• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • JG x 2

Kyrkan är bokad :D Enorm lättnad... Den 30 Juli 2010 kl 20,00 ringer klockorna för oss i Agia Varvara kyrkan i Thessaloniki ... wwwiieiee

• mrsya

God morgon Alex
    Härligt att höra tjejen :) Sho, vad har Mirey sagt om slöjan? Har säkert missat det :/

Jess- Sköönt, grattis till det..Härligt med Grekland!!

• Alexxxi

Va kuuul Jess =) Grattis!!! Men gud va sent ni vigs!

My, nää jag va lite osäker på om en spansk slöja va fööör mkt med min tyll klänning och d kändes som det oxå, och det tyckte Mirey med, så jag vet inte om jag ska byta slöjan men jag tycker ju om den =(

• mrsya

Alex- vi ska också vigas kl 20 :)
    Ang. din slöja, jag tycker inte att det blir för mkt eftersom din klänning är slät, den är intedrapperad.. Men alla har vi olika smak. Hur lång sa du att den var?

• Alexxxi

Allvaaaar? Men blir inte festen kort? Eller ni planerar att hålla igång till 5-6 på morgonen hehe=P

Nää d e ju sant... men tror ändå att jag ska pröva en annan slöja nästa gång och i så fall lämna tillbaks den spanska men jag tror inte jag kommer göra d ändå för jag tkr denna e så fin

Vet ni vad jag kommit fram till!! Att jag kommer få min mens 2 dagar innan BRÖLLOPEEEET!! PANIIIIIK!!

• mrsya

Festen börjar typ 21.30, om allt går som planerat...sen slutar vi tidigast 3 :) hehe..
    Vilka tider har ni Alex?

Alltså om din slöja är dubbelvikt så kan det bli för mkt, men om den är spansk, lång slät så tycker jag inte att det är för mkt..men du får känna efter, gör det som känns bäst för DIG :)

Trevligt med mens på bröllopet NOT..min mens kommer varje månad men på olika datum..Har den nu..woho!!

• Alexxxi

Men ska ni inte fotas efter kyrkan o så då?

Vår vigsel börjar 17, har räknat med att va i lokalen vid 8 eftersom d ska grattas efter kyrkan och sen ska vi fotas. Vi kan va i lokalen till 3 men tror man kan va där längre eftersom det är ett folkets hus och man stör typ ingen.

Nää då slöjan e inte dubbelvikt utan 1,5 meter bara och slät Ska verkligen känna efter=)

Fyyy va jobbigt!! Vad ska du göra om du får den under bröllopet? Jag ringde UM innan och fick tid den 23:e ska nog börja med p-piller men e asrädd att det ska balla ur istället o att jag ska få mer mens och oregelbunden. Ska även kolla vad dem säger om gulkroppshormonspiller för att skjuta upp mensen men även där kanske det inte alltid funkar!

• mrsya

Med fotograferingen vet jag inte än..antingen blir det innan kyrkan (tråkigt, då får han se mig innan) eller så blir det efter kyrkan, vilket kommer göra att det drar ut på tiden..
    Det blir så tokigt när man inte gifter sig i samma stad som man bor i..well well, löser sig nog.

Ja känn efter ang. slöjan :) Beror mkt på hur man vill ha den också. Om man ska ha den på huvudet, i eller under uppsättningen osv.

mmm precis, tänk o få mens samma dag, ska försöka kolla upp uppskjutningspiller jag också faktiskt..om jag känner att jag kommer få den, för det brukar jag göra några dagar innan..

• Alexxxi

Åhh jag vet men vid 29 i April så blir d väl ganska mörkt ändå så ni kanske e tvungna att ta d innan ? Han kommer nog tappa andan oavsett när han ser dig, hehe =)

Bor ni jättelångt ifrån varann då?

Gör det, ta såna piller, säkrast va väl att ta en del dagar innan för att känna sig på den säkra sidan. Jag tror jag ska köra på sånt med om inte ppiller funkar.

• mrsya

Vi gifter oss 17:e april, så då är det ännu mörkare..förlovade oss 25 april förra året, då var det superfint väder, ljust o varmt..hoppas på samma tur..

Vi bor båda i eskilstuna men vi har itne tillräckligt stor kyrka/festlokal här så det fick bli tälje..

Ni bor båda i halmstad o gifter er där?

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3