• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Hej Jessica=) Tack sååå mycket

Hur går det med planerna nu för er då? Nåt nytt som dykt upp?=)

• JG x 2

Förutom att vi måste flytta hela bröllopet till en annan dag så nej allt rullar på som det skall...

Måste fråga er; Är ni allesammans svenska medborgare?? Tänkte på det med att gifta sig i utlandet av en ikke svensk präst... hur gör ni med pappersarbetet då? Är era M2B svenska medborgare??

• Alexxxi

Vilken dag blir d då?

Japp vi e svenska medborgare jag och min fästman. Men vet inte än om vi ska skriva in oss i Libanon också. Får se =)
    Har ingen hur ni ska göra, ni kanske kommer få gifta er borgerligt här i Sverige sen!

Har för mig att den ortodoxa vigseln inte godkänns i Sverige.

• JG x 2

Ok... jag är också svensk medborgare men inte Janni... han har bara permanent uppehållstillstånd. Han är grekisk medborgare.
    Oj, känns som om jag får kolla upp det lite extra...
    Vi kommer skriva in oss i både sverige och grekland att vi är gifta. Detta pga medborgarskapen...

• Alexxxi

Ja men han blir väl svensk medborgare i o med att han gifter sig med dig? Han behöver egentligen inget eftersom han e europée? Haha jag vet inte, fan va krångligt!

• JG x 2

Nej det blir han inte och han vill inte heller. Han är nöjd med sitt uppehållstillstånd.
    Ja det är super krångligt... suck! Vet inte heller riktigt vart jag skall vända mig för att få svar på alla frågor...

• Alexxxi

Neeh du inte jag heller, myndigheterna kanske? hahaha, orkaaaaaaa sånt!

• JG x 2

Har precis suttit en lång stund och snacka me skatteverket... Usch fiiii fan...
    Allt gällande registera äktenskap när vi kommer tillbaka, registerring av byte av efternamn, Byte av religion, mm mm mm mm jag blir tossig!!!

• Alexxxi

Jaaa va kul det lät!! NOT! Hahaha fy fan vilken ångest! Hatar sånt! Hur blir det med klänningen då? Besämt dig?

• JG x 2

Ja jag har bestämt mig... skall beställa den vi båda gillade...
    Jo pappersarbetet tar lite bort glädjen att gifta sig känns det som...

bröllopet blir den 30-31 juli istället...

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3