en invite till Voddler förresten av en på jobbet! oooh, längtar =) ska vi se hur det är för dig alex =)

Meis, ditt jobb låter spännande, hur pluggar man till det? trivs du?

Mirey! Hur är det? =) Va skedde mer i helgen än snö? haha.

Jalla, hörs snart hoppas jag!

• mrsya

Chris- Ja spa är alltid trevligt :)
    Jag har läst socionomprogrammet, 3,5 år..Det är va som krävs.
    Jättespännande jobb!

• Chris24

godmorgon!

Men meis, är det bra betalt med socion egentligen? Inte för att jag är girig eller så men jag har läst inkomstlönen är piss?

Allt bra med alla?

• Alexxxi

Morning =)

Chris va bra att ni fick en invite. Vår voddler har fuckat i nån vecka men nu funkar den ÄNTLIGEN igen!! =)

För min del blev d inte som planerat i helgen, jag väntar med floristen tills Sharbel kommer upp så jag bara slappade och det va sååååååååååå jävla skönt!! Bara d att man får ångest ibland när man inte gjort nåt en hel helg.

Men men d va skönt=)
    Haft en bra helg allihopa?

Det är så jävla halt ute att bilen slirade även om jag körde 10km/h!!! SJUKT!!!!!!!!!!

• Alexxxi

Förresten vet ni, i för ett par veckor sen hade Sharbel skickat in hindersprövningslapparna och allt sånt till prästen. Så ringer han nån dag efter och säger att tyvärr Sharbel dem här är inte giltiga till ert bröllop!

Ni gifter er 5:e juni och dessa gäller bara till 4:e juni! Hahaha fatta vad retligt eller!!! Hade dem på skatteverket gjort dem en dag senare än vad dem gjort så hade det varit perfekt men neeeeeeeej nu har vi varit tvungna att göra om nya och skicka om dem och det tar ju några veckor. Hehe retsamt va=P

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3