• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Hellooo =)

Hej Heidi =) Skönt att ni äntligen kommit iväg, när får ni er bostad då?

• Zouzou

Åh just nu ingen aning..hoppas snart. Som tur har Joe lite kusiner här som hjälper oss med det:) Ska gå o kolla på lite lägenheter idag och på fredag.

Hur går det för dig Alex, har du förresten skickat inbjudningarna? Och hur många blir ni?

• Alexxxi

Va bra det ska väl inte va så svårt att få lägenhet där ändå? Jag menar det e säkert inte som här i Sverige, hopplöst. hehe.

Jaa vi har skickat en del inbjudningar, dem som bor längre bort har inte fått än. Vi blir allt mellan 175-200 För mig är det lagom och kul, men min fästman tycker det är för många, haha.

• Alexxxi

Tjejer, vad använder ni för p-piller eller preventivmedel överhuvudtaget? Jag blir helt förvirrad av allt som finns =S

• Zouzou

Nej det ordnar sig säkert, brukar det göra :) Men vill gärna på bo mer åt det västerländska hållet, alla mina bekanta bor där också. Men stressar inte, Joe har tillräckligt med nytt jobb o allt :)

Heheh vad roligt! ni får säkert ett jättefint bröllop! Åh alltså har helt glömt, hur var det? är ni också från Libanon?

• Alexxxi

Åhh okej men det löser sig säkert =) Så d finns sån skillnad mellan olika delar där med?

Tack=) aaa vi e libaneser med ja=) Men du känner nog till Libanon mer än oss, hehe =$

• Zouzou

Åh nice! vad kul brukar ni åka dit? vart är din släkt ifrån?

ja det finns rätt stora skillnader, överhuvudtaget är det mer konservativt här än i Libanon. Så det känns mer avslappnat att bo på ett mer västerländskt ställe. Nära alla affärer och så. Annars har jag haft sån tur, redan träffat en massa skandinaver:)

• Alexxxi

Hehe, jag har inte varit där sen 98 och Sharbel inte sen 93, så nej inte ofta, haha. Mamma e från Zahle och pappa från Jounieh.
    Vart e ni när ni är där nere då?

Ah d kan jag tänka mig att det inte är lika avslappnat och fritt som i Libanon men vad kul att du redan träffat på en massa människor =) Det känns alltid bättre när man träffar människor från sitt folkslag.

Så jag förstår att du tycker det e kul, starkt av dig att flytta härifrån eller ja, Finland, till våra länder, det måste va tufft. =)

• Chris24

Hej snäckor!

Heidi, va kul att allt känns bra där också, lägenhet hittar ni nog snart, visa dem pengarna bara hahaha, om det är som Libanon så är alla pengakåt liksom, tom prästerna haram! Usch..

Jag ska snart till jobbet, vaknade sent idag! Va nog ganska trött igår och när jag väl kommer in är det typ bara Mir inne, haha Alex sover ju sådär fjantigt.. hahaha.

Alex, ska du börja med P-piller? Då kan jag rekommendera Jasmin, dem var väldigt bra för mig när jag åt dem, dem tar bort finnar och gör ens humör inte för svängigt då dem är naturmedel mer än dem andra. Annars är Cetrox också bra, men det du bör göra är o kolla med barnmorskan först ändå och ALLTID kolla blodtryck o blodproppar och sånt innan, om det finns i familjen osv ska du inte ta p-piller! Va nog med det gumman för vissa barnmoskor dem glömmer och göra sånt, min kompis råka ut för det nämligen.

Kommer Sharbel denna helgen o ni ska kolla lägenheten då va? ooh, du lär väl fota hoppas jag?!

Heidi, när skulle ni ha bröllopet sa du igen?

• Alexxxi

Chriiiiiiiiis wlii hur ofta ofta sover jag tidigt habboul?
    Aaah asså jag vet inte vad jag ska använda, p-stav vågar jag fan inte ha, är rädd för nålar o sånt. D får la bli p-piller, Ario hade ju rekommenderat exlutena, men den är tydligen inte som alla andra p-piller =S Har fan aldrig använt sånt förr så jag vet inget, får nog boka tid hos en barnmorska, hehe.

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3