• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • ranya

Jag hittade en väska! Ett råd: ha väska med säkerhetsnålar, skavsårsplåster läppglans och glöm inte LÄPPSYL!! Väskan syntes inte, min syster hade den sen låg den på bordet. Ha ha jag va ute och rökte som en skorsten när gästerna skulle tacka.

Det kom ca 175 gäster. Blir så arg när 195 tackat ja men det dyker bara upp 175 gäster, men men man vet nu vilka som betyder mest.

• Mirey

Ranya, jag vet helt sjukt!! Tycker din tårta va jättefin o d e sån vi vill ha med samma smak, lr jordgubb istället för ckohklad.

Hahaha jag minns att du sa allt d där du ska ha i väskan, sen ba cigg. Jag ba cigg? Neeej en brud ska inte röka ahhahaha!! Aja baja!

Men du är alltså inte döpt?? E du katolik lr?

Fan va irriterandeeeeeeeee vrf säger de att de ka komma då??? Fyfan asså d e d här jag inte gillar med blattarna... de tror inte d spelar stor roll...

Vilken kyrka va ni i?

Vart va d du bodde?

• mrsya

Ranya- Hej och stort grattis..skönt att ha det överstökat eller vill du göra om det? haha :) Allt ser perfekt ut! Vi ska ha Fadi också, i S:t Jakob, södertälje, känns tryggt att du var nöjd med honom..Du var väldigt vacker måste jag säga :)
    Håller med dig ang. gästerna. Hoppas våra är mer organiserade och hör av sig om de INTE kommer (troligtvis hör de inte av sig, som du sa Mirey, typiskt blattar hehe..)

Mirey- Det närmar sig tjejen ;) Hur känns det? Allt under kontroll? Låter som att du är nöjd med klänningen nu också..skönt det!

Chris- Skönt att du fick ta ledigt, låter som en viktig resa :P

Jag har avbokat frisören jag skulle ha från början och har bokat hon Arti. Mkt trevlig kvinna med gott rykte, och hon kommer hem till oss. Känns skönt!

• mrsya

Ranya- Såg att du hade Ornina video. Lazar är supergullig (och för övrigt släkt med min pappa) har också bokat honom. Var ni nöjda med honom? Inte för att ni sett resultatet än men ändå :)

• JG x 2

Ranya: GRATTIS!!! och all välgång och lycka till er :D
    Fanns inte en sak på dina bilder som jag inte tyckte var stålande vacker. Allt från tårtan till blommorna men vackrast av allt var självklart DU!!!!

Var hittade du era kransar???

Kram

• Mirey

Meis, jag känner mej ap nervös asså. Får fjärilar i magen o allt! Fy fy fy!!
    Berätta mer om den här Arin... hur ska du ha ditt hår? O vad tar hon för pris? När kommer klänningen så du kan bestäma dej?

• Mirey

Ranya, fick du nå certifiering på din klänning?!! På att den e äkta dvs?
    Kom just på att jag inte fick d, d nämndes inte ens? O jag tänkte juh inte på d... borde jag va orolig?

• Chris24

Godmorgon alla snygga blivande och gifta brudar!

Jag hörde klockan vid 7 men ändå så fatta jag inte att det var min!? Jag bara tänkte "men tyst för helvete!!" tills jag insåg det var min

Va gör alla i helgen? Blir det några fler förlovningsfester eller det blir bara pirr i pirr i magen mirey?
    haha, det kommer o lösa sig Mir! Allt kommer o falla på plats så fint så, för både dig och Meis och ni kommer att va sååå snygga då! Önskar jag fick se er bara, som sagt, viiiiideoooo!

Alex, jag fick ditt sms, skönt med klänningen! Måste kännas bra nu då? Allt mer börjar falla tillbaka på sina bitar! hehe, skönt och nu kommer en hetsig helg framför er vetja! Good luck babe!

Nu har jag druckit upp mitt kaffe, snart dags o borsta tänderna så jag kan dra.. jalla, ha en finemang helg om vi inte hörs innan!

• mrsya

Mirey- Jag förstår din nervositet, tiden går så fort nu, blir också nervös emellanåt.

Arti är duktig, det är det enda jag vet, o jag har hört det av både unga och gamla. Hon bor i Södertälje men ska komma hem till mig o fixa mig o en massa flera. Hon vill ha 2500 för min uppsättning. Jag ska ha en låg uppsättning, vet inte om jag vill ha den ordentlig ("spänd") eller om jag ska ha en "slarvig". Hur ska du ha ditt hår?
    Min klänning kommer i mitten på mars. I värsta fall, om den skulle bli sen eller inte komma så har jag ju den andra :)

Chris- I know the feeling, man förtränger att det är ens klocka o att man måste upp haha. Det blir nog en ganska lugn helg, imorgon ska jag fika med några kollegor på stan, senare ska jag försöka hitta matta till vardagsrummet, på kvällen är jag barnvakt med Jim, åt hans brors barn. Vi lär se på film eller ngt. På söndag har min älskling bokat bord på vår favoritrestaurang :)

Vad ska du göra i helgen?

• Alexxxi

God morgon tjejer!

Idag är jag på bra humör!! Allt kändes perfekt med klänningen igår, slöjan har Mirey gjort mig lite konfunderad över men jag vette fan vad jag ska göra med den =) Har iafl tagit lite bilder när jag va där, åhh jag vill bara ta hem klänningen och har redan ångest för att jag ska sälja den efter bröllopet, haha.

Är jag ensam här idag eller =(

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3