• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Skönt att höra Chris=) Så gulligt av han att köpa dig en parfym!! Hehe jo dem kan ibland va=P

Vi får se hur det blir med tårtan faktiskt. Vi har lite folk vi ska fråga här och där så jag tror det löser sig=)

Ibland förbannar man den dan man sa att man ville gifta sig.

• Mirey

Meis, jag e armenier från Libanon, hans pappa e assyr o mamma maronit (libanes) o han kan båda språken, jag kan arabiska men inte sååå mkt haha =P Han e född i Sverige.

Chris, fan va söt J e då, 1 v innan alla hjärtans dag tillome ;) Va mysigt ni kommer o ha d gumman! Ha d så trevligt!

Alex, hur gåre? Ska ni kolla klänningar imorn?

• Chris24

Godmorgon!

Hehe, ibland kan han allt Han visste jag ville så gärna ha den så därför fick jag den, väldigt gulligt av honom..

Ska ni göra i helgen?

Jo, Alex, jag vet känslan! När problem blir mer än lösningar.. man knäcks känns det som och tänker "Varför är vi inte bara tillsammans?" Allt var lättare! hahaha.. nää men mamma säger det är sånt man går igenom nu och kan man komma över detta sen så kommer man som Mir sa, skratta igenom allting man oroade sig över..

Vad är det för klänningar ni ska kolla förresten?

Jag slår dig en plingeling Alex så vi får uppdatera oss smått med allting!

Mir, va gör ni i helgen?

• JG x 2

Chris: Självklart du kan testa tårta med mig men jag måste varna dig... man kan gå upp i vikt av det... Jag har inte blivit så här rund av att äta sallad... :D

Var och pratade med prästen igår. Skall träffa den grekiska prästen den 20e och dopet kommer bli någon gång efter påsk...

• mrsya

hoho :) hoppas alla mår bra här..
    ingen online :(

Kan uppdatera er ang. blommorna. Vi träffade floristen igår, han hade ett bröllop här i Eskilstuna. Han hade med några exempel på sin dator. Det är ett helt hav med olika modeller och varianter...Gud va svårt!
    Men vi behöver åka till honom i tälje för att se hela utbudet..spännande :) Han är riktigt duktig!!

Mirey- ser fram emot att höra om din sminkning imorn.

Hörs brudar!

• Mirey

Hello brudar!! Haft en trevlig helg?!

Meis, jag avbokade henne idag för att min morbrors fru erbjöd sej o aminka mej o hon ahr jobbat med d i år!! Sorry... men jag tror att hon e duktig hon Jeanette.
    Svårt med blommorna, jag ska ringa floristen imorn o boka en tid, finns juh så himla mkt fiiiint!!

Ranya, KILILILILILILLIIIII!! Hur va bröllopet? Du fattar aldrig vad jag kom på i tors kväll, VI SÅGS PÅ PRINCESSA!! JAG VA BRUDEN PÅ PISTEN SOM NI GLODDE PÅ O PRATADE MED HAHAHA! Jag blev så chockad när jag fatta att d va du, strax innan jag la mej... Du sa juh att du ska gifta dej på lör, Olles krog, klänningen Sabelle, att du planerat bara på 2 mån etc etc!! Sen innan jag lägger mej kommer jag på ATT D VA DUUU hahahahaha!! Kan du fatta d?!! Världen e liten. Så ärligt, vad tyckte du om klänningen?!! Berätta allt om bröllopet! Hoppas d va exakt som ni tänkt er o önskar er all lycka! (Skriver detta i ditt GB oxå då du missar mkt här!)

Chris, hur va spa helgen gumman? E ni relaxade o möra i kroppen??!! Hoppas ni hade tevligt.

Alex, hittade din syrra klänning? Nått nytt på tårtfronten?!

