• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Chris24

Hej alla snygga blivande brudar! (och dem som redan är det såklart..)

Mirey snäckan, jag gillade bilderna ang din sminkning iaf, det ska ju hålla hela kvällen också och kanske är du som sagt, inte van vid så mörk sminkning? Personligen älskar jag sotiga och lite svartare ögon omkring, det blir mer "fest" liksom =)
    Och du ska SLUTA oroa dig så förbannat mycket snäckan, du kommer o bli den perfekta bruden! Framför allt så kommer ju och det viktigaste är att Shabbe tycker du är perfekt, alltid! =)
    Jalla, lyssna på mig nu =)

Meis, vi ska nog också som Alex, ha chokladfavors, en sån typisk sak man har i Libanon också nämligen. Vart åker du o din blivande på smekmånad förresten?

Jessika, jag bokade tid direkt så att jag kan få ut den och såklart slippa blödningarna. Varför ska du ta ut den förresten? tiden är ute? Grattis till klänningen!!

• Alexxxi

God morgon tjejeeeeeer!

Mirey, jag vakna upp död i morse, hahaha, men hoppas du mår bättre idag?

Chris, ditt internet e fucked up! Går det inte att göra nånting åt det alls?

• JG x 2

Vi skulle haft likadana klänningar men alex ändrade dig. De syr upp en liknande. Jag har gjort vissa ändringar eftersom det är olagligt att göra direktkopior.

Jag skall plocka ut min stav eftersom vi vill ha smågreker :D

• Alexxxi

Heheh smågreker, så gulligt!! =P Blir det grekiska namn? =p

• Chris24

Godmorgon!

Sorry brudar, mitt internet fucka sig helt igår, hur länge va ni kvar? haha =) Eftersom viss Alex sov dåligt, vad gjorde ni egentligen Mir o Alex?

hahaha, små grekbebisar!! HAHAHAHA!
    och vi andra har små lebobebisar eller? Armenibebisar? hahaha!

Jag ska snart till jobbet, vaknade och kollade på film, va så trött så jag ville inte upp fan, haha!

Va gör alla idag? Hoppas ni är inne ikväll när jag kommer hem då, kanske ska jag ordna internet då =) pusskram!

• Chris24

Mir, hur gör du med sminkningen förresten? Mår du bättre idag? Jag blev helt knäckt när msn dog och jag inte kunde fortsätta mitt "snack" med dig.. "mamma chris" haha =)

• Mirey

Chris, du e så söt haha mamma Chris! Vad e d med din internet då? Min kommer o går...

Jag mår mkt bättre and sminknigen! Har bestämt o sminka mej sj faktiskt, sen får jag säkert hjälp av bästa vännen, hon e duktig på sånt! Jag hatar när andra sminkar mej så lika bra o göra d sj... sen om jag behlver hjälp finns d folk omkring.

Så jag ska till stan snart o köpa smink =) Ska träffa min kusin (ena tärnan) oxå. Hon har fått sin tärnklänningen o den e tydligen jättefin! Hon ska ta med den till stan så ska vi köpa lite grejer o pimpa upp den för den e helt plane...

Meis, hur vill du ha sminkningen o ditt hår? Har säkert frågat innen men som många vet här inne så e jag senil =)

Asså jag e så nervös varje dag inför bröllopet. Shitt snart bara 1 mån kvar!

Ringde floristen vid 10 men kom till svararen, lämnade medd men han har ej ringt upp. Ska ringa nu igen.

Kram tjejer! Hörs ikväll.

• JG x 2

Jopp små bäbisgreker skall vi skaffa.

Vill höra våra barn svara på frågan "var kommer du ifrån" när de blir stora... Hahahaha
    kan riktigt höra svaret " min pappa är grek och min mamma dansk/ungersk/svensk" Får lära dem att korta ner det till europa lol!

Namn har vi inte bestämt. Gubben vill dock att vår förstfödda son skall heta michelangelo ... får se vad det blir.

• mrsya

Alex- vad ska du ha för någon då?? Lägg upp bild :)

Chris- OKej, ja det är fint med chokladfavors faktiskt. Känns bara som ett stort moment med 550 st för våran del :)
    Smekmånad blir nog lyxhotell i egypten. Vi var nästan helt inne på att boka till karibien, kryssning med liberty of the seas. Men sedan blev det ju som det blev med Haiti (där vi skulle spendera en dag) och sen insåg vi att det skulle kosta oss minst 50 000. Det får bli ngt vi gör någon annan gång :)
    Ni då??

Mirey- Jag vet inte om du frågat om hår o smink tidigare, haha, jag är lika senil :)
    Jag vill ha en heluppsättning, en låg, har inte riktigt bestämt om jag vill ha en rufsig eller en klassisk ordentlig, om du förstår :) Sminket vill jag ha ordentligt, speciellt basen- foundation och rouge, det ska se fräscht ut, ögonen vill jag ha markerade, det är dem som ska synas, jag vill ändå att de ska vara naturliga men markerade, inte för sotigt..
    Hur har du tänkt med smink o hår?

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3