• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Jaaa men visst april brukar va härlig men som sagt inte ljust sååå länge.

Jaha, e d långt mellan eskilstuna och södertälje då?

Nää jag bor i Halmstad och han i Malmö men d blir han som flyttar upp. Vi får lägenheten 1:a maj och bröllopet kommer va här Skönt!! Hehe

• Mirey

Hello tjejer!!

Tuff dag på jobbet idag, många kunder!

Meis, jag vill oxå ha uppsatt! Va bra att frisörskan ska komma ända diiiit! Mysigt med restaurang juuuh!! Hur länge har ni vart ihop o hur träffades ni?!!

Alex, haha sorry om jag förvirrat dej men du vet juh vad jag menar? Tycker att du ska testa nästa gång du e där...

Jessica, grattiisss!! Ooooppaaaa! Kommer bli såå fint o gifta sej i Grekland! Gifter ni er tidigt? Ska dina vänner härifrån åka dit?!

Jo ang mens o p-piller haha... jag hämtade juh ut mina igår som jag använt förut, Cerazette. Jag bara chansade om d fanns nå recept kvar o hämta ut o jag hade 3 uthämtningar kvar. Blev så glad för d ett helvette o få tag på barnmorska o boka tid o bla bla bla... iaf, tänkte börja med d denna mån o ska få mens snart. Tror jag ska få imorn, kul när jag bokat hotellnatt o inhandlat masa hjärtgodis, jordgubbar, ost o kex o bla bla... så sitter jag där i mina heta underkläder med en tampong lixom... ah.

Iaf... de pillerna jag tar gjorde så att min mens uteblev helt! Så skönt men samtidigt jävligt oroväckande. Så förhoppningsvist kommer jag inte ha d på mitt brölop. Men kolla upp med barnmorskan om vad som passar er bäst.

Trevlig helg tjejer! Kramar.

• Mirey

Oh glömde Chris nästan =P
    D blir en hotellnatt för mej imorn med myspys o bio o så. Sj?! Jag e nervös hela tiden...

Juste tjejer, jag har fått skorna!! Ska hämta dom nästa v!!

Vad händer i helgen för övrigt??

• Chris24

Jaja, tack tack tjejer, här blir man glömd va!! SNÄLLT!!!

Jag tycker du ska prova en annan slöja alex men jag tror inte heller den spanska blir för mycket, precis som Meis sa för den är rak o lång, din klännning är inte för mycket pryl o pill på precis heller.. så prova o kolla innan du lämnar tillbaka den fina slöjan!
    Hoppas du o Shabbe får en lugn helg som ni sa, får fira era 5år i fred

Meis, vi ska nog ha vigslen vid antigen 6 eller 7 på kvällen så du jag och Jessika är väl samma där, man har ju såna sena tider hos oss men iom man gifter sig i Sverige så är väl den senaste vid 5 va? eller?

Mirey, du är en sån riktig romantiker asså!! Haha, massa jordgubbar och hjärtan, sååå söt du är! Du kommer o bli värsta frun sen Men hjärtat, du vet att du kan styra din mens med p-pillerna va? Om du inte vill ha den vid bröllopet så hoppar du av den, nej, inget oroväckande, Alex kan göra detsamma om hon har sina piller inför bröllopet! Ni vill väl inte ha mens när ni har precis gift er och ska umpa umpa hahahaha eller smekmånaden liksom! bara heeej, vi badar! neeeeej inte poooolen!! hahaha..
    Du måste berätta imorgon om allt som skedde ikväll Mirey! Jag kommer in på msn Så du och alex inte bara saknar varandra!!

Själv har jag så mycket just nu, inte alls kul, jag har mycket möten med jobbet också iom jag har visat mitt intresse för TL rollen osv, jag hjälper mycket men jag blir också skit trött, jag blir så röksugen för jag börjar stressa nu med.. sen nästa helg ska jag o mamma köpa presenter till Libanon iom vi åker om 1mån eller nåt, bara stress! O då ska vi fira mina kompis i Växjö också på fred också, sen fyller Josef år också! gud.. schemat är späckat konstant!

Iaf, man ska tacka gud för sin hälsa väl..
    nu ska jag städa med Lady Gaga på högsta volymen! Ha det fint!

• Chris24

Jo, jag har varit lite off också för att min mamma blev sjuk förra veckan igen och nu är det konstaterat att hon måste opereras igen, det är hjärtat och kärlen till hjärtat som spökar, hon är för ung för detta asså men vad ska man göra?

Hon ska opereras den 3:e mars iaf så förhoppningsvis blir det sista och bästa för henne, jag känner mig skyldig dock för jag jobbar så mycket och vill kunna ha henne bredvid mig så hon slipper göra nåt efter operationen!
    Hon måste vila bara, sen ska vi ju 3v senare åka till Libanon, lite orolig för det också..

Så mitt liv är lite av en röra just nu känner jag, vill Gud hör mina böner faktiskt, det gör han nog också snart så

• mrsya

Chris- Hoppas det blir bra med mamma gumman. Låter inte kul, inshalla allt går bra. Kram till dig och mamma :) Kan be för er jag också..

Mirey- Vilken romantiker ;) grrr.. Jag är också lite romantisk av mig, men känner att vi inte riktigt har råd just nu :( Får bli middag på favorestaurangen istället..

Jag o min älskling är från början barndomsvänner, vi har känt varandra i 15 år minst. När jag gick i sjuan o han i åttan så var vi ihop i typ 1 månad (det var aslångt då haha). Jag var jättekär i honom, o sen när vi blev ihop så blev han mkt mer kär än mig, om du förstår haha. Så jag fick panik o "gjorde slut" via e-mail, haaha, snacka om fjortis! Jag har kvar mailet, o han har kvar mailet han svarade mig med..