Jag har iaf gått runt med korten idag, hann bara med 4 familjer för min KÄRA fästman e så jävla seeeeg så vi ågs sent. D tog typ 2 dgr o gå igenom listan, skriva på kuverterna o dela upp dom haha!! Så vi ska forts rundan så snart vi har tid!!
    Annars har d vart en skön helg, igår morse hade svärmor bjudit mamma o mej, mormor, morbror o hans fru på meneiiiich sebhieee d va så kul!! Svärbror o hans familj va oxå där. Sen på kvällen chillade vi hos svärbror o såg världens sämsta film, 2012. Hatar sånna filmer!

Hörs imorn brudar!

• Mirey

Meis, på helgerna HAR vi ett liv =) Hahaha, annars e d full rulle här!

• Chris24

Heeeeej brudar!!

Haha, sant Meis, vi har ett liiiitet liv på helgerna Men imorgon är det Måndag ju! haha, alla will be baaaack!

Kom hem för en stund sen från jobbet, yes, jag jobbade idag också.. hade dock väääärldens skönaste helg!
    Vi åkte till DK, vi checkade in, vi la oss på dem skööööna sängarna och sen gick vi ut en runda på stan.. kom hem och bytte om till bikini & shortsen! Det va sååå himlans skönt, vi fick spa, massage och allt som ingick med drinkarna i handen, såå skönt! =) Sen va vi heeelt slut Mir och möra!! Hahaha..

Gick ut och åt god fransk middag med några kompisar och deras fruar till, dem jobbar ihop med Josef, killarna alltså. Skit kul verkligen! Vi alla kom så bra överens (den ena frun var första gången vi träffade) men såå suveränt sällskap!
    Ni får läsa och kolla bilderna på bloggen också

Men ni vet väl huuuuur mycket man äter på hotellfrukosten va? MY GOD!!! SÅÅÅÅ GOOOOD!!! Haha, man bara kränger och kränger! Allt är ju sååå gott! hahaha..

Meis, hur va din helg? Jessika? Vad gjorde ni brudar?

Mir, så går det när man har såååå många gäster och inbjudningskort! hahahaha! Va kul med en liten helg hos svärisar asså, önskar jag hade den kontakten också men men.. ni vet den historian ju..

Världen är verkligen liten asså, man kan verkligen stöta på alla möjliga och känna varandra! Puh!

Alex, tur jag avslutade samtalet sen för snacka om att min tfn dog direkt efter asså! haha, jag ringer dig imorgon som sagt, med ett fulladdat batteri Skönt allting löste sig till det bästa iaf! Ni kommer o glömma allt sen när bröllopet är över ska du se..

RANYA!!!!!!!! Hur gick det i helgen habibe?!?! Tell us everything!! Och glöm inte att svara på min dopfråga

Godnatt tjejer!

• mrsya

Haha va fula ni, jag fattar väl att ni har liv, det har jag OCKSÅ :P

Jag har varit på bröllop faktiskt, här i Eskilstuna. Blev inte så mkt inspiration..Man har det mesta klart i huvudet så då kan inget komma imellan :)

Grattis Ranya!! Hoppas det blev den bästa dagen i ditt liv.

Mirey- sjukt att ni träffades så där..synd att du inte kom på det tidigare så ni kunde sagt hej åtminstone :) Du påminner lite om mig, segare än segast haha.
    Så du avbokade henne, okej, tråkigt för mig :P Jag tror att jag ska rota lite mer i Eskilstuna, känns bökigt att ta sig till en massa städer på samma dag som bröllopet..

Chris- Låter som en toppenhelg!

Yalla natti natt tjejer..

• Alexxxi

God morgooooon tjejer!!

Mir, vi åkte inte till gbg =S Sa jag att vi skulle det? Hehe, vi åker förmodligen på torsdag, för sömmerskan jobbar bara på vardagar

Hoppas ni haft en skön helg tjejer =)

Ranyaaa, grattis!! Hoppas bröllopet blev som ni tänkt er

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3