Sedan dess har det alltid varit meis & jim i allas tankar..trots att både han o jag haft förhållanden med andra efter det. Det var VERKLIGEN INGET MER mellan oss efter högstadiet. Men sen helt plötsligt slog det mig, att han är en toppenkille o att jag borde ge det en chans, för jag märkte att han hade känslor för mig igen, men jag hade bestämt mig för att det inte skulle funka eftersom vi var så bra vänner..Men som sagt, jag gav det en chans och jag ångrar mig inte en sekund.

Vi blev tillsammans sommaren 2008, förlovade oss våren 2009 och ska gifta oss april 2010. Gick fort men det känns så bra, o vi känner ju varann extremt bra. Som sagt, har varit bästisar sedan högstadiet i princip..shit vilken uppsats det blev :)

• Chris24

Meis, det låter som en toppen historia verkligen! Det är ju igenom alla tider som man går igenom som man inser att det är den rätte =)
    Så klart du inte ångrar dig då! Jim var syrian eller hur va det där igen?

Det är inte alls snabbt! hehe, jag o Josef vi blev tillsammans Nov 2008 och förlovade oss sep 2009 egentligen, hade festen i nov 09 och gifter oss sep 2010.. känns det rätt så gör det ju det helt enkelt!

Jag o J träffades på hans jobb, jag kom hem från Australien och skulle hämta min väska via frakt (blev ganska mycket bagage därifrån,hehe) och han hade hand om den, hans fina leende älskade jag helt enkelt, men åkte därifrån med inga fler förhoppningar direkt, när jag kom hem på kvällen så hade han skickat mail till mig o frågade om vi kunde fika för jag var så vacker enligt honom, hahaha.
    Jag var dock emot förhållande så jag tacka nej, i ca 2mån mailade vi bara o snackade, lärde känna varandra väldigt bra på så vis dock och sen så efter 2mån så sa jag ja till fika.

Nu är man här!

Tack för tankarna för mamma, jag ber också för allting i ens liv, ibland blir det för mycket helt enkelt..

Hoppas alla har haft en bra helg!

• JG x 2

Alex: Jo vi gifter oss sent men det är mest för att slippa den värsta värmen. Det tenderar till att vara rätt varmt i grekland runt den 30 juli...

Meis: Förstår hur du känner det med fotografen, har samma problem här. Känns ju fel att han skall se mig innan men är ju inte mycket att göra åt saken.

Mirey: Jo det kommer bli så najs... bara mina bästa vänninnor är inbjudna och familjen.

Chris: Mina tankar till dig och din mamma. Stor kram till er :D

• Mirey

Chris, inchalla din mamma blir bra o allt med operation går bra o hon blir frisk som en nötkärna!!

Meis, vilken gullig historia hihi så flickig!! D va juh tur att du ga honom en chans igen! Skulle a kul om man hade de där mailen till dvd videon, intro till bröllpsideon hahahaha!!
    Men då känner ni varandra jättebra juh.

Jag o Shabbe va as snabba hahaha! Vi började prata på msn o tel (vi blev introducerade till varandra genom min morbrors fru o min svärbrors fru, de typ tvingade oss att prata haha) i aug 08, träffades dec 08, förlovade oss maj 09 o gifter oss 27 mars hahahaha!! Men känns d rätt så känns d juh rätt! Så jag e jäligt glad att jag gick med på att ge min msn till morbrors fru som gav till svrbrors fru som gav till Shabbe hahaha!!

Jag har heller inte råd egentligen men vi e lite dåliga på att hålla i pengarna =( Hahaha... men vi e inte överdrivna.

Hur va eran hjärtans dag? Vi firade juh egentligen igår, tog in oss på hotellet o åt alla godsakeker, gick på stan (hotellet ligger mitt i city) sen åt vi o gick på bio, Farsan haha så rolig ni måste se den!! Jag fick en jättefin skinn jacka som jag hade kollat på för ngr dgr sen, sen sa jag till han per tel att jag älskade den men a för dyr för mej... så hade han gått o köpt den i smyg hihi. Jag brukar alltid komma på han men denna gång kom jag inte på nått hehe. Han ba jag har nåt till dej men vet inte om du gillar den haha. Sen blommot o choklad of course! Så gullig... sen åt vi bauta stora frukosten imorse mm... Nu e vi hemma hos mej, tänkte åka till morfar sen släkten ska samlas där o fira hans b-day. E ba så himla trött!

Hoppas ni har haft/kommer att ha en myyyss pyyys dag! Hörs imorn tjejer!

• Chris24

Tack tjejer! Det ska säkert gå bra ska ni alla se

Mir, låter toppen! Du får alltid saker av din blivande OCH hans familj din fjant! Haha, vissa har det bra Sov ni på hotellet eller? Jag vill också se farsan! Skulle gått idag egentligen men blev aldrig av, får väl se nästa helg! Den ska ju va dödsrolig liksom! lööööve josef faras filmer! tss..
    Vad åt ni på kvällen då? Du o Shabbe är ju sååå söta när ni gör saker! Va det en brun skinnjacka eller?
    Får nog logga in på msn så jag kan snacka med dig, saknat dig på kvällarna Mirmir!

Josef kom hem med rosor och choklad till mig, jag blev heelt förvånad, haha. Han har ju aldrig gillat alla hjärtans dag, tycker det är en överskattad dag o sådär så jag förväntade mig inget men glad blev jag! Vi hade en supermysig dag måste jag säga!

Köpte ni nåt till killarna?

Alex!! Vi får ta allt på msn 5år.. hoppas det blev en fiiiin o "lugn" helg trots allt? hehe.

Nu kollas det på tough love iaf, hörs brudar!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